Ga naar inhoud


Metalen stang omwikkelen ter bescherming


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Het is een ingewikkeld verhaal maar het gaat hier om.

 

Ik heb een metalen gelakte stang en die kan bij gebruik tegen een draaiend onderdeel aankomen waardoor er lakschade ontstaat. Dus wil ik die stang omwikkelen met iets ter bescherming. Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan de grip van een tennisracket maar dat spul plakt niet dus dat lijkt me niet handig.

 

Iemand een idee?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Teflon tape met plaklaag, als het draaiende deel "schuurt" tegen je stang dan glijd dat met de teflon tape gemakkelijker. Waardoor minder slijtage en minder of geen schade.

 

 

post-51681-0-04795900-1409759721.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een ingewikkeld verhaal maar het gaat hier om.

 

Ik heb een metalen gelakte stang en die kan bij gebruik tegen een draaiend onderdeel aankomen waardoor er lakschade ontstaat. Dus wil ik die stang omwikkelen met iets ter bescherming. Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan de grip van een tennisracket maar dat spul plakt niet dus dat lijkt me niet handig.

 

Iemand een idee?

Dan is je constructie niet goed ;)

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Machine uitzetten voordat je er met de stang inde buurt komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog een topic lopen over een ligfiets. Voor het sturen wordt gebruik gemaakt van een stuurstang naar het voorwiel. Die stang kan redelijk vrij op en neer bewegen. Dat is nodig vanwege de vering in het frame. Bij een stevige hobbel kan de stuurstang tegen het tandwiel van de trapas komen. En dat geeft schade.

 

Maar jullie brengen me wel op een idee. Een stuk transparant slang open knippen en over de buis schijven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de slang om de stuurstang zal de diameter toenemen en zelfs eerder contact maken met het tandwiel maken.

Kan je de slag van de vering niet begrenzen of de vering opnieuw instellen?

Eventueel de slag van de stuurstang met een demper naar de onderkant limiteren?

Om het tandwiel aan de bovenkant een tandwielkast aanbrengen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Constructie niet goed? Tja wie zal het zeggen. Dit soort fietsen wordt vaak op maat gemaakt. Standaard zitten er geen versnellingen op. Bij deze fiets heeft de vorige eigenaar gekozen voor 21 versnellingen. Dus 3 tandwielen voor en dat zal de oorzaak zijn.

 

Het gebeurt overigens alleen bij een scherpe linker bocht met hobbels. Zo'n stuk slang zal ook beschadigd raken maar als ik 2 meter koop kan ik het gewoon vervangen. Het kost in elk geval niets dus eerst dat maar eens proberen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Constructie niet goed? Tja wie zal het zeggen. Dit soort fietsen wordt vaak op maat gemaakt.

Geef nu maar toe dat het een fout is van de vorige eigenaar de fiets zo te pimpen dat het onpraktisch wordt.

Dat is hetzelfde als die laag gelegde Polo's met xXL Inch banden die tijdens het sturen aan de spatborden vonken en de doorboorde knalpot de verkeersdrempels raken. Allemaal afgekeurd door de TÜV .

 

En een tandwiel weghalen is geen oplossing?

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

het een fout is van de vorige eigenaar de fiets zo te pimpen

 

 

Dan is hij de helft van zijn versnellingen met "trapondersteuning" kwijt.

 

Iets te kort door de bocht mannen! Deze fietsen zijn echt heel leuk om op te rijden maar vooralsnog worden ze hoofdzakelijk gebruikt door mensen die minder valide zijn. Mijn vrouw heeft MS. Deze fiets met versnellingen en trapondersteuning is bittere noodzaak, helaas!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...