Ga naar inhoud


Ik heb DVB-T modules voor in de TV, maar werkt dat ook met het toekomstige 2 ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb DVB-T modules voor in de TV, maar werkt dat ook met het toekomstige DVB-T2 ?

 

Ik dacht dat de module alleen voor het dekoderen is, de smartcard geeft de codes doormiddel van het abonnement om beeld te krijgen, klopt dat?

 

Kan ik de huigige DVB-T modules gebruiken voor het decoderen van DVB-T2 als de TV daar voor geschrikt is, of heb ik dat mis?

 

Nog een extra vraag:

 

Heb ik een DVB-T module nodig om alleen naar de publieke omroepen te kijken, dus werkt het met de interne ontvanger het al, mits geschikt voor digitale ontvangst van DBV-T(2)?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, Een DVB-T tuner doet geen DVB-T2. Dit zal dus een tuner vervanging worden als dat ooit uitkomt. nederland heeft geen DVB-T2 plannen, sterker nog: de toekomst van DVB-T(2) is in Nederland erg onzeker. Tegen de tijd dat DVB-T2 er zou komen (na 2017) is je TV toch al weet aan vervanging toe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je in de war met de CI module voor in het CI slot voor de TV? Digitenne als provider gebruikt Conax CAS7 als codering. Dit staat los van de uitzendnorm DVB-T of DVB-T2. Als DVB-T2 er ooit komt én ze Conax CAS7 blijven gebruiken(wat dan wel weer voor de hand ligt) dan kun je die Conax CI module gewoon blijven gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om de module die de TV in gaat.

 

Van wat ik er van begrepen heb, de module is om te decoderen, de smartcard zorgt voor de juiste codes om te kunnen decoderen, klopt dat?

 

Wil ik DVB-T2 ontvangen, en de TV heeft een ontvanger die niet geschikt is voor DVB-T2, dan pakt die het signaal ondanks de module en smartcard niet, is de TV wel geschikt voor DVB-T2, dan pakt die het signaal  met de module en smartcard wel, klopt dat?

 

Als ik nou geen module en smartcard gebruik, maar wel een antenne op de TV aansluit, kan ik dan ook de vrije publieke zenders ontvangen?

 

Veel TV's worden tegenwoordig voor de Europese markt gemaakt, een aantal landen werkt al met DVB-T2, dan zou ik verwachten dat de nieuwere TV's DVB-T2 geschikt zijn, uiteraard altijd controleren voor aanschaf, maar klopt dat ook?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zenders Nederland 1,2 en 3 en je regiozender heb je geen module nodig... Zo kijk ik hier nu ook soms naar die zenders, omdat ze niet meer 'gratis' via sat te zien zijn... Via dvb-t worden ze gewoon FTA uitgezonden... makkelijk dus.

 

TV's met dvb-t2 bestaan zeker wel!  In Zweden en Denemarken zie je geen andere tv's omdat de mensen er anders niets mee kunnen... áls ik al een nieuwe zou moeten kopen, dan moet het nu uiteraard een zijn met T2 zijn ivm de toekomst zekerheid...

 

@Mimisiku, of een tv al in 2017 aan vervanging toe is zou kunnen.... de mijne heel misschien, maar ik hoop het niet eigenlijk.... hij is nog maar uit 2007 hoor...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen module in de TV stopt, maakt even niet uit of het DVB-T(2) is, dat het signaal erg zwak is waardoor het toch versterkt moet worden met een antenne en indien de TV geen 5 volt kan geven, een 5 volt adapter erbij, klopt dat?

 

Dan kan ik in dat geval beter alsnog een module pakket plaatsen waar alles al in zit, klopt dat?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

We hebbenhet over DVB-T in NL. Ik weet dat er TV's zijn die prima T2 ondersteunen. In landen rondom NL wordt T2 immers wél uitgerold. Als je DVB-T tuner geen +5V ondersteunt kun je een power-inserter gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen module in de TV stopt, maakt even niet uit of het DVB-T(2) is, dat het signaal erg zwak is waardoor het toch versterkt moet worden met een antenne en indien de TV geen 5 volt kan geven, een 5 volt adapter erbij, klopt dat?

 

Dan kan ik in dat geval beter alsnog een module pakket plaatsen waar alles al in zit, klopt dat?

 

Als je een te zwak signaal hebt kan beter denken aan een dak- of zolderantenne, dit hoeft dan nog niet direct een versterkte antenne te zijn, dus dan juist geen 5V gebruiken!

 

De module (ook wel insteekkaart genoemd, maar officieel een CAM (=Conditional Access Module) heet) heb je alleen nodig i.c.m. een geldige smartcard als je de gecodeerde zenders van Digitenne wilt ontvangen. De NPO en de regionale omroep en eventuele buitenlandse zenders (als je in de buurt van België en/of Duitsland zit) zijn allen ongecodeerd.

 

Als je je locatie opgeeft, dan kan ik eens nakijken wat er in de lucht zit daar.

 

Wat betreft DVB-T2, de NPO en ROOS hebben zeer zeker plannen in de richting van DVB-T2 om ook HD te kunnen aanbieden.

Bron: MediaMagazine

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de DVB T2 tv's betreft... ja, maar mijn advies was dus wel als je 'iets' met terrestrische tv wil, je dan beter NU al een TV koopt die DVB T2 aankan, omdat je je dan extra kosten bespaart als er in Nederland alsnog overgeschakeld gaat worden...

 

Een antenne met versterker (5V) zou ik nooit gebruiken... dit geeft in veel gevallen storing. Zorg ervoor dat je een buitenantenne gebruikt... Hier ontvang ik met een binnenantenne niets... maar met een kleine onopvallende antenne aan de schotelmast die niet eens op een grote hoogte staat, gaat het prima...

post-39968-0-21809200-1409581935_thumb.jpg

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak het signaal van de toren van Haarlem ongeveer 10km hier vandaan, heb eigenlijk nooit problemen met een binnen antenne, maar tegenwoordig is het een cobinatie van binnen/buiten antenne, alleen het voetje is erg zwak en kan je beter zelf fabriceren..

 

Ik woon in een flat op de begane grond, op het dak durf en wil ik geen antenne plaatsen i.v.m. gezeur van de verhuurder als dat ik er zelf niet meer bij kan als er iets mis is.

 

Een 5 volt power-inserter zoals ik dat net lees, heb ik dus wel nodig, de antenne moet echter wel 4G afgeschermd zijn.

 

Ik hoop dat de nieuw soort antenne die tegen 4G afgeschermd is, ook geen last van slechte brommers heeft, want die komen hier nogal vaak voorbij in de doorlopende straat waar ik woon.

 

Ik denk dat ik het meest aan een compleet pakket heb, want dan zit de antenne en de 5 volt power-inserter erbij, de rest kan ik zo verkopen, blijkbaar zijn er ook alleen vragen CAM's en kaarten.

 

Is dit voor mij een optie?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die storingen met brommers heb je niet bij dvb-t2. Wij hebben het een zeer korte tijd gehad,dvb-t2 ontvangst.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat ik me herinner kwamen die storingen alleen voor bij de Samsung ontvangers van KPN, daarna ook geen last meer gehad van dergelijke vonk-storingen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de signalen ook via Haarlem-Noord. 3km van de toren. Gewoon met binnenantenne. Voor de Samsung had ik wel een power inserter nodig anders waren een aantal zenders weg... 10km van Haarlem moet prima lukken.. Assendelft? Beverwijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Amsterdam aan zee. ;)

 

Ik moet mijn schotel weer plaatsen, het vrije DVB-T(2) zal er naast blijven i.v.m. RTVNH en eventuele uitval van de landelijke zenders bij storing dan wel erg slecht weer.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...