Ga naar inhoud


LNB SNH-031 Invacom - frequenties


ranon

Aanbevolen berichten

Sprietje, dat kan sneller  :grin: 

 

Ranon, in den beginne had ik een Topfield 5000 CI, het menu van de PVR is niet veel anders en veel kan je niet fout doen.

Een defecte LNB lijkt me inderdaad wel mogelijk, het lijkt wel of je geen low band ontvangt (onder 11,7 GHz).

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank jullie wel voor jullie antwoord.

 

Dan nog maar een nieuwe LNB kopen :)

 

Welke lnb raden jullie mij aan?

(voor gebruik met een miniswitch).

 

ps: kan het ook iets met de 22 khz optie te maken hebben.

Kunnen jullie hieruit halen of 22 khz actief moet zijn:

http://invacom.net/documents/Single.pdf

Ik begrijp er te weinig van :(

Op mijn topfield lukt het me niet om de 22 khz optie te activeren dus ik kan niet testen.

Usals heb ik op niet actief staan.

LNB universal heb ik aangeklikt.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je LNB net nieuw is, en de L.O. frequentie klopt niet, dan zou ik 'm inderdaad laten omruilen.

 

Maar het blijft dan wel vreemd, dat je installateur wel (van) alles ontving, en jij niet. Misschien ontving je installateur alles via een blind scan, maar dan met verschoven frequenties. En jouw topfield heeft geen blind scan, geloof ik?

 

Kan je eens een paar zenders aangeven die je wel ontvangt; bijvoorbeeld één met een frequentie tussen 10.700 - 11.700, en één boven 12.000?

En op welke frequentie je die zender dan ontvangt volgens je topfield, en vervolgens opzoeken wat de frequentie volgens lyngsat zou moeten zijn?

En daarbij aangeven welke LOF's je gebruikt hebt (9750 en 10600, of 9750 en 10750)?

 

Dan kunnen we eens kijken hoeveel je LOF's zouden afwijken.

(Ik weet niet of je in jouw topfield ook zelf waarden kunt ingeven voor LOF's? Dan zouden we daar wat aan kunnen passen, als 'noodgreep'.)

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je ontvanger defect is, door kortsluiting de LNB voeding in je ontvanger defect is, helpt een nieuwe lnb ook niet meer.

 

Voor vertikaal moet je ontvanger 13 volt op de kabel zetten, voor horizontale ontvangst 18 Volt.

Voor de hoge band tenslotte wordt er nog een 22 kHz signaal op de kabel gesuperponeerd zodat de LNB de oscillator naar de hoge band omschakelt.

 

Wanner je bij lnb universeel aanklikt zou alles goed moeten staan.

Wanneer je transponderlijst aangepast is aan een andere LO frequentie staan allee transponders verkeerd geprogrammeerd en zal je veel minder ontvangen.

 

Wanneer je ontvanger een keer kortgesloten is geweest kan het zijn dat er alleen nog maar 18 volt op de kabel staat en dat je daardoor een groot aantal kanalen niet meer ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie hieruit halen of 22 khz actief moet zijn:

http://invacom.net/documents/Single.pdf

Ik begrijp er te weinig van :(

Op mijn topfield lukt het me niet om de 22 khz optie te activeren dus ik kan niet testen.

Usals heb ik op niet actief staan.

LNB universal heb ik aangeklikt.

 

Als je een universele LNB hebt aangeklikt, wordt de optie voor 22kHz nutteloos. Die wordt dan namelijk automatisch door de keus voor universele LNB bepaald.

 

USALS inderdaad niet actief (is voor satellietmotor).

 

Als je NIET universele LNB aanklikt, kan je misschien handmatig LOF's invoeren? Daar kunnen we dus nog naar kijken (zie mijn vorige post).

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hierbij in bijlage een lijst met alle kanalen die ik ontvang op astra2.

 

Het zijn allemaal kanalen op 27500 KS/s.

 

Ranon

 

ps: ik kan handmatig de transponders veranderen. Ik gebruik daarvoor het programma TopSet.

      http://www.topfield-sat.de/SVS-WEB/topset_en.html

 

--------------

Update:

ik heb een nieuwe .txt file toegevoegd. 

Een aantal kanalen ontbraken nog.

Nu staat ze er allemaal in.

astra2_english_channels_rev.txt

aangepast door ranon

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.

Het was even puzzelen, maar aan de hand van "YESTERDAY" op 11973V kom ik tot het volgende:

- Kennelijk was dit in je zoektocht met LOF 10750

- Volgens Kingofsat zit yesterday op 11817V (156 minder)

- CONCLUSIE: LOF van de LNB is feitelijk 10594 (156 minder, en dus 6 lager dan 10600).

 

Met QVC kom ik ook tot 6 verschil.

 

Andere heb ik nog niet vergeleken, het kan zijn dat het gemiddelde nog 1 of 2 van die 6 afzit, maar laten we eerst eens uitgaan van 6.

En laten we er eens van uitgaan dat dat voor de lage LOF ook geldt.

 

Nou hoop ik dat je op jouw ontvanger dus inderdaad handmatig 2 LOF's kunt instellen.

Kun je bij universele LNB zelf deze twee waarden invullen: 9744 en 10594?

Of, als je eerst NIET voor universele LNB kiest, kun je dan ergens in je menu die twee waarden invullen?

 

En dan natuurlijk: opnieuw zenders zoeken... :)

 

groet, A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even kort (moet zo weg):

10700-11700 en 11700-12700 kHz (of was het MHz?) zijn te hoge frequenties om door een gewone kabel te voeren.

 

Daarom worden die in de LNB veranderd, en worden er (normaliter) 9750 en 10600 (de locale oscilator frequenties van een universele LNB) vanaf getrokken (al weet ik niet hoe dat technisch gaat), waardoor uiteindelijk de volgende frequenties worden doorgegeven:

950-1950 en 1100-2100.

 

In je ontvanger worden echter steeds de oorspronkelijke frequenties genoemd, dus tellen ze daar weer de LOF's erbij op.

Normaliter dus 9750 en 10600, maar als je LNB een afwijking heeft moeten die dus anders opgegeven worden. Je zoekt immers uiteindelijk op frequentie, dus dat moet dan wel kloppen. (NB Als je een blind scan kan doen, zie je dat alle frequenties dan zijn opgeschoven. Dat maakt blind scans erg makkelijk; dan heb je dit ge-emmer niet!)

 

Omdat de afwijking in jouw geval 6 was (kHz of MHz, ik vergeet altijd welke), heb ik je andere LOF's opgegeven, berekend naar de zenders die je ontving.

 

NB Ontvang je nu ook zender met een freq. LAGER dan 11700? Anders moet de lage LOF nog worden aangepast.

 

NB Waarom zoek je niet alleen op zenders met FTA? Al die gecodeerde zenders kan je toch niet zien, dat is toch ballast in je lijst?

 

groet, A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is er nu mis?
Of de oscillatorfrequenties van de lnb zijn niet goed ingesteld of je ontvanger is niet in orde.
Je zult één van beide een keer uit moeten wisselen om het te weten want dit is natuurlijk geen doen.

Maar het zou toch best wel eens aan je ontvanger kunnen liggen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

NB Ontvang je nu ook zender met een freq. LAGER dan 11700? Anders moet de lage LOF nog worden aangepast.

 

NB Waarom zoek je niet alleen op zenders met FTA? Al die gecodeerde zenders kan je toch niet zien, dat is toch ballast in je lijst?

 

 

 

Je hebt gelijk, Geen enkel kanaal op de eerste 23 transponders:

 

10714 22000-5/6 Horizontal
10729 22000-5/6 Vertical  
10744 22000-5/6 Horizontal
10758 22000-5/6 Vertical  
10773 22000-5/6 Horizontal
10788 22000-5/6 Vertical  
10803 22000-5/6 Horizontal
10818 22000-5/6 Vertical  
10832 22000-5/6 Horizontal
10847 23000-2/3 Vertical  
10862 23000-2/3 Horizontal
10876 22000-5/6 Vertical  
10891 22000-5/6 Horizontal
10906 22000-5/6 Vertical  
10921 22000-5/6 Horizontal
10936 23000-2/3 Vertical  
10964 22000-5/6 Horizontal
10994 22000-5/6 Horizontal
11023 23000-2/3 Horizontal
11053 22000-5/6 Horizontal
11068 23000-2/3 Vertical  
11097 23000-2/3 Vertical  
11126 22000-5/6 Vertical  
 
Wat zou ik dan moeten invullen nu op de low frequentie?
 
ps:
om je vraag te beantwoorden over de FTA's zenders.
Normaal laad ik ze allemaal op want het wil wel is gebeuren dat soms een gecrypteerd kanaal uitzending niet gecrypteerd uitzendt.
Maar ja, misschien heb je gelijk, het gebeurd bijna nooit.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de eerste kanalen in mijn lijst (d.w.z. met de laagste frequentie):

 

NOW Music  BSkyB 11222 MHz 27500 KS/s Horizontal
Magie           BSkyB 11222 MHz 27500 KS/s Horizontal
FilmOn.TV    BSkyB 11222 MHz 27500 KS/s Horizontal
CBS Action   BSkyB 11222 MHz 27500 KS/s Horizontal

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de eerste kanalen in mijn lijst (d.w.z. met de laagste frequentie):

NOW Music  BSkyB 11222 MHz 27500 KS/s Horizontal

 

De lagere frequenties, waar je niets op ontvangt, zijn ook allemaal de spotbeam op de UK: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-2A-2E-2F.html.

Deze frequentie (11222, met wél ontvangst) pakt ook de lage LOF van 9744, dus de afwijking van 6 klopt daar dus ook (ongeveer).

 

Als je op de 19oost géén problemen hebt met je ontvangst, dan lijkt het dus vooral een LNB-probleem.

Dat zou dan betekenen, dat je bij deze LNB met welke satellietontvanger dan ook steeds die LOF's moet veranderen, of een verschoven frequentie-lijst krijgt met een blind scan.

 

Als je geluk hebt, is deze LOF-verschuiving stabiel. Ik heb ooit een LNB gehad, die 's zomers en 's winters een andere LOF had; d.w.z. temperatuurafhankelijk. Dat was gedoe :( .

Het zou daarom kunnen zijn, dat deze afwijking van -6 nog aangepast moet worden, dus dat je het nog zou kunnen proberen met een afwijking van bijvoorbeeld -8 en -4.

Maar goed, kennelijk vang je nu alles, dus misschien klopt het nu helemaal. (Kijken of dat bij andere temperaturen ook allemaal goed blijft ;) ?)

 

Anders, als dit een nieuwe LNB was, kun je 'm wellicht nog omruilen. Het idee van de "universele LNB" is nou juist, dat je dit gedoe niet hebt.

 

Op de 28 oost heb eigenlijk nog nooit kanalen getroffen, die afwisselend FTA en gecodeerd zijn. Wel een paar op 13oost, en op 19oost ook geloof ik? Ooit uitgezocht welke dat waren, en die heb ik met een aparte SR (bijv. 27501) gescand en opgeslagen, zodat ze niet verdwijnen als ik een scan doe op alleen FTA met de eigenlijke SR (bijv. 27500). Werkt perfect!

 

Groet, A33

 

 

PS Wel bijzonder dat jij al in je eerste bericht aangaf, dat wellicht de LOF's moesten worden aangepast! Dat klopte dus, uiteindelijk. Lucky guess? ;)

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de 19oost géén problemen hebt met je ontvangst, dan lijkt het dus vooral een LNB-probleem.

Dat zou dan betekenen, dat je bij deze LNB met welke satellietontvanger dan ook steeds die LOF's moet veranderen, of een verschoven frequentie-lijst krijgt met een blind scan.

 

Anders, als dit een nieuwe LNB was, kun je 'm wellicht nog omruilen. Het idee van de "universele LNB" is nou juist, dat je dit gedoe niet hebt.

 

PS Wel bijzonder dat jij al in je eerste bericht aangaf, dat wellicht de LOF's moesten worden aangepast! Dat klopte dus, uiteindelijk. Lucky guess? ;)

 

Hallo a33,

 

Lucky guess, ja zeg dat wel maar vooral lucky dat jullie er na gekeken hebben ;)

 

Ik heb 19 oost nagekeken. Het lijkt allemaal redelijk te kloppen. Alle kanalen die ik gecheckt heb waren in mijn lijst 1 lager dan op lyngsat. bijv: 

einsfestival:  lyngsat 10.744, mijn lijst 10.743 

RT Español: lyngsat 11.509, mijn lijst 11.508 

rtl nitro:         lyngsat 12.188, mijn lijst 12.187

sat1 gold:     lyngsat 12.545, mijn lijst 12.544

wdr aachen: lyngsat 12.604, mijn lijst 12.603

 

Ik heb ook 28 oost nog eens nageken. Ook hier lijkt het allemaal te kloppen nu.

Af en toe is er een kanaal die 1 lager is dan op lyngsat bijv ik heb er zo maar een paar uitgezocht:

 

UCB TV:            lyngsat 11.222, mijn lijst 11.222

Faith World TV: lyngsat 11.681, mijn lijst 11.680

Tru TV:              lyngsat 12.552, mijn lijst 12.551

Arise News:       lyngsat 12.610, mijn lijst 12.610

Ump Movies:     lyngsat 12.663, mijn lijst 12.662

 

Het ligt dus aan mijn LNB waar astra2 op zit, klopt dat en dus niet aan de topfield, immers astra1 is redelijk precies?

Kan het niet zijn dat de technicus hem verkeerd gemonteerd heeft?

Kan het ook iets te maken hebben met de miniswitch?

Ik kan helaas mijn LNB niet meer omwisselen want ik had hem al een paar jaar eerder gekocht en nog niet gebruikt. :(

 

Ik heb nog even gekeken na hoe jij het gedaan hebt met die correct van -6.

Jij schrijft Yesterday was op lyngsat 11.973 en in mijn lijst 11.817, dat is 156 minder.

Hoe heb je dat omgerekend naar 6?

Ik kan het nog niet volgen. :)

 

Groet, Ranon

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...