Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik weet niet of dit bij canal Digital hoort of onder schotels, LNB etc.

Ik heb dus Canal Digital en heb voornamelijk / vaak op vooral Dld 2 blokjes en daardoor slecht beeld op het scherm. Ik meen ook nogal op NL 2. Op andere zenders weinig of niet.

Ook vind ik dat ik vaak moet herstarten, omdat de zenders er weer eens uitliggen.

Moet ik de installateur laten komen (professionele heeft alles aangelegd, gemonteerd, programmeerd enz.) en opnieuw laten uitrichten of is dat nou eenmaal zo en "moet ik er mee leren leven"?

M vr gr

Ultomo-manneke :grin:

Geplaatst:

Als je de schotel niet zelf kunt afstellen wegens een handicap of angst op het dak... > dan laat je een andere komen.

Dld 2 ≃ ZDF is perfect ontvangbaar op 19,2 Oost met een fatsoenlijk opgestelde Schotel.

Dus de schotel.

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Astra 1 komt hier in Haarlem snoeihard binnen.. 88cm Triax schotel nu 98%

Geplaatst:

Schotel beter uitrichten, Kun je de procentenbalk of signaalbalk niet raadplegen in het menu van je ontvanger?

Ik heb "zo iets" gevonden, met voor alle 3 tuners 2 waardes (als ik het goed begrijp) alles bovenb de 90 op een waarde na van 84

Heb mijn dealer verkoper installateur uitrichter getext maar die is nu 2 weken op vakantie.

Iik vind dat hartchirurgen en schotel uitrichters eigenlijk niet op vakantie zouden mogen gezien het belang van hun werk voor de mensheid.

Ik wil wel zelf hat dak op maar de rolstoel krijg ik niet langs de muur omhoog!

Dus .... maar weer even geduld.

Geplaatst: (aangepast)

je kunt altijd bij onafhankelijke monteurs / installateurs terecht.

gewoon je tante google raadplegen (let wel > firma's en namen geven mag niet op sat4all wegens de voorwaarden en forumregels)

wat vreemd is dat je dit nu meldt aan ons

je installateur had toch bij oplevering van de schotel en dus het leveren van zijn diensten Dld2 laten zien

(dat mag men aannemen als derde persoon die zo'n verhaal leest)

Dan is er iets gebeurd nadat die Man vertrokken is.

Bliksem of een vogelnestje van een paar ooievaars die de LNBś hebben onder gescheten.

o Ja, nog even dit: alhoewel off topic

je mag ook tijdens iemands vakantie een andere monteur oproepen en herstel werkzaamheden laten verrichten op basis van de garanties...

als je dat niet doet, bijvoorbeeld: dan loopt je kelder gedurende die vakantie vol water.

lijkt me een prima topic voor wetgeving ;)

aangepast door Tonskidutch

Eleanor

Blancmange

• Moderator
Geplaatst:

Sommige ontvangers hebben problemen met sommige Duitse zenders.

Is dat hier ook het geval?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Het gekke is dat het alleen NL 2 en Dld 2 zijn. En ook niet altijd.

Maar wel vaak. Kan het zijn dat er atmosferische invloeden zijn.

Ik heb een klein beetje het idee dat de lucht dan (als ik dus blokjes heb en ook wel eens gekraak van het geluid) nogal donker is, bewolkt. Zo van het kan ieder moment flink gaan regenen of zelfs onweer.

Maar ik wacht wel even op " mijn eigen " levererancier installateur.

aangepast door Ultimo-manneke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen