Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn zus haar oudste dochter die is nu 11 en die graag internet op haar pc nou heeft internet soms de raarste uitwerking op kinderen dus mag ze geen internet op die pc hebben.

Is er ook een mogelijkheid om de netwerk kaart op afstand uit te zetten.

En wat is het makkelijkst om het bureaublad te kunnen zien als ze al aan het internetten is ik dacht aan pc anywhere of heeft iemand een ander idee.

Mijn zus heeft totaal geen kaas gegeten van computers dus het moet niet al te moeilijk zijn.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Meekijken op het scherm.....  tja, als je er naast zit is het wat anders.   Maar Microsoft heeft zelf een goede oplossing voor zoiets. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/set-up-family-safety#set-up-family-safety=windows-7

Je kunt dan heel uitgebreid instellen wat ze wel mogen doen en wat niet.  Ook kun je tijden instellen waarop ze de computer mogen gebruiken en je kunt wekelijks een overzicht krijgen met bezochte websites.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb ook ooit een beveiliging ingesteld op een pc,voor kinderen.Zowel ik,als de ouders,moesten tot conclusie komen,dat bepaalde kinderen/jeugd/pubers, het soms gemakkelijk omzeilen.Het was dan wel geen win 7,maar xp,en was beveiligen nogal moeilijk,vooral als ze maatjes hebben,die veel van computers weten,en dan op één of andere manier het systeem weten te omzeilen.Dan hebben we de beveiliging maar ingesteld via de router wat betreft het internet.Maar ook die moet je zeer goed afschermen,of ze zouden er ook nog inkomen.

Als ze dan bij kameraadjes op internet kunnen,kan je via youtube allerhande filmpjes vinden,om beveiligingen te omzeilen.Als ze dan een smartphone hebben,waar ze de filmpjes kunnen op plaatsen,dan is het helemaal gedaan.

Als ik dergelijk vraag krijg,dan probeer ik de ouders ervan te overtuigen,om duidelijke afspraken te maken met hun kinderen inzake gebruik van de pc,en hen dan ook duidelijk te maken,dat ze hun kinderen op een gepaste manier,die ze echt raakt te straffen,als ze buiten de schreef gaan.

Een effectieve straf,die ik hoor van ouders,hoe ze hun kinderen deftig kunnen straffen is het tijdelijk in beslag nemen van hun telefoon.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik denk dat je zus beter voldoende aandacht kan geven aan verantwoord internet gebruik dan alles maar in blinde paniek dichtspijkeren omdat ze het zelf ook niet weet.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik denk dat je zus beter voldoende aandacht kan geven aan verantwoord internet gebruik dan alles maar in blinde paniek dichtspijkeren omdat ze het zelf ook niet weet.

Ben ik 100% mee eens.Het is de taak van de ouders,om de kinderen op te voeden,en dus ook verantwoord om te gaan met internet en de pc en alle andere zaken.

Want het is juist hetgeen dat je hen verbied,dat hen de aandacht trekt,en gaan ze hetgeen je verbied dan juist willen doen.En als dat thuis niet kan,dan doen ze het bij hun vriend(in)en.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Dat zal best het hoeft ook niet dicht gespijkert te worden maar naast de voorlichting willen.ze een oogje in het zeil kunnen houden.

Want zoals eerder gezegd is een verboden vrucht smaakt het lekkerst.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Kijk eens of je provider zoiets aanbiedt.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Gewoon instellen op je modem.

Ik heb hier een Fritzbox waar ouderlijke controle op zit.

Waar ze naar toe gaan kan beperkt worden met toegelaten lijsten en geblokkeerde lijsten

Wanneer ze gebruik maken kan beperkt worden (hier staat wifi bijv. uit tijdens het eten en na 22.00 uur)

Hoelang ze gebruik maken kan beperkt worden (bijv. maximaal 1 uur per dag en dat is per 10 min in te stellen)

en dat is gewoon per computer, telefoon of wat dan ook in te stellen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• 4 weken later...
Geplaatst:

Gewoon instellen op je modem.

Ik heb hier een Fritzbox waar ouderlijke controle op zit.

Waar ze naar toe gaan kan beperkt worden met toegelaten lijsten en geblokkeerde lijsten

Wanneer ze gebruik maken kan beperkt worden (hier staat wifi bijv. uit tijdens het eten en na 22.00 uur)

Hoelang ze gebruik maken kan beperkt worden (bijv. maximaal 1 uur per dag en dat is per 10 min in te stellen)

en dat is gewoon per computer, telefoon of wat dan ook in te stellen.

suc6

Gerrit

Dan wel ervoor zorgen, dat ze niet de tor browser gaan kunnen gebruiken, of die blacklist, kan je dan zowel vergeten.

Je zorgt dan best ook even, dat ze geen instellingen kunnen veranderen in het netwerk, want als ze er in slagen een ander ip te krijgen, dan is het noppes, je beveiliging.

Maar uit ervaringen bij andere mensen die dergelijk beveiliging willen invoeren, ze dit toch gaan doen bij vriend(in)en.

Maar een wifi signaal laten uitgaan op een bepaald uur, kan ik beamen. Maar als ze dan 3G hebben, dan heb je wederom "pech".

Geplaatst: (aangepast)

11494457-large.jpgcontradictio in terminis

The amisch A-team op internet.

zo kan het ook :ph34r:

misschien eigenlijk nog even mijn stelling:

gaat je kind op internet is er geen sprake meer van ouderlijk toezicht (contradictio in terminis)

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...