Ga naar inhoud


SES begint Ultra HD-kanaal op Astra1


Sprietje

Aanbevolen berichten

Satellietbedrijf SES heeft tijdens de IFA-vakbeurs een nieuw Ultra HD-kanaal aangekondigd. Het gaat om een demokanaal dat voor de vakhandel via de Astra1-satelliet wordt uitgezonden.

Bij de invoering van HDTV enkele jaren geleden bracht SES ook demokanalen via haar satellieten in de lucht. De televisieverkopende vakhandel kon deze demokanalen gebruiken om de beelden op HD-televisies in winkels te tonen. Met de komst van Ultra HD gaat SES de vakhandel op dezelfde manier bedienen door content in volwaardige Ultra HD-kwaliteit via de satelliet te leveren om de verkoop van Ultra HD-televisies te stimuleren.
Ook voor satellietkijker

Omdat SES het nieuwe Ultra HD-kanaal ongecodeerd via de satelliet uitzendt, kan de satellietkijker ook na aankoop van een Ultra HD-televisie naar het door SES uitgezonden content kijken. Op het Ultra HD-demokanaal is een mix van beelden van natuur, landschappen, stadsleven en sport te bekijken. Het SES-demokanaal wordt op de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost via de frequentie 10.994 GHz H – 22000 – 5/6 – DVB-S2 – 8PSK in een beeldresolutie 3840 x 2160 pixels met 50 beelden per seconde en een kleurdiepte van 10 Bit uitgezonden. Voor ontvangst is een Ultra HD-televisie die de HEVC (H.265) compressietechniek met een ingebouwde satelliettuner nodig. Later dit jaar komen de eerste HEVC-satellietontvangers beschikbaar. Hiermee kan men het SES Ultra HD-demokanaal in combinatie met een geschikte televisie ook bekijken.

Bron: Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17272/ses-begint-ultra-hd-kanaal-op-astra1.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op 1 januari 2004 startte Euro 1080 met proefuitzendingen in HD, 14 jaar later start Ultra HD.

 

Bij mij staat er dit jaar een AX 940 onder de kerstboom

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat: "Later dit jaar komen de eerste HEVC-satellietontvangers beschikbaar."
 
Zou daar dan nog een markt voor zijn? Alle Ultra HD TV's hebben immers ingebouwde satellietontvangers.
Als je je zo'n grote Ultra HD TV kunt veroorloven, dan ga je toch niet meer met een losse ontvanger werken waardoor je weer met twee afstandsbedieningen zit te hannessen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn huidige Panasonic heeft ook een ingebouwde satelliet tuner, welke ik niet gebruik,

Diseqc 1.1 wordt niet ondersteund en met 12 posities in mijn T-90 is een losse satelliet tuner noodzaak.

Van de 900 serie heb ik nog geen technische details gezien, maar of er een fastscan ondersteuning en diseqc 1.1 in zal zitten?

 

De diverse ontwikkelingen lopen niet helemaal synchroon, ik heb in huis al 2 camera's die UHD opnemen,mijn laptop ondersteunt al UHD uit via HDMI, maar nog geen UHD scherm om het weer te geven.

UHD content geeft op een HD scherm al een mooier plaatje, UHD op een UHD scherm is weer een overtreffende trap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Astra 19,2°E zitten ondertussen al op meerdere frequenties ongecodeerde UHD TV demo kanalen.
en één op Hot Bird 13,0°E. Op andere satellieten zijn er nog enkele andere te vinden. (de zenders stream ik van mijn E2 box naar de PC)

------------------------------------

Astra 19,2°E
10996 H 22000 5/6 (DVB-S2 / 8PSK)

Astra Ultra HD Demo

SES UHD Demo Channel

------------------------------------

Astra 19,2°E
11406 V 22000 2/3 (DVB-S2 / 8PSK)

UHD Demo Channel P1

UHD TV

------------------------------------

Astra 19,2°E
11023 H 22000 5/6
HEVC UHD (op deze zender krijg ik geen beeld)

------------------------------------

Hot Bird 13,0°E
10930 H 30000 2/3  (DVB-S2 / 8PSK)
HOT BIRD 4k1

------------------------------------

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat: "Later dit jaar komen de eerste HEVC-satellietontvangers beschikbaar."

 

Zou daar dan nog een markt voor zijn? Alle Ultra HD TV's hebben immers ingebouwde satellietontvangers.

Als je je zo'n grote Ultra HD TV kunt veroorloven, dan ga je toch niet meer met een losse ontvanger werken waardoor je weer met twee afstandsbedieningen zit te hannessen?

 

UHD op zich interesseert me niet zo. Maar zolang een losse satellietontvanger meer biedt dan een ingebouwde dvb-s tuner (o.a. meerdere zenders opnemen en kijken tegelijk) heeft die nog mijn voorkeur.

 

Mijn TV is voornamelijk monitor. De sat-ontvanger afstandsbediening doet het werk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben wij nou aan uhd voor de nl zenders. Ze zenden nu nog nauwelijks echte HD content uit... Alleen ge-upscalede sd. Hoe lang heeft het geduurd voor ze breedbeeld gingen uitzenden, terwijl bijna iedereen al een breedbeeld tv had. Hoe lang zal het dus duren voor ze uhd gaan uitzenden?

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben wij nou aan uhd voor de nl zenders. Ze zenden nu nog nauwelijks echte HD content uit... Alleen ge-upscalede sd.

Misschien toch maar eens beter kijken, want er wordt echt veel HD uitgezonden.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch maar eens beter kijken, want er wordt echt veel HD uitgezonden.

Of hij kijkt alleen RTL 4.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgelopen zondag weer de F1 in HD op BBC 1 gekeken.

 

Een van de voordelen van de schotel dat je niet afhankelijk bent van de Nederlandse omroepen met hun conservatieve omgang met nieuwe technieken.

 

De BBC is tot nu toe altijd nog koploper geweest in het toepassen van nieuwe technieken, zo heb ik hier nog uren 3-D materiaal op schijf staan van de olympische spelen uit Londen.

Ik ga ervan uit dat de BBC binnenkort actief wordt met 4k op satelliet.

 

Wanneer ik het mij goed herinner loopt er op dit moment al een BBC 4k pilot op DVB-T in de regio Londen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat: "Later dit jaar komen de eerste HEVC-satellietontvangers beschikbaar."

 

Zou daar dan nog een markt voor zijn? Alle Ultra HD TV's hebben immers ingebouwde satellietontvangers.

Als je je zo'n grote Ultra HD TV kunt veroorloven, dan ga je toch niet meer met een losse ontvanger werken waardoor je weer met twee afstandsbedieningen zit te hannessen?

 

Al goed en wel sprietje,maar bijna iedere pay tv aanbieder heeft hun gesloten bakjes,waardoor deze tuner(s) er meestal werkloos bijliggen.Of Europa zou zich moeten mengen,en pay tv aanbieders op gelijk welk platform moeten verplichten dat ze via een ci(+) module te ontvangen zijn,eventueel met beperkingen (on-demand of zo).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de BBC moet vreselijk bezuinigen. Zo zijn er plannen om BBC3 alleen nog online uit te zenden. Ze hebben ook nog een flinke plak geld nodig om alle slachtoffers van hun gevallen corifee-en te vergoeden. Jimmy Saville en kornuiten... Nee, zie ze nog lang geen UHD aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, zie ze nog lang geen UHD aanbieden.

 

Tja.....

 

http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2014/uhd-trials-fifa-world-cup

 

Ze zullen wel moeten, ook Sky heeft in de afgelopen maanden al de eerste testuitzendingen uitgestraald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...