Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik blijf problemen houden en denk als dit zo blijft ik mijn et9500 ga verkopen.
De box blijft problemen houden en elke keer bij een reboot moet ik kruistekens maken of hij na booting (bootloader screen) door start.
Er zijn momenten dat ik bij het lostrekken van de netwerk kabel wel kan door kan booten maar soms moet ik opnieuw flashen.

Dit is al van het begin van de zomer dat ik hem net nieuw had, kan dit aan de bootloader liggen?

In Macedonie is het internet af en toe weg en om toch netwerk te houden maak ik met mijn mobiele telefoon 4G met een USB stick netwerk, dat werkt goed met de DM800 maar met de zelfde settings, ET9500 ziet de stick, krijg ik hem niet online.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

OpenATV zat er op en nu weer terug naar Pli, denk ook niet dat het probleem daar zit, lijkt me, ook gezien dat ik niet de enige ben, in de bootloader

Geplaatst:

Wat bedoel je met "kruistekens maken"?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ja, maar waar moet je dat doen dan?

Op de afstandsbediening?

Bij welke vraag?

Of bedoel je achter het klepje?

Als je een USB-stick met een image op een USB-poort hebt zitten moet je op cancel drukken.

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

LOL denk dat je totaal niet begrijpt wat ik hier bedoel
Kruistekens bij rebooten voor goed geluk immers na verloop van tijd boot de et9500 niet meer door.
Wie heeft het nu over een USB stick, lees svp even wat ik schrijf.

et9500 leuke en snelle box maar na verloop van tijd boot die gewoon niet meer, in sommige gevallen de netwerk kabel eruit helpt dat de et9500 wel doorstart, maar ja dat zou zo niet moeten!
Heb buiten OpenPli ook OpenATV erop gehad, probleem blijft dus conclusie is dat de bootloader bugs heeft.
Ook dat zelfs CCcam 2.30 en eerdere versies niet met de oude (groene CD) kaart om kan, doet het wel in de Dream 800 pvr zonder enig config met CCcam 2.09 dus voor de et9500 moet de oude Doscam erin om beeld te krijgen. Nadeel is wel dat die dan trager zapt.

Let op ik heb zowel de et9500 en de DM800 dus ik kan vergelijken.

Met een Wifi USB stick krijgt de DM800 meteen contact met mijn aangemaakte hotspot via 4G van mijn mobiele telefoon
Met de zelfde USB WiFi stick ziet de et9500 het netwerk wel, ook mijn hotspot, maar kan geen hand-shake maken!

Dus mochten er geen zelfde fouten in OpenPli 4 en OpenATV moet dit aan de bootloader zitten dat is zo mijn voorlopige conclusie.

aangepast door Unetwork

:cry: Alex toch, het kruisteken is een christelijke symbolische handeling die erin in bestaat met de rechterhand een kruis te slaan vanaf het voorhoofd naar de borst en vervolgens van de linker tot de rechterschouder. Het kruisteken, het slaan van een kruis in één beweging, is een ritueel onder gelovigen binnen de rooms-katholieke Kerk, de Oosters-Orthodoxe Kerk, de Anglicaanse Kerk en de protestants-lutherse kerken. Met uitzondering van de laatstgenoemde groep wordt in de protestantse/reformatorische kerkgenootschappen het kruisteken niet gebruikt.

Het maken van een kruisteken kan woordeloos gebeuren, maar vaak worden de volgende woorden gezegd: In de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Amen.

Hahahahaha dat is het beste antwoord, offtopic maar wel goed, trouwens hier in Macedonië zijn ze Orthodox dus slaan ze een kruis van rechts naar links :)

aangepast door Unetwork

tja als je niet weet wat een kruis teken is :)

LOL inderdaad. Ha ha

Nu snap ik 'm. Tja, ik ben niet katholiek opgevoed.

Ik zou dan zeggen: 'Duimen dat-ie het doet'.

aangepast door Alex1970

VU+ Duo

Geplaatst:

Even weer ontopic: Bij een volledige reboot is het mij ook volkomen onduidelijk waarom af en toe niet doorgestart wordt.

Ik haal mijn USB-hub er dan vanaf en dan doet-ie het wel.

VU+ Duo

Geplaatst:

Dan terug sturen zit garantie op neem ik aan

Ja helemaal naar Griekenland 4 uur met de auto

Even weer ontopic: Bij een volledige reboot is het mij ook volkomen onduidelijk waarom af en toe niet doorgestart wordt.

Ik haal mijn USB-hub er dan vanaf en dan doet-ie het wel.

Ik heb dat meer gehoord maar zou dit, zoals mijn vraag aan de bootloader kunnen liggen?

Geplaatst:

Geen idee, heb ook nog nooit erachter kunnen komen hoe je de bootloader kan updaten.

Ik dacht dat dat ev. mee geïnstalleerd werd bij een nieuwe versie van OpenPli, indien nodig.

Misschien kan iemand het eens uitleggen wat nu precies de bootloader, Enigma2 en het image (bijv. OpenPli) zijn en hoe die zich t.o.v. elkaar verhouden.

En welke versies actueel zijn.

VU+ Duo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...