Ga naar inhoud

Smart Titanium toch beter dan Ultra Black

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Smart Titanium (0,1 ruis) is geen A merk.Doet het wel 1/5 beter dan een  Ultra black.

Die 1/5 is dan genoeg om beeld te maken (71% signal quality ipv 50).

De Ultra Black(0,2 db) is meer vergelijkbaar met een Smart Platinium(0,3 ruis).

Die Smart is ca 10 j oud en ongekend.Op de Inverto's mag men dringend de db waarde mededelen bij verkoop ipv via een pdf.(weer een miskoop)

Wat ik ook merk,bij een hoge freq > 12730 ligt de signaal quality te schommelen van 40 naar 71.Signal intensity 90 %. Bij een lagere freq is het stabiel.Of is dat de kruispolarisatie die niet juist staat? Of versterken,stabiliseren ?

Dit zijn maar signaalmeters van een reciever.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

Individueel kunnen lnb's verschillend uitvallen, zoals te verwachten bij massaproductie.

Ze vallen alle wel binnen een bepaalde tolerantie.

Ik heb momenteel een Skymaster lnb in gebruik die amper voor de BU onderdoet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De mon, je moet geen onzin lopen te verkondigen. Hoe kom je er bij dat de Smart Titanium beter is dan een Inverto Black Ultra. In elke test scoort de Inverto beter dan de Smart Titanium, zelfs de tweederangs Inverto Black premium is beter dan de Smart Titanium.

Geplaatst:

Wat je zelf ziet moet je toch geloven.Waar een Smart Titanium in zat heb ik  even vervangen door een BU.Dezelfde coax,zonder diseqc.

Zelfde transponder,zelfde satelliet en gefinetuned ,allebei Twin.

Ze meenemen doe ik toch,de Smart's ook.Op de schotel hier hangt witte verf(gekrakeleerd).Mss heeft de ene lnb er meer last van dan een andere.

Ca 20 heb ik die kunnen kopen,zo weinig,of is er namaak ?

• Like 1

Geplaatst: (aangepast)

Test doe ik nog eens opnieuw met een stabiele 60 cm schotel en lnb wordt in centrale houder geplaatst dan.

Na een nachtje slapen zag ik de arm steeds wat bewegen.Na een correctie(vooruit,achteruit,verdraaien) is dat normaal,maar de arm bleef lichtjes wiebelen mss door de wind.Daarom ook dat de signal quality op en neer ging bij de hoge freq.Lage freq heeft daar weinig last van.

Lnb stond op een multifeed en niet op de centrale lnb houder. De UB heeft een langere hals,wellicht iets andere afstelling(azimuth).

http://users.skynet.be/roger.staut/satellietontvangst.html Dit heb ik ook eens gelezen.Bitrate zit in vele elektronica tegenwoordig. QPSK is zoiets.

In een ontsteking van een auto zit ook zo'n fijne elektronica.Een scherm(4 voor 4 cil) onderbreekt een magnetische lus.Een klein blokje van amper 1 vierkante cm met elektronica bewerkt dat en zet het om in bitrates.Dus zo'n klein elektrisch draadje bevat niet enkel stroom of wat volt maar ook bitrate.

Ps hierboven,het gaat om een Smart Titaninium twin (0,1db).

aangepast door de mon

Geplaatst:

Wat velen vergeten, de specificatie metingen zijn onder de beste omstandigheden gemeten en hoeveel dB er op een LNB staat,

zal mij worst wezen.

Hoeveel LNB's ik al niet heb gehad, is niet te tellen, deze worden alleen uitgetest in de praktijk.

Die fabrieksmetingen zeggen mij niks, hoogstens een lijdraad.

Toen ik nog in Breda woonde, had ik fantastische resultaten op Nilesat met Triax "120" en Inverto Black Ultra, met name de Horizontale freqs.

Alle andere LNB'S, géén signaal.

Hetzelfde hier in Anamur, maar dan voor Astra 2, alleen BBC/ITV spotbeam geen ontvangst, maar dat is te begrijpen.

Stel..., een LNB kost €5.-- en de Black Ultra €100.--, dan nog zou ik voor de laatste gaan.

Beter is er (nog) echt niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Waarom mijn verhalen anders uitpakken weet ik niet, flemish vs dutch.De test met 60 cm schotel moet nog gebeuren,door mij .

Al 15 j loop ik die sat winkels plat voor allerhande .Tegen  een goede sat finder ben ik mss verloren.Ik bezie het nog wel.

• Moderator
Geplaatst:

Tja, LNB's beoordeel je niet op signaal sterkte maar op S/N en BER of MER

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb nog een ander probleem met beide type's lnb.Mijn signal quality gaat op en neer.Zijn die lnb's te straf zodat ge die moet verzwakken.?

Op mijn oude reciever heb ik 97 % en spelen de zenders wel.De Sab Titan FTAsc

laat even beeld zien,dan ruis en is niet meer bedienbaar,enkel menu.

Geplaatst:

Telkens kom je bij Sat4all terecht ; https://www.sat4all.com/forums/topic/324548-wisselende-quality-en-begrijp-het-niet/page-2 ;antwoord 7 .

En toeval is dat bij testen met verschillende lnb's en schotels de coax met geperste rf connectors steeds gebruikt werd en de fout van op en neergaande signal quality er was .

Er zit zelfs een barst in de buitenmantel van de coax dicht aan de connector, wellicht te kort geplooid of rf te vast geperst. 

Morgen even de connectors vernieuwen met  de pattattenscheller.

Geplaatst: (aangepast)

De Smart Titanium (0,1 ruis) is geen A merk.Doet het wel 1/5 beter dan een  Ultra black.

Die 1/5 is dan genoeg om beeld te maken (71% signal quality ipv 50).

De Ultra Black(0,2 db) is meer vergelijkbaar met een Smart Platinium(0,3 ruis).

Die Smart is ca 10 j oud en ongekend.Op de Inverto's mag men dringend de db waarde mededelen bij verkoop ipv via een pdf.(weer een miskoop)

Wat ik ook merk,bij een hoge freq > 12730 ligt de signaal quality te schommelen van 40 naar 71.Signal intensity 90 %. Bij een lagere freq is het stabiel.Of is dat de kruispolarisatie die niet juist staat? Of versterken,stabiliseren ?

Dit zijn maar signaalmeters van een reciever.

0,1db , mmmm , ze plakken er soms maar wat op !!

Ikzelf heb die Smart in m'n draaibare schotel , en ben er wel tevreden van :)

http://www.sat4all.com/forums/uploads/gallery/album_2/gallery_34825_2_20076.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

heb die hier ook reeds 4 jaar maar geeft sinds een paar weken problemen bij hevige regen.Heb er nu een overkapping in plastiek boven gezet.Ff afwachten.Verder zeer tevreden over deze Smart lnb's.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen