Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met een gibertini op 125 heb ik geen tot zeer zwak signaal op de volgende fequentie

7.0°W action_collapse.gif Nilesat 102 11900.00 V 10 Egypt (V) DVB-S QPSK 27500 5/6 42.2 Mbps  NID:2048 TID:16

Eigenlijk heb ik bijna geen beeld op de nilesat 102.

De volgende komt heel goed binnen:

Eutelsat 7 West A

Ook heb ik gezien dat er een nieuwe beam is:

Eutelsat 8 West C   Komen er op zeer korte termijn kanalen op deze beam?

Nilesat 201 

Op deze beam (201) komt er helemaal niets binnen, misschien komt het door de middle-east beam?

Ik gebruik een nieuwe inverto black ultra twin lnb.

Is er een mogelijkheid om op in ieder geval de 102 goed signaal binnen te krijgen.

Geplaatst: (aangepast)

Een gibertini is een redelijk goeie dx antenne als ik naar de specs kijk maar daar hoordt wel een gibertini feed in met een bijpassende gibertini of channelmaster feedhorn en daarop een passende kop om het totale oppervlak van de schotel te benutten.

Dan zal je ook het maximale signaal eruit halen en met goed afregelwerk zal je in ieder geval de mena beem en de verticale transponders van de Nilesat 102 ontvangen.

Nilesat 201 wordt een ander verhaal omdat deze erg zwak is. Vroeger een paar jaar geleden was deze wel te ontvangen maar deze sateliet is aan het eind van zijn latijn (14 jaar) en bijna op. De beam`s zijn ook bijgesteld vermoed ik en dat scheelt een hoop signaal.

Toevallig heb ik vandaag weer het e.e.a afgeregeld met de jonsa 180 primefocus maar het is net te zacht om Nilesat 201 te ontvangen hier op het balkon.

Zorg dat je antenne vrij staat en goed afgeregeld of schaf anders een gibertini 150 aan met een goede polarmount en aangepaste kop met feedhorn, die antennes hebben goede versterking en een goeie ontvanger is ook belangrijk bijv de Technomate TM-5402 HD :)

Succes met dx en ;)

.

post-59919-0-19111100-1409521149.jpg

post-59919-0-62121000-1409521152.jpg

post-59919-0-27729200-1409521295.jpg

aangepast door Phoenixx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen