Ga naar inhoud


Sony Bravia KDL-42W705B met CI-module TV-Vlaanderen: hoe Astra 23.5 instellen?


rasmazzer

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb het volgende probleem:

 

Recentelijk een Sony Bravia KDL-42W705B gekocht en TV-Vlaanderen's HD ontvanger M7 SAT801 wegens defect vervangen door een CI-module (met daarin de smartcard).

 

Nu bij het automatisch scannen naar kanalen vindt hij alle kanalen, maar niet deze in HD (en Vitaya en Acht), m.a.w. die dus op Astra 23.5 zitten. 

Ik heb op een ander forum gelezen dat bij bepaalde LG's dat probleem ook voorkomt en dat je daar de Astra 23.5 moet bijvoegen.

 

Voor de automatisch scannen optie op de Bravia kom je in een lijstje waar je eventueel 3 andere satellieten kan aanzetten (standaard staat satelliet 1 aan, de rest uit), maar als ik een tweede satelliet aanzet in dat lijstje en alle andere instellingen zo laat (hz instellingen, tune...) dan scant hij eerst voor de eerste satelliet en vindt hij astra 19.2, maar bij 2e satelliet vindt hij opnieuw astra 19.2 en komen er m.a.w. geen extra kanalen bij.

 

Ik kan bij die satelliet 2 geen satelliet kiezen, wat bv bij LG precies wel kan...

 

Opstelling bestaat uit 2 schotels met aparte LNB (1 schotel gericht op Astra 19.2 ander op Astra 23.5) en dan via disecq denk ik komt die als 1 coax binnen.

 

Iemand een Bravia en een idee wat ik mis doe?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toevoegen is niet voldoende. Je zult ook middels Disecq moeten aangeven welke satelliet gescand moet worden. disecq poort A of 1 voor Astra 1 en Disecq poort B of 2 voor de Astra 3. Dit gaat er wel van uit dat de Astra 1 op poort 1 zit en Astea 3 op poort 2. Zoniet, dan de correcte waarden aangeven. Deze instelling bewaren op je TV en scan opnieuw uitvoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult ook middels Disecq moeten aangeven welke satelliet gescand moet worden. disecq poort A of 1 voor Astra 1 en Disecq poort B of 2 voor de Astra 3. Dit gaat er wel van uit dat de Astra 1 op poort 1 zit en Astea 3 op poort 2.

 

En waar moet ik dat aangeven? Komt die Satelliet 1 / 2 / 3 / 4 vanuit de Bravia automatisch scan optie overeen met de poorten 1/2/3/4 van de disecq?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt niet automatisch overeen. Dat moet op de juiste waarden ingesteld worden.

Hoe de instellingen moeten staan is afhankelijk van je schotel opstellen.

Als daar de Astra 19.2 LNB op diseqc  A is aangesloten moet dat ook zo in je TV zo staan.

Kennelijk is dit het geval, anders had je geen zenders van Astra 19.2 kunnen inlezen.

Je geeft aan een M7 sat801 te hebben vervangen waardoor ik aanneem dat je ook een schotel van CanalDigitaal hebt.

Is dit het geval dan zit de Astra 23.5 op diseqc B aangesloten.

Nu is het dus zaak om in het menu van je TV te kijken of Astra 23.5 op diseqc B staat ingesteld.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...