Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na alle geweld in en rond Parijs, is het wel heerlijk om even weer terug te gaan naar de "vredige Kerst"... 

 

Deze keer bevinden we ons dus hier : 

 

North Pole, a suburb of Fairbanks (located to the southeast of Fairbanks), is a small city in the Fairbanks North Star Borough, Alaska, United States.
Its biggest attraction is a gift shop named Santa Claus House, the modern-day incarnation of a trading post established in the town's early days. The Santa Claus House is known for the world's largest fiberglass statue of Santa Claus outside.

 

wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/North_Pole,_Alaska

 

locatie : http://goo.gl/maps/CsC6d

 

En nog een mooi verhaal over hoe het allemaal begon, met enkel een oud Santa pak : http://www.santaclaushouse.com/about.asp

 

Uiteraard is dit slechts een hulp-Kerstman, want ik heb natuurlijk in Finland bij de echte op schoot gezeten  :lol:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja reho, dat het dezelfde kant op ging was al snel duidelijk. Was alleen nog even een kwestie van de juiste locatie vinden. De man schijnt nogal wat verblijven te hebben  :grin:

 

De volgende dan maar, het is een filmlocatie. Ben benieuwd hoe bekend deze is bij jullie.

Waar is het en waar kennen we het van ?

post-62319-0-12800200-1420970623.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we zoeken is het "Whitemead House" , Duckmore Road in Bristol (UK)

Ik kan niet alle hints verklaren maar "Who Wants to Be a Millionaire?" (Jumbo Mills,Played by Nick Stringer in "Who Wants to Be a Millionaire") en "Big Brother" ("Big Brother" is the first episode of the BBC sitcom "Only Fools and Horses" brengen mij bij "Only Fools and Horses"

http://en.wikipedia.org/wiki/Only_Fools_and_Horses

Derek "Del Boy" Trotter (played by David Jason), a fast-talking, archetypal South London market trader, lives in a council flat in a high-rise tower block, Nelson Mandela House, in Peckham, South London – though it was actually filmed in Harlech Tower in Acton and later Bristol
"The Jolly Boys' Outing" is the eighth Christmas special episode of the BBC sit-com Only Fools and Horses, first screened on 25 December 1989. In the episode, Del and the gang go on their annual "beano" to Margate.

An initial idea for a comedy set in the world of football was rejected by the BBC, as was his alternative idea, a sit-com centring around a cockney market trader in working class, modern-day London

post-37533-0-84530900-1421195967_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi Crazy Sat. 

 

Ik zie dat je wat moeite had bij een aantal hints, ik zal ze eens bij langs lopen.

Wanneer je de eerste hint googelt, dan kom je bij een karakter uit de film Santa Claus 3, genaamd Jack Frost. David Jason kennen we natuurlijk ook van zijn rol als Jack Frost, maar dan als detective in de serie "A touch of Frost".

De tweede hint verwijst naar zijn onmiskenbare Reliant Regal, een geel gekleurde 3 wiel-bedrijfsauto.

Chas and Dave waren eerder ook gevraagd om de titelsong te zingen, maar hadden het op dat moment te druk. Later hebben ze nog wel de song voor The Jolly Boys Outing gezongen. Was dus eigenlijk een dubbele hint.

Ik denk dat je de rest wel hebt begrepen.

 

Het is echt een ontzettend leuke serie, met geweldige Britse humor. Zeer de moeite waard. Heb een App op m'n I-pad, genaamd QuizUp. Eén van de categorieën die je kunt spelen is dus Only Fools and Horses. En nu ga ik mezelf even op m'n schouder kloppen hoor (als een ander het niet doet, moet je het wel zelf doen hè), maar onlangs ben ik daarmee nummer 1 van Nederland geworden, (sprak zij trots... :lol: ).

 

Heb nog een leuke scene uit de serie zelf, en dan hou ik echt op hoor, dan mag jij weer verder  :D

 

 

post-62319-0-55262000-1421224615.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En nu ga ik mezelf even op m'n schouder kloppen hoor (als een ander het niet doet, moet je het wel zelf doen hè), maar onlangs ben ik daarmee nummer 1 van Nederland geworden, (sprak zij trots... :lol: ).

 

hmm. en hiermee ben je een mooie "part time lover". Wat gekken en paarden kunnen bereiken. :D

 

 

Over naar een nieuwe opdracht  , ook wel leuk .

Als je op deze weg rijdt kom je op het geel stipje iets merkwaardigs tegen. Waar en wat kom je tegen ?

 

hint : best oppassen

post-37533-0-95968000-1421245742_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we moeten ergens beginnen. Maar een muzikale hint van een mooie prinses

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...