Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Middels LCD4Linux kan ik leuk allemaal info in het display tonen

Ik zie alleen op internet allemaal mooie filmpjes van zenderlogo's in het displays,

hoe kan ik die logo's in het display toveren??  moet ik die uploaden ofzo of hoe kan ik die in mijn display verkrijgen..?

Geplaatst: (aangepast)

welke ontvanger ?

van vu

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

VU + Duo 2,     ben ff aan het zoeken op het forum, en ik ben er achter gekomen, 

ik wist ff niet dat die plaatjes picons genoemd werden, maar door een ander forum vraagje ben ik er achter, en heb ik ze kunnen downloaden..

Geplaatst:

ok,

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

zet ze bij voorkeur op een usb stick en verwijs ernaar als media/usb/picon.Op HDD moet deze telkens starten als je van kanaal veranderd.

ik heb zelfs 2 verschillende sets van picons : eentje in directory picon voor de EPG en kanaallijsten (golden picons) en eentje in directory LCD4picon voor de LCD4linux (gewone versie).De golden picons zijn heel mooi maar bijna niet zichtbaar in het LCD scherm.

Bij mij zijn ze 100 X 60 groot.De grootte kan je via je instellingen LCD4linux gewoon aanpassen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

op de duo2 mag je de picons gerust in flash zetten. ;)

dat maakt het zappen alleen maar sneller.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

ff inpikken : hoe zet je die juist in flash ? Daar is 822000 kb vrij in de duo2.Heb ze via FTP in /usr/lcd4picon gezet maar dan komen ze niet meer in de LCD display.Of moet de box heropgestart worden ?

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

gemakkelijkste mannier is de picons verwijderen.box herstarten.

daarna de picons terug installeren uit de feed, er word dan namelijk gevraagd waar ze moeten geinstalleerd

worden, hier kies je dan voor flash geheugen.

althans zo werkt het bij pli, maar ik veronderstel dat dit bij andere images niet anders is.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

ik heb de picons nu van oscam gepakt, die zijn mooi en compleet,  en ik heb ze in de map gezet (aangemaakt) waar de vu+ duo zegt dat ze staan,  ik geloof ergens /usr/share/enigma2/picon/ 

werkt goed, alleen wat ik vervelend vind is iederekeer dat ik een channel update doe, dan moet ik lcd4linux opnieuw uitvoeren

Geplaatst:

ik kan geen feed picons gebruiken omdat ik golden picons heb voor epg list en standaard picons voor LCD.Zitten dus in 2 verschillende directorys.Wil de picons nu in flash en epg op de usb stick.Op de USB stick staan ze nu.Kan ik gewoon via FTP ze in de flash zetten ?

Geplaatst:

ik kan geen feed picons gebruiken omdat ik golden picons heb voor epg list en standaard picons voor LCD.Zitten dus in 2 verschillende directorys.Wil de picons nu in flash en epg op de usb stick.Op de USB stick staan ze nu.Kan ik gewoon via FTP ze in de flash zetten ?

absoluut kan je dat, daarvoor gebruik je ftp voor. ;)

grtz Philip

Geplaatst:

ok gedaan en de box zapt stukken sneller.Maar zal dat vermoedelijk na elke flash opnieuw via FTP moeten doen.Is echter maar een kleine moeite als ik zie hoeveel sneller er gezapt wordt.Thx voor info.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

zet ze bij voorkeur op een usb stick en verwijs ernaar als media/usb/picon.Op HDD moet deze telkens starten als je van kanaal veranderd.

ik heb zelfs 2 verschillende sets van picons : eentje in directory picon voor de EPG en kanaallijsten (golden picons) en eentje in directory LCD4picon voor de LCD4linux (gewone versie).De golden picons zijn heel mooi maar bijna niet zichtbaar in het LCD scherm.

Bij mij zijn ze 100 X 60 groot.De grootte kan je via je instellingen LCD4linux gewoon aanpassen.

Hallo,

Ik ben ook druk in de weer om de display's van mijn duo2 naar m'n zin te krijgen.

Door de gewenste picons in verschilende directory's te zetten heb ik ze inmiddels zichtbaar echter, op het LCD display blijven ze (orgineel 100x60) te klein.

Jij schrijf dat je dat in LCD4linux aan kan passen, heb ik naturlijk even zitten proberen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kun je aangeven hoe/welke setting je daar voor aan past ?

San

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben ook druk in de weer om de display's van mijn duo2 naar m'n zin te krijgen.

Door de gewenste picons in verschilende directory's te zetten heb ik ze inmiddels zichtbaar echter, op het LCD display blijven ze (orgineel 100x60) te klein.

Jij schrijf dat je dat in LCD4linux aan kan passen, heb ik naturlijk even zitten proberen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kun je aangeven hoe/welke setting je daar voor aan past ?

San

Heb ik net mijn vraag gesteld maar,............... gevonden. Via de webinterface heb ik de setting gevonden. Ik vinkte daar "full screem" aan maar je moet kennelijk de gewesnte breedte instellen, door die op 400 te zetten zijn alle picons nu LCD-vullend op het Display

Geplaatst:

leuk dat het ok is.Ik heb de lcd aandepast dat ik ook info erin heb.Ik draai openvix.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...