pirrewit Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Ik heb bij telenet een mail account en een alias. Sinds gisteren kan ik geen mails meer binnenhalen op de alias die reeds jaren bestaat. Ik kan van de alias wel opstellen en verzenden of naar de prullenbak sturen of uit de prullenbak halen maar geen mail binnenhalen. Als ik ophaal geeft hij volgende boodschap "Verzending van gebruikersnaam is niet gelukt. Mailserver in.telenet.be antwoordde: authentication failed: LOGIN failed " Dan is er enkel optie "OK" en als ik daar druk komt een nieuwe popup "nogmaals" "nieuw wachtwoord" "annuleren" Ik heb het oude wachtwoord opgezocht maar dat aanvaard hij niet. Wat kan ik hier doen? Het probleem ligt zeker bij Thunderbird want de mails voor de alias komen foutloos binnen op de IPAD Gisteren was er wel een update van AVG met een verplichte herstart? Maar of dat er iets meet te maken heeft? Als ik Thunderbird sluit en terug open vraagt hij een wachtwoord voor "in.telenet.be" voor de alias Dat is dus bekend maar niet aanvaard. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Gast catw Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Dit heb ik een keertje gehad met tweede adres in Thunderbird en kon dat oplossen door tweede account te verwijderen Thunderbird alsluiten en opnieuw opstarten en het tweede account weer toevoegen. Was eerst wel ellende waar je het zou moeten zoeken.
pirrewit Geplaatst: 4 september 2014 Auteur Geplaatst: 4 september 2014 Als je dan het tweede account verwijdert zijn dan al je inkomende mails van de oude account niet verdwenen? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
BokkieBok Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Als eerste maak je een backup van al je mail en accounts voor je begint met uitproberen. http://email.about.com/od/mozillathunderbirdtips/qt/et_backup_prof.htm HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
Con Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 (aangepast) Je kunt ook eerst een nieuw account aanaken en daarna de nodige post kunnen kopieeren van het oude naar het nieuwe account, dat is 100% zekerheid. 5 september 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
pirrewit Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 (aangepast) Ik ben niet zo thuis in deze zaken maar moet je niet eerst een nieuw account/alias aanmaken bij de ISP Telenet alvorens je een account kunt toevoegen bij Thunderbird? Of werkt dat zo niet. Back up is intussen gevonden en gemaakt. grts Verder had ik gedacht een nieuw tijdelijk account te maken en dan de mail hierin te kopieren en dan de oude account te verwijderen en dan opnieuw de oude gegevens als nieuw account te maken en dan weer de gegevens hierin te zetten en dan het tijdelijk account te verwijderen. Zou dat moeten lukken? 5 september 2014 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Oplossing satencom Geplaatst: 5 september 2014 Oplossing Geplaatst: 5 september 2014 hier vind je, hoe je het kunt in stellen klantenservice.telenet.be/support-categories/internet/e-mail/e-mailprogrammas Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
pirrewit Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 (aangepast) De oplossing lag deels in het voorstel van satencom. Maar in plaats van een nieuwe account heb ik bij Telenet een nieuw wachtwoord voor de alias aangevraagd. Dat kwam per kerende en dan thunderbird sluiten en terug openen ,vraag naar wachtwoord ingevuld met het pas verkregen en opgelost. Dan opnieuw bij "Mijn Telenet" wachtwoord wijzigen in het oude vertrouwde. Thunderbird sluiten en openen vraag naar wachtwoord met het oude vertrouwde wachtwoord ingevuld en dit werd nu wel aanvaard. Dus ergens was er een bitje omgevallen tussen Telenet en Thunderbird wat bestaand wachtwoord betrof. Allen bedankt voor de goede raad. mvg 5 september 2014 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen