pintari Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Hallo, Wij wonen in Portugal/Algarve op 37.13 N en -8.53 O. Probeer hier al een tijdje een satelliet verbinding afgesteld te krijgen. Dat lukt voor 19.2 E prima met signaalsterkte goed, maar 23.5 gaat niet. De LNB is een Inverto IDLB-SINM40-MNOO6-8PP Schotel is van een onbekend merk met de volgende afmetingen breed 80cm en hoog 85cm. Ontvanger is een Philips DSR7121. De DiSEq instellingen zijn als het volgt: A staat op 23.5 B staat op 19.2 C staat op 28.2 D is leeg Ik heb 2 vragen, is de LNB geschikt voor deze ontvanger, en wat moeten de DiSEq instellingen zijn?
bellejt Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 dat mag je nog honderd jaar proberen maar zal niet lukken.Dit is een monobloc LNB met 6 graden verschil voor 19.2 en 13.0E.Tussen 19.2 en 23.5 is maar 3.8 graden verschil. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Nee, dat gaat niet lukken.Ten eerste past dat monoblock niet op een 80cm-schotel.Ten tweede is een schotel van 80cm veel te klein om in Portimão de Astra 23,5 te kunnen ontvangen. Je hebt daar minimaal een schotel van 100cm breed en 110cm hoog nodig en zelfs met die schotel past dat monoblock niet. Dat monoblock past wel perfect op een schotel van 110cm breed en 120cm hoog.Zo'n schotel koop ik hier in Spanje voor €84,- bij de plaatselijke handelaar. In Portugal mag die zeker niet meer kosten.Ik zou dus maar een kijken waar je een schotel van 110x120cm kunt kopen in Portugal.
pintari Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 Bedankt voor jullie snelle reactie. Maar het zal jullie verbazen, kennissen van ons in de zeer nabije omgeving ontvangen 19.2 en 23.5 met exact dezelfde schotel en LNB prima zonder storing. Alleen een andere ontvanger, ik weet alleen het type niet omdat hij in de TV zit ingebouwd. Dusss?
Sprietje Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Dan zou ik maar eens snel naar je kennissen toe gaan en ze vragen of ze je de volgende zenders willen laten zien:Op de Astra 23,5:National Geographic Channel Wild HD op 12207VEurosport HD op 12110HHistory HD op 12110HOp de Astra 19,2:Das Erste op 11494HOp een schotel van 80x85cm moeten de koppen daar 49,6mm uit elkaar staan. Bij de lnb die je opgaf staan de koppen 65mm uit elkaar hart op hart. Dat is dus maar liefst 15mm verkeerd.Je moet je bedenken dat de ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 in Nederland 5,2 graden is. In Portimão is dat een stuk minder omdat het zo westelijk ligt, nl. 4,97 graden. Zelfs in Nederland zou niemand het zich in zijn hoofd halen om een 6 graden monoblock voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 op een 80cm-schotel te plaatsen om daar de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen, laat staan in de Algarve.Bovendien zie ik dat het monoblock 34 graden schuin staat afgesteld terwijl dat maar 27 graden moet zijn. De skew voor de Astra 19,2 staat dan ook 10 graden verkeerd.Ik wens je veel succes met deze opstelling.
a33 Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 @pintari: Overigens lees ik bij de LNB specificaties op het internet: DiSEqC 1.0 (Sat A* = Hotbird 13° East, Sat B = ASTRA 19.2° East) Als A=13 en B=19oost, dan moeten je diseqc instellingen met 19 en 23 oost zijn: A=19 en B=23 oost, lijkt me. Wellicht ontvang je nu dus 19 oost met de kop van 23 oost. Ja, dat je 23 oost dan niet ontvangt verbaast me niks..... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Klopt helemaal beste a33. Niet voor niet adviseer ik in Spanje altijd Inverto monoblocks. Dat is een merk die dat ook in zijn specificaties vernoemt en dat noem ik dan ook een klasse-merk.Moet je een bij Smart kijken in de bijgevoegde pdf-katalogus. Daar geven ze nog niet eens aan voor welke schoteldiameter de monoblocks bedoeld zijn laat staan of Astra 19,2 nu diseqc 1 of 2 toegewezen heeft gekregen. Nee, bij zo'n fabrikant zakt m'n broek af. Die heeft bij mij afgedaan.Dus de diseqc-volgorde is bij een Inverto 6 graden monoblock precies hetzelfde als bij een 4,3 graden monoblock als je ze voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 gebruikt en dat is heel fijn want er zijn ontvangers waar dit niet anders ingesteld kan worden of via een aanpassing in het menu dat soms weer terug springt naar de standaard-instellingen als die een keer helemaal uit heeft gestaan.Natuurlijk had ik dat al wel gezien maar ik heb geen zin om mee te werken aan schotel installaties waarvan ik van te voren al zie dat het niks gaat worden. _Smart_LNB-Katalog_2009.pdf
pintari Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 Aan alle beatwoorders. Willen jullie je beperken tot mijn begin vraag de rest interesseert mij niet. We hebben hier in de Algarve prima ontvangst ook op de kanalen die sprietje noemt. En of dat volgens de papieren nou kan of niet is niet relevant. Het enige wat ik wil weten zijn de instellingen voor deze ontvanger met deze LNB. Als niemand dat weet is het ook niet erg, maar lul er niet omheen. Met vriendelijke groet, Pintari
Sverige Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Jemig Pintari.... mensen helpen je! Met 3 berichten op de teller zou ik op zich je forumgenoten niet gelijk gaan afkatten,want ik ben bang dat je dan gewoon geen antwoord meer krijgt. Overigens is er geantwoord, er is gewezen op een verkeerde instelling bij jou.... dus probeer van jou kant ook eerst te lezen wat er staat. succes overigens! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Moderator ceesv Geplaatst: 5 september 2014 Moderator Geplaatst: 5 september 2014 Aan alle beatwoorders. Het enige wat ik wil weten zijn de instellingen voor deze ontvanger met deze LNB. Als niemand dat weet is het ook niet erg, maar lul er niet omheen. Met vriendelijke groet, Pintari Het antwoord op je vraag is al gegeven, en wel hier. https://www.sat4all.com/forums/topic/342027-diseqc-instellingen/?p=2258692 Aangezien je aangeeft dat je verder niet van advies gediend bent kan dit draadje op slot. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten