Ga naar inhoud


Fritzbox 7490 + Fritzfon C4 probleempje.pieptoon bij uitbellen


Aanbevolen berichten

Misschien kan iemand ons helpen.

Wij hebben hier thuis sinds kort een glasvezelverbinding, met daarbij een Fritzbox 7490.

Ik heb van een vriend een Fritzfon C4 gekregen.

We hebben al een tijdje een telnr via Voipbuster (die gebruikte ik via mn gsm om familie in het buitenland te bellen)

IK heb geprobeerd de Fritzfon te configureren in de Fritzbox, 

Ik heb onderstaande gegevens ingevuld in de Fritzbox :

provider : sip.voipbuster.com

internet tel nr : daar heb ik mn voipbuster tel nr ingevuld

username : gebruikersnaam ingevuld

password :  wachtwoord ingevuld

registrar : sip.voipbuster.com

proxy server : sip.voipbuster.com

stun server : niets ingevuld

 

Bij het kiezen van type telefoon heb ik gekozen voor IP telefoon.

 

Het lukt om gesprekken te voeren, maar als ik 10x een nummer bel, dan hoor ik 8x een soort van hoge pieptoon (bijna hetzelfde als je een faxnummer belt)

Omdat het soms wel, soms niet gebeurt, lijkt het erop alsof het aan een instelling ligt.

 

Of, kan het ook liggen aan de combinatie fritzfon/voipbuster en kan ik beter een andere ip telefonie provider kiezen?

 

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

 

MvG

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je dat direct,of heb je dat,als de opgeropene de oproep beantwoord?

Ik heb weet,dat je verschillende geluid codecs heb of iets in die aard,en als ik kijk,zie ik dat ik gebruik maak van G.711.Ik weet dat er ook andere zijn,maar op mijn 4 verschillende voip providers werkt die G.711 perfect.

Ik heb maar weinig instellingen daarin betreffende,maar misschien is jouw fritz!box al geavanceerder,dan mijn gebruikte 7360.

Als je nog een toestel hebt,en een fon aansluiting heb,zou ik daar eens een toestel op aan sluiten,en eens luisteren,of je dit ook ervaart.Je moet dan wel instellen,dat ook je inkomende oproepen naar die fon aansluiting moet gaan.

Indien je daar niet het probleem ervaart,dan is misschien een firmware update van je c4 een mogelijke oplossing,maar ik weet niet of dat kan.

Heb je hetzelfde probleem,dan stel ik voor,je probleem voor te leggen bij voipbuster zelf.Ik heb goeie ervaring met hen op technische problemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het direct.

Meteen nadat ik het nummer ingevoerd heb, en op ' bellen' druk, komt die pieptoon.

De telefoon aan de andere kant gaat dan overigens wel over, maar ik kan de persoon niet verstaan vanwege de pieptoon.

Ik zal uitzoeken hoe het met die codecs precies werkt, ik weet niet waar dat aan te passen is.

Enige andere toestel dat ik heb is m'n gsm en die werkt goed( maar over wifi)

Fritzfon is up-to-date

Ik zal een ticket aanmaken bij voipbuster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...