Ga naar inhoud


LNB SNH-031 Invacom - frequenties


ranon

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn schotel een LNB invacom laten installeren (op een bestaand monoblok met diseqc 1.0).

Als ik me niet vergis is het een SNH-031.

 

De bedoeling is om er ASTRA2 op te ontvangen (de engelse kanalen).

Ik ontvang echter zo goed als geen kanalen. 

Op de oude LNB wel.

 

Nu heb ik het idee dat ik de frequency moet aanpassen alvorens te gaan zoeken naar zenders.

De low frequency staat op 9750

en de high frequency staat op 16000

 

Moet ik deze veranderen?

 

(ik gebruik nog steeds een oude topfield TF5000 PVR).

 

ps: weten jullie ook waar ik transponder info kan vinden over de astra2 en hoe die in te lezen in deze topfield?

aangepast door ranon

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap het even niet.
Je schrijft:  "op een bestaand monoblok met diseqc 1.0"

Een monoblock is een lnb met een dubbele kop, bijv. voor de Astra 19,2 en 23,5 of Hotbird 13 en Astra 19,2.
Bedoel je nu dat je dat vervangen hebt door de Invacom SNH-031?

Verder schrijf je:
"De low frequency staat op 9750
en de high frequency staat op 16000"


De high frequentie moet op 10600 staan

Waar staat de schotel ergens?

Zenderinfo vindt je hier: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-2A-2E-2F.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Het is een vaste staaf met 2 losse enkele LNB's.

Geen monoblok dus.

 

De invacom SNH-031 staat op astra2 gericht (28,2), de 2e LNB op astra 1 (19,2)

 

Ik heb wat testen gedaan, als ik de high frequentie op 10600 zet dan krijg ik zo goed als geen engelse zenders.

Zet ik hem op 10750 dan krijg ik er een aantal meer maar nog steeds erg weinig vergeleken met voor de nieuwe LNB. 

Mijn oude was al maanden stuk dus ik dacht eerst dat er iets verandert was aan Astra2 maar dat blijkt niet zo te zijn want

de technicus die gekomen is had minstens 100 kanalen meer dan die bij mij binnenkwamen op mijn topfield.

Volgens de info over de LNB (dank Eduard07) moet de frequenties 9750 low frequentie en 10600 high frequentie zijn. :(

Begrijp niet waarom dat die kanalen niet binnen komen op mijn oude topfield. In de komende maanden koop ik een nieuwe decoder maar die is er nog niet.

Misschien zijn de transponders oud op mijn topfield.

Heb ze geprobeerd aan te passen maar ik krijg niet meer kanalen. :(

Ik heb ze verandert via het programma topset een voor een met de hand.

Ik zou ze graag hebben gedownload en ze hebben geimporteerd maar dat kan blijkbaar niet heb ik begrepen.

De schotel staat op het dak overigens.

aangepast door ranon

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ranon:

De vraag van sprietje is zeer relevant om te beantwoorden.

Bij slechte(re) ontvangst van een aantal kanalen op 28oost, ten opzichte van vroeger, is de relatie met de (gewijzigde) footprints van de 28oost-satellieten de eerste lijn om te onderzoeken.

 

Wel geeft het te denken dat je technicus 100 kanalen meer ontving dan jij op je topfield.

Heeft hij direct aan de LNB gemeten, in plaats van binnenshuis? Met welke ontvanger heeft hij gemeten? Ontving hij ook HD-kanalen, en jij niet (met je Topfield)?

Maar goed, die vragen kunnen even wachten. Eerst (systematisch!) de vraag van Sprietje.

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat zou het goede antwoord zijn geweest als ik gevraagd had in welk werelddeel maar met Zuid-Europa kan ik niks. Ik moet het toch wel op 30km nauwkeurig weten.

 

 

Ik begrijp niet precies waarom deze vraag maar om je te antwoorden de schotel staat in de omgeving van Milaan.

Ah.. ik lees nu ook het antwoord van a33.

duidelijk.

 

@a33

Hij heeft binnenshuis gemeten.

Hij heeft gemeten met een apparaatje wat hij bij zich had.

Ik ontvang inderdaad geen hd-kanalen. Ik weet niet of hij deze binnenkreeg, lijkt me wel.

Op mijn topfield moeten deze hd-kanalen toch ook binnenkomen, ze zijn alleen niet te bekijken, ja toch?

aangepast door ranon

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een beetje fatsoenlijke ontvangst moet je in omgeving Milaan toch een 100-120cm-schotel hebben om de BBC, ITV en Channel 4 te kunnen ontvangen, zie: https://maps.google.it/maps/ms?msid=201402701773772063373.0004f16748736e4e92b92&msa=0&ll=43.389082,10.810547&spn=18.130227,32.124023&dg=feature

Voor de zenders die niet op de UK-spotbeam zitten, kun je met een kleinere schotel toe.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet aan mijn schotel ligt.

BBC, ITV en Channel4 ontvang ik al meer dan een jaar niet meer maar de meeste anderen nog wel tot onlangs.

 

Ik denk dat het met de nieuwe LNB te maken heeft.

Bijv...

Zoeken met 9750 low frequentie en 10600 high frequentie --> 0 engelse kanalen

Zoeken met 9750 low frequentie en 10750 high frequentie --> 95 engelse kanalen maar bijna allemaal pay tv.

Voortijds had ik er meer dan 200.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totale waanzin om met een 10750 L.O. te gaan zoeken. Je transponderlijst is blijkbaar een puinhoop geworden.

9750 en 10600 is de enige juiste instelling.

Dan alle transponders weggooien, en geduldig handmatig de huidige transponder gegevens opnieuw invoeren. Zie lyngsat bijvoorbeeld.

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het is duidelijk. Je ontvangt niet de UK-spotbeam maar wel de overige beams. Het klopt precies dat je dan ongeveer ruim 200 zenders kunt ontvangen. Die ontvang ik in Zuid-Spanje ook met een Triax 115.

Inderdaad is de oscillatorfrequentie van de nieuwe lnb niet goed ingeregeld. Omruilen dus voor een goede.
Dat het instellen van de juiste oscillatorfrequentie wel eens fout kan gaan, kun je zien in het bijgevoegde filmpje.
De mensen aan de lopende band hebben maar een paar seconde de tijd om de frequentie juist in te stellen.
Maar ja, het kan niet anders. Als de meeste mensen €10,- al te duur vinden voor een lnb en daar de fabrikant, de importeur, de handelaar en de fiscus er nog aan moeten verdienen, dan snap je dat een lnb maken een kwestie is van afraffelwerk.


 
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Totale waanzin om met een 10750 L.O. te gaan zoeken. Je transponderlijst is blijkbaar een puinhoop geworden.

9750 en 10600 is de enige juiste instelling.

Dan alle transponders weggooien, en geduldig handmatig de huidige transponder gegevens opnieuw invoeren. Zie lyngsat bijvoorbeeld.

 

Yep, dat heb ik al 2 maal gedaan.

Met de hand ingevoerd, transponders van 2 verschillende locaties (eerst satmania vandaag lyngsat).

Zonder succes.

De transponders zijn juist, heb de lijst meerdere malen gecontroleerd. 

Deze gegevens heb ik ingevuld:

Frequency, Polarity, Symbolrate, TP Stream ID

Mode heb ik op "Normal gelaten, niet op SMA tv"

 

Kan het zijn dat de topfield de oude gegevens nog ergens bewaart?

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...