Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Sprietje,

lang niet alle UHD TV hebben een geschikte HVEC codering aan boord, welke mogelijk maakt om 4K te kijken.

de samsung series van 2014 wel zeg maar, maar bijvoorbeeld de Philips PUS series van nu modeljaar 2014 kunnen op geen enkele wijze HVEC gecodeerde beelden weergeven. (streamt ook 4K).

Zij komen pas in 2015 met een aparte set top box die bijvoorbeeld alleen maar HVEC kan streamen om bijvoorbeeld Netflix in 4K te kunnen weergeven, echter dan nog geen mogelijkheid om met de ingebouwde sat tuner van de Philips tv deze Ultra HD sat kanalen te kunnen weergeven.

Jammer van de achterblijvende techniek van de Philips,

Geplaatst:

Of hij kijkt alleen RTL 4.

Vertel!?

Misschien toch maar eens beter kijken, want er wordt echt veel HD uitgezonden.

Zoals?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Vertel!?

Zoals?

Moeten we hier nu echt op reageren??.

Koop een goede bril, of ga wat dichter bij de TV zitten.

Dan zie je gelijk wat er allemaal al wel in HD is en dat is best veel.

RTL4 en de anderen zenden minder HD uit dan NPO en SBS, dit valt mij op bij het zappen. want naar de commerciëlen kijk ik niet.

Alleen redelijk wat sport op RTL 7 is in HD. Helaas NOS Journaal nog niet, behalve dan reportages, je ziet gelijk het verschil.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Gezien al die prachtige aanbiedingen voor Ultra (4K) TV's nu, eens bij wat winkels binnengelopen en wat vragen gesteld: wat is de kennis van de verkopers bedroevend.  HEVC, HDMI 2.0, Codec H256  en HDCP 2.2 ? ? TOETEN...

Oftewel: al die prachtige , wat "oudere = 1e helft 2014 " modellen Ultra TV...hebben die wel een prachtige beeldresolutie aan boord, doch zullen NOOIT het signaal binnenkrijgen om dat op het scherm te krijgen, ofwel: in werkelijkheid niet meer dan de functie HD -TV ?

Geplaatst:

Denk dat ik me zou voelen als de eerst CD-speler bezitters:  een speler en 3 CD's en daarna maar wachten.

Tot zoiets als de BBC overgaat wacht ik.

Geplaatst:

Oftewel: al die prachtige , wat "oudere = 1e helft 2014 " modellen Ultra TV...hebben die wel een prachtige beeldresolutie aan boord, doch zullen NOOIT het signaal binnenkrijgen om dat op het scherm te krijgen, ofwel: in werkelijkheid niet meer dan de functie HD -TV ?

Deze TVs kunnen het allemaal weergeven met een losse settop box via HDMI... Het enige wat niet kan is het weergeven via de ingebouwde tuner...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
  • 1 maand later...
Geplaatst:

ik heb een 65 UHD samsung heb ik mijn multytenne op aangesloten ,en ontvang ik via Hotbird 1 kanaal en Via Astra 19 2 kanlen alle 3 UHD gewoon Great,,,

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...