Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Hint: We 'kennen' dat kleine irritante ventje allemaal wel.

 

reho ,Deze enkele hint volstaat al. Dat klein irritant ventje heeft ons ook even een bezoek gebracht maar het werd hem fataal. :)

 

Villa San Martino (Elba)

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Villa_San_Martino_%28Elba%29

 

locatie : https://www.google.com/maps/place/42%C2%B047%2707.9%22N+10%C2%B016%2749.4%22E/@42.785531,10.280392,826m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0

 

mooie link vind je hier : http://www.napoleonprisonnier.com/lieux/san_martino.html

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, is toch een miezerige dag. Ik geef jullie even wat opzoekingswerk. :)  Alhoewel het hier soms niet lang kan duren voor een oplossing....

 

Twee plaatjes.

 

Beide plaatjes hebben iets te maken met sport.

De twee plaatjes hebben niets met elkaar te maken. Maar er is een link tussen beide van een heel beroemd persoon.

 

 

 

 

post-37533-0-59224700-1415026826_thumb.jpg

post-37533-0-01379400-1415027000_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar eventjes bij ABBA blijven :

 

http://youtu.be/xFrGuyw1V8s

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb enkele jaren geleden een boek van een stadsgenote gelezen "Vallen" , Op basis van deze roman werd in 2001 een Belgische film gemaakt "Falling".
De volgende groep verzorgde de soundtrack.

Nu, dit even terzijde , heeft niets met de opdracht te maken hoor.

Een prachtige song van Praga Khan wel , voor de link naar die beroemde persoon moeten jullie zich eventjes verplaatsen in deze wereld.

 

http://youtu.be/mr9g7y5rhKI

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje om de mannelijke medespelers te plezieren...

 

http://youtu.be/w1P76BZfgn8

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de hints gewoonlijk iets te maken met de plaatjes. Hier echter gaan al de hints over de link met die beroemde persoon. Als je de juiste persoon gevonden hebt kun je op zoek naar beide plaatjes. Is even iets anders. :)

 

Vooraleer deze beroemde persoon een "glamour girl" en een "dancing queen"  ( neem het woord queen wat ruim ) werd, sleepte ze een ( ietwat onverwacht ) prestigieuze prijs in de wacht.

post-37533-0-01821000-1415094420.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef; die rivier heeft me wel wat moeite gekost: ik heb eerst de hele Thames afgevaren met mijn roeibootje.... :mad:

De persoon had ik vrij snel op het juiste spoor: glamour, oscar, country girl: genoeg hints naar Grace Kelly,

maar dan begon de ellende:

de rivier blijkt deze te zijn: http://goo.gl/maps/FkSNo

en dat heeft alles te maken met 

John Brendan Kelly, Sr., also known as Jack Kelly (October 4, 1889 – June 20, 1960), was one of the most accomplished American oarsmen in the history of the sport of rowing

In 1908, he began bricklaying in Philadelphia and he also learned to row on the Schuylkill River.

Perhaps the best-known names associated with the Vesper Club are John B. Kelly Sr., an Irish brickworks owner who became influential in city politics and his son, John B. Kelly Jr., a city councilman and brother to Princess Grace of Monaco.

 The children were raised in a 17-room house on Henry Avenue in East Falls, Philadelphia which overlooked theSchuylkill River.

en dan het tweede plaatje: 

dat is hier: http://goo.gl/maps/UzGc7

Ellispark of (EngelsEllis Park is een rugbystadion in Johannesburg, gelegen in de wijk Doornfontein.

Het stadion is vernoemd naar wethouder J.D. Ellis die in 1927 de grond beschikbaar stelde voor de bouw. In juni 1928 werd het geopend. Na een grondige twee jaar durende renovatie werd het in 1982 heropend met een capaciteit van 60.000 toeschouwers. Het was op dat moment het modernste stadion van Zuid-Afrika.

In 1995 heeft het onderdak geboden aan het wereldkampioenschap rugby dat werd gewonnen door de Springbokken, het Zuid-Afrikaans rugbyteam. Voor het WK voetbal in 2010 werd het stadion gerenoveerd en uitgebreid met nog eens 10.000 zitplaatsen.

 

En wat dat nu te maken heeft me Grace Kelly ? de beste link die ik kon vinden was deze:

 The official anthem of the 2010 World Cup was "Sign of a Victory" by R. Kelly with the Soweto Spiritual Singers, which was also performed at the opening ceremony.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gene, mooi ! De link was zogezegd niet moeilijk te vinden. De twee plaatjes was wel iets moeilijker. Alhoewel ze beiden zoals aangegeven te maken hadden met sport. In alle geval kon je wel afleiden dat het watersporten waren. Inderdaad de vader van Grace ( John Brendan Kelly, Sr. ) was een beroemde en legendarische roeier en won drie gouden medailles op de Olympische Spelen ( twee in Antwerpen en één in Parijs ). Op de plaats van het gele prikje staat op deze plaats een "herdenkingsplaats" ter ere van hem ( wiki kan je helpen ).

Nu was Grace gehuwd met Prins Rainier III van Monaco. Zij hebben drie kinderen waarvan er twee getrouwd zijn ( of waren ) met bekende beoefenaars van de watersport. De tweede link is dus hier te zoeken in de familie van de Grimaldi's zelf.

Ik geef je nog een hint mee voor die tweede link : ooit won haar vader drie gouden plakken , maar wie nog ?

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk man...

wat watersporten betreft:

Caroline: Op 29 december 1983 hertrouwde prinses Caroline met Stefano Casiraghi,

 Stefano Casiraghi stierf op 3 oktober 1990 in de baai van Saint-Jean-Cap-Ferrat (Alpes-MaritimesFrankrijk) bij een ongeluk met een powerboat .

Albert: tja, ik weet niet of "naast de pot pissen" ook meetelt als watersport ? Maar ook dit:  Albert II pratique l'athlétisme, le football, le tennis, le judo, l'aviron, la voile, le ski, le squash, la natation, le bobsleigh, et le pentathlon moderne

Stéphanie: daar is gewoon geen beginnen aan, die laat overal geursporen na...

Maar verder kom ik er nier uit .

is er iemand die nog kan aanvullen ?????

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit, ik heb me te zeer gefocust op de Grimaldi's:

Charlene Lynette Wittstock (Bulawayo25 januari 1978) is een Zuid-Afrikaanse rugslagzwemster en sinds 1 juli 2011 de echtgenote van vorst Albert II van Monaco

Als zwemster deed zij mee aan de Olympische Zomerspelen van 2000 in Sydney, waar ze met de Zuid-Afrikaanse ploeg in de 4x100m wisselslag als vijfde eindigde. Ze behaalde ook verscheidene nationale titels.

 

Bedankt Truus, maar ik ben er nog niet zeker van of dit zal volstaan om wille van deze zin:

 " ooit won haar vader drie gouden plakken , maar wie nog ?"

en Charlene heeft blijkbaar nooit goud gewonnen ( behalve haar kroontje uiteraard ...) 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 " ooit won haar vader drie gouden plakken , maar wie nog ?"

en Charlene heeft blijkbaar nooit goud gewonnen ( behalve haar kroontje uiteraard ...) 

 

of toch: maar dan geen olympisch goud:

" Charlene won three gold medals and a silver medal at the 1999 All-Africa Games in Johannesburg..."

en verder:

Swimming at the 7th All-Africa Games was held September 12-18, 1999 at the Ellis Park Aquatic Complex in Johannesburg,

Zo, krijg ik nu ook een kroontje ??? ;) 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima Gene ! Ik wist dat die drie gouden medailles van Charlene niet olympisch getint waren , maar ik had wel vermeld "drie gouden plakken". Maar die kunnen toch ook tellen. Zij zwom deze plakken bijeen in het zwembadcomplex van Ellis Park  , zal dus wel in het zwembad op het plaatje zijn. :)

De echtgenoot van Caroline , Stefano Casiraghi , vond je wel , een befaamde powerboat racer die verongelukte in de baai van Saint Jean Cap Ferrat .

Mooie Charlene had je even overgeslagen. Maar ik begrijp je hoor , Albert II die heeft ook nog op andere plaatsen de rammelaar uitgehangen en enkele konijntjes uit zijn pik getoverd. Schijnbaar heeft hij nu ook bij Charlene wat gerammeld en is ook daar een "prinselijk" konijntje op komst.

Info en veel meer komt van mijn wederhelft , zij is in huis de kenner van de Royale familie's. Ikzelf weet er heel weinig van.

Voor mij heb je gerust een kroontje verdiend , maar ik denk dat je beter gediend zou zijn met wat Noorse,Deense of Zweedse kroontjes. :grin:

 

Voor al je geleverde inspanningen en de flinke hulp van Truus , geef ik jou de eer om een volgende te bedenken. :)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...