Ga naar inhoud


Is er verschil in Updates tussen VTI en OpenPLi?


Jürgen

Aanbevolen berichten

 

Update: 29.08.2014
- update drivers (solo2, solose) (2014-08-29)

    fix transcoding problem
    optimize memory usage (solo2)

- update transtreamproxy solo2,solose,duo2 (2014-08-29)
- update manual (solose) (2014-08-29)

 

wichtig!!!!

 

 

Ik zag zo net weer een van de vele Update aankondigingen waarvoor mijn dank.

Dit lijkt mij dus een essentiële Update en ik vraag me dan ook het volgende af.

 

Op een van mijn SOLO2 staat VTI 7.0 en op de andere OpenPLi.

Kun je nu eigenlijk stellen dat een dergelijke essentiële Update ook vrij snel door OpenPLi wordt overgenomen / opgeleverd want daar kan ik in feite niet zien wat bij de (dagelijkse) Updates is gewijzigd.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


PLi is niet VTi en omgekeerd, ze werken beide aan software, maar op eigen wijze.

 

Dus je moet pas updaten als er van een van de twee een update is.

 

Zonder update werkt de boel ook wel hoor, het hangt er vanaf wat er geupdate wordt.

 

Is dit vernieuwde software voor een plug in die jij niet hebt, gebeurt er bij VTi sowieso niks.

 

Dit kan je testen, in VTi, met blauwe toets, dan de rode en groen en dan weer blauw.

 

Hoop dat dit de goede volgorde is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn vraag niet.

 

Het gaat mij erom dat als VTI een essentiële update uitbrengt zoals in dit geval met nogal boeiende items of OpenPli dan ook op zeer korte termijn deze items in een update 1:1 opneemt en ter beschikking stelt.

 

Of heeft OpenPli een eigen afweging om bepaalde onderdelen wel of niet op te nemen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zie http://openpli.org/forums/topic/29784-nieuwe-drivers-vu/?view=findpost&p=437506 en volgende postings

 

Het komt erop neer dat:

 

Het probleem met de laatste drivers is dat ze tegen een antieke open-embedded zijn gecompileerd. In linux willen binaries (zeker low-level binaries als drivers) alleen werken als zowel de kernel als de benodigde libraries op het target platform identiek zijn als die waarmee de binaries zijn gecompileerd. En aangezien de OpenPLi omgeving veel nieuwer is (=andere versies van libraries) willen de laatste drivers niet werken in een OpenPLi image.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...