nol Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Hoi Sprietje Een buurman heeft en huis in Villa Real de Antonio en dat zou moeten liggen op 37°12` NB en 7°25`WL Hij heeft een C+ duo lnb en een ter plaatse gekochte 100cm ronde schotel Is die duo LNB goed te gebruiken op de 100cm ronde schotel voor ontvangst van A19.2 en A23.5 ? Kan jij hiervoor afstel gegevens berekenen ? Alvast hartelijk dank
Sprietje Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Ik ga er van uit dat de schotel echt rond is alhoewel je dat in Portugal eigenlijk niet tegenkomt, kom ik uit op een lnb-afstand van 56mm. Een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel die 53mm uit elkaar staat zou daar prima op passen maar geen CanalDigitaal duo-lnb.Nauwkeuriger kan ik het berekenen als je "maat X" aan me geeft.
nol Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Bedankt Sprietje, ik heb het doorgegeven maar hij is nu in Nederland en gaat in oktober naar Portugal en wil de schotel dan gaan plaatsen want hij neemt mijn Schwaiger mee Hij bevestigd nogmaals dat het een echte ronde schotel is van 100cm maar hij weet niet wat de maat x is. Ik hoop dat je alsnog iets kan betekenen voor hem en anders moet die het maar op de Schwaiger afstellen.
Sprietje Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Ga er dan maar van uit dat hij een prima ontvangst heeft met een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel, bijv. de Inverto met twee aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36of met vier aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
nol Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Bedankt, maar dus niet met de C+ duo lnb ? Heb je nog installatie gegevens voor die schotel ? Kan je dat uitrekenen ?
wanderer Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 TS heeft dat HIER ook al gevraagd toch?... Samsung 40D6510WS
Sprietje Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Ja, de duo-lnb moet 26 graden schuin ingesteld worden. De kop van de Astra 23,5 in de klem en de kop van de Astra 19,2 oost 20mm lager dan de kop van de Astra 23,5.
nol Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Als eerste mijn verontschuldiging dat ik een nieuw topic heb geopend, ik had door moeten gaan op de andere. Bedankt Sprietje, ik zal het doorgeven. Hoe schuin moet de schotel staan ?
Sprietje Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Als de Astra 23,5 in de klem staat, moet de elevatie van de schotel op 36 graden ingesteld worden om die satelliet te vinden.
nol Geplaatst: 7 september 2014 Auteur Geplaatst: 7 september 2014 Toppie bedankt. Ik geef het zo door en als er dan nog vragen zijn zal ik het in dit topic doen. Tot zover nogmaals bedankt
Brambo's Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Sprietje, ik heb nog een vraag omtrent de afbeelding die je hier in #2 hebt bijgevoegd. Zo zie ik dat het ronde gedeelte van de LNB dichter bij de schotel staat gemonteerd terwijl je makkelijk deze nog naar achter kan schuiven. Bij de installatie van mijn CDS/TVV duo-LNB heb ik dat namelijk ook gedaan. Wat wordt eigenlijk aangeraden hiervoor: Rond gedeelte van LNB zo dicht/ver mogelijk van de schotel? Alvast bedankt voor het advies. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Sprietje Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Ja, Brambo's, die foto heb ik zomaar van internet geplukt dus de positie van de lnb is zeker geen maatstaf.Bij het optimaal afstellen van een schotel heb je met een aantal zaken te maken:-instellen van de elevatie-instelling van de draairichting (Azimuth)-instelling van de schotel-skew bij multifeed schotels-instelling van de lnb-skew-instelling van de lnb op het brandpunt van de schotelDeze laatste handeling wordt vaak achterwege gelaten omdat het niet altijd makkelijk is in te stellen, zeker niet bij gebruik van meerdere lnb's vlak naast elkaar en omdat het meestal geen spectaculaire winst op levert.Maar voor het optimaal afstellen van een schotel hoort het voor- of achteruit schuiven van de lnb er zeker bij.Als je er geen zin ik heb dit te doen, adviseer ik de lnb's altijd zo af te stellen, dat de kop 6mm vrij staat van de lnb-klem. Dan heb je meestal het beste resultaat. Vanuit die stand win je meestal niet meer dan maximaal 1% aan signaalkwaliteit.
Brambo's Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Heel erg bedankt hoor voor jouw verduidelijking. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen