Ga naar inhoud

HDMI-CEC aan de praat te krijgen met een Sony KDL32EX600?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Benieuwd geworden door een antwoord op een andere vraag van me, ben ik eens gaan kijken of ik HDMI-CEC aan de praat kan krijgen voor mijn Sony KDL32EX600. Als ik het goed begrijp zou mijn Sony CEC ondersteunen, maar het lijkt er op dat hij mijn ET9500 niet herkend/ziet. als het goed is, zou ik op de TV naar CEC-apparaten moeten scannen, maar 'hij' zegt dat hij geen apparaten 'ziet'.

Iemand ervaring met CEC en wellicht zelfs icm (deze) Sony?

aangepast door Michel
onduidelijke titel.

Geplaatst:

Niet i.c.m. een Sony TV maar een receiver van Yamaha.

Die is vrij nieuw (nog geen half jaar).

Ik heb niks gescand, gewoon in het menu van de Xtrend de CEC features aangezet en volume en mute van de AB van de Xtrend worden nu naar de receiver gestuurd.

Ook als ik de Xtrend in standby zet gaat de receiver ook uit.

Wat zou er verder nog allemaal mee moeten kunnen danwel wat wil jij ermee?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

@Alex1970,

dat wat jij noemt is ook precies wat ik zou willen, dus dat maakt het aantrekkelijk om het aan de praat te krijgen. Alleen gaat het bij mij niet vanzelf, zoals bij jou. Mijn TV is denk ik zo'n 2 jaar oud en zou CEC moeten ondersteunen. Die features zijn op de TV op te roepen door op SYNC MENU te drukken van het Bravia Sync deel op de TV-afstandsbediening.

Geplaatst: (aangepast)

Briljant, het werkt! Het was domweg de HDMI-CEC functie aanzetten op de TV. Ik blijk een uitgebreidere TV te hebben dan ik dacht en nog meer mogelijkheden van mijn ET9500 gevonden! Voortaan toch maar eens een handleiding lezen als ik iets koop... :mellow:

Bedankt voor de hulp, maar toch nog een klein puntje: Als ik "Volumetoetsen doorsturen" op Ja zet, zou ik denken dat ik het volume van de TV kan bedienen met de ET9500 afstandsbediening, maar dat doet ie niet... Tips?

aangepast door JosD
Geplaatst:

Doet-ie bij mij soms ook niet.

Even uit en aan verhelpt het dan (bij mij).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...