Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

een belgisch kabelbedrijf wilt de wetgeving zien,dat ze geld kunnen vragen voor data diensten zoals o.a. netflix en youtube.

Ik heb er geen woorden voor,het is echt beschamend,want dat zal uiteindelijk aan de klant worden doorgerekend en zijn wij weer de dupe. :(

bron:

zie http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multimedia/article/detail/2023573/2014/09/01/Telenet-pleit-voor-wetgeving-om-Netflix-te-laten-betalen-voor-dataverkeer.dhtml

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Op dit moment betaal jij alles, via je abonnement.

Hun voorstel is om andere firma's die geld verdienen met hun data transmissie capaciteit mee te laten betalen aan de kosten.

Youtube kan ook geld vragen voor het beschikbaar stellen van het signaal zoals bij tv stations.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat telenet niet spoort is al langer duidelijk. Heb je enig idee wat een internet abonnement bij Telenet kost en en wat een enorm afgeknabbelde dienst je daarvoor krijgt?

Dan ook nog geld durven vragen van partijen die het interessant maken of een snelle (en dure) internetverbinding af te nemen?

Beeeelachelijk!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

en dan zeggen YouTube en netflix heel leuk tegen telenep "jullie krijgen geen cent blokkeer ons maar"

dan is het toch vrij snel afgelopen met de klantengroei en gaan ze krimpen.

daarna gaat de blokkade er gewoon weer af en telenep weer terug bij af.

edje

aangepast door edje-ken

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

De klant betaald toch al voor zijn internettoegang en de beschikbare bandbreedte?

Waarom dan een populaire dienst nogmaals laten afrekenen? Ik noem dat van twee walletjes vreten en een bedreiging voor de netneutraliteit. Maar die belgische telenet spoort sowiezo al niet en gedijen enkel bij de gratie dat er geen serieus alternatief is.

Geplaatst:

Ik moet wel zeggen dat voor mij telenet sneller is dan Belgacom voor dezelfde prijs +/-

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

en dan zeggen YouTube en netflix heel leuk tegen telenep "jullie krijgen geen cent blokkeer ons maar"

dan is het toch vrij snel afgelopen met de klantengroei en gaan ze krimpen.

daarna gaat de blokkade er gewoon weer af en telenep weer terug bij af.

edje

Ik weet niet,of ze dat wettelijk zouden mogen doen,maar veronderstel van wel.Dan zijn al die gebruikers,en bepaalden kunnen wegens te ver wonen van een belgacom kast geen xDSL krijgen en zijn helaas afhankelijk van die,daar de dupe van.Dus dat zal telenet een worst wezen,want dan hopen ze dat deze toch weer hun duur televisie pakket nemen,en is het dubbele kassa.Geen data verbruik door netflix,en klanten,die niet kunnen kiezen,misschien toch weer hun duur pakket.

Maar ergens heb ik gelezen,dat europa staat voor een neutraliteit van het internet.Nu maar hopen,dat die deze op andere gedachten brengt,en eventuele beslissingen door onze volgende regering onmiddellijk terugfluit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Op dit moment betaal jij alles, via je abonnement.

Hun voorstel is om andere firma's die geld verdienen met hun data transmissie capaciteit mee te laten betalen aan de kosten.

Youtube kan ook geld vragen voor het beschikbaar stellen van het signaal zoals bij tv stations.

Ben ik niet mee eens.Ik betaal,voor het netwerk en diensten die ik gebruik,dus ook voor het onderhouden en upgraden van het netwerk.

Netflix en zoöok youtube,zal een bijdrage leveren,om hun servers toegang te verlenen aan het internet. Dus zal de bijdrage van netflix zorgen,dat het netwerk waar ze zijn aangesloten,wordt onderhouden en indien nodig geüpgraded.

Dus wordt er langs beide kanten betaald.Daarom zie ik niet in,waarom netflix ook nog eens aan onze Belgische kabelaar zou moeten betalen voor hun data diensten te gebruiken.

De kabelaar moet maar zien,dat hun investeringen,gedaan worden door de klanten die het vragen,maar niet door youtube en netflix.

Want als de xDSL providers niks vragen aan deze,dan zal ik ongewild een stukje bijdragen aan het netwerk van onze kabelaar,omdat netflix dan hoogstwaarschijnlijk deze kost aan ons zal doorrekenen,waar wij xDSL gebruikers niks te maken heeft.

Ik weet nu niet of ik dat kan vergelijken,maar het zou hetzelfde zijn,dat eandis geld vraagt aan een Nederlands bedrijf die energie opwekt,omdat ze ons netwerk kan gebruiken om hun elektriciteit aan ons te verkopen.

Geplaatst:

Eigenlijk kan je het vergelijken met het invoeren van een wegenvignet voor buitenlanders....

Er is een infrastructuur; inwoners betalen netjes verkeersbelasting; buitenlandse transporteurs betalen een 'gebruiksrecht'

Er is een netwerk; telenet klanten betalen via hun abo gebruik van dit netwerk; en nu willen ze een compensatie van grote dataleveranciers...

Ach ja, ze doen maar; wie niets vraagt, niets krijgt zullen we dan maar denken.

En mochten ze geen gehoor vinden, zullen ze de klanten maar verder uitpersen    0_°

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...