Ga naar inhoud

hoe tuner instellen m.b.t diseqc schakelaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Denk dat dit een betrekkelijke simpele vraag is als ik 8 satellieten op mijn tuner wil aansluiten dan kan ik dus 2 x 4/1 diseqc schakelaar doen en dan 1 x  2/1  diseqc schakelaar hoe stel ik dan de tuner in m.b.t. diseqc schakelaar neem aan 2/1 toch en dan hoe zet ik de satellieten dan in de tuner ik kan nu max 4 satellieten erin zetten.

Zoals jullie al waarschijnlijk uit mijn vraag begrijpen weet ik niet helemaal hoe dit inelkaar zit en er is vast wel iemand die dat kan uitleggen :)

Alvast bedankt!

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Geplaatst:

Er zijn ook 8-1 diseqc-switches te koop, o.a. de EMP, zie bijlage.
Je moet je ontvanger dan wel instellen op diseqc-1.1 om ze alle acht te kunnen gebruiken. Staat die op 1.0, dan kun je alleen de eerste vier aansluitingen gebruiken.

post-60869-0-32347000-1409667796.jpg

Geplaatst:
.... ik kan nu max 4 satellieten erin zetten.

Als deze zin betekent dat je ontvanger niet met diseqc 1.1 kan schakelen, maar alleen met diseqc 1.0, dan is het niet een eenvoudig vraagje.

Dan zal je inderdaad naar een 8/1 switch moeten, die kan worden aangestuurd met diseqc 1.2 (neem aan dat je ontvanger dat dan weer wel kan).

En het voordeel van een 8/1 switch is ook (neem ik aan, heb ik nooit getoetst), dat er niet twee schakelaars achter elkaar zitten, en dat er dus minder schakel-verlies optreedt.

Dus, kan je ontvanger diseqc 1.1 aan (dus het schakelen van zogenaamde "uncommitted switches"), dan moet je dat in je ontvanger kunnen inschakelen. Maar dan moet die 2/1 switch dus uncommitted zijn.

Anders moet je naar een diseqc 1.2-sturing.

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

ok bedankt! voor de goede adviezen ga er binnenkort eens naar kijken

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen