Ga naar inhoud


Archsat 80cm schotel gebruiken voor Astra 1 en 3


doetiet

Aanbevolen berichten

Sprietje.

Nou ben tijd bezig geweest om af te stellen op Astra 23.5 echter niets kunnen vinden balk bleef op 1 rood stipje na leeg, schotel bijna 45° gedraait t.o.v. de instelling op Astra 19.2. Zowel Astra 1 en 3  geen signaal oftewel groene balk.Elevatie iets laten zakken naar 29 echter nog steeds niets.

Terug gegaan met instellen op Astra 19.2. groene balk op 2 na vol doch geeft aan matig, echter het signaal op Astra 23.5 geeft niets aan, echter wel beeld op de zenders ook op TV oost en op NGC HD deze zit op kannaal 19.

Waarom geeft Astra 23.5 geen signaal maar wel beeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt simpelweg wel signaal op de astra 23,5 ( beeld op TV oost en NGC HD ).

Maar kijk eens bij jouw ontvanger, welk transponder als eerste staat voor astra 23,5 . Je hebt op die transponder geen signaal, om rede dat daar ook geen signaal is.

Zie eens op http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php  . Niet op alle frequenties , die in de ontvanger staan zit signaal op. Eén ander is afhankelijk van de leeftijd van de zenderlijst c.q. transponderlijst, die in de satelietontvanger zit. Hierdoor wordt je wellicht op het verkeerde been gezet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor thuis is deze dus klaar maar voor Spanje moet ik nog een duo kop voor een Triax schotel 60cm aan schaffen is voor volgend jaar.

en dan afstellen volgens in het begin beschreven is .

Ik zit niet helemaal in Estartit maar op een camping er vlak bij, is dat een andere instelling deze locatie 42.011457, 3.193071

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, zal het morgen proberen, elevatie van de schotel staat nu op ongeveer 32° en stond op Astra 19.2 uit gericht. 

Sprietje je hebt op de miniatuur van de klem aangegeven dat A3 (Astra 3)rechts zit dan moet deze ook in de receiver omgezet worden is dit juist?

Heeft het metalen beugeltje wel dezelfde hoek als de originele houder ?

Ik heb er hier een liggen die maakt een hoek van 135º , kun je zien welke hoek de originele maakt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste doetiet

Nee, die 4,5km afstand maakt echt niets uit.

De opmerking van Trust is best steekhoudend.
Een lnb hoort naar iets onder het middelpunt van de schotel te kijken. Eigenlijk naar 40% van de schotelhoogte om met de lnb het volledige schoteloppervlak te benutten.
Klopt dat niet, dan kun je dat beugeltje best een beetje verbuigen want die twee verstevigingsknikjes die er in zitten belemmeren dat niet als je een klap met de hamer geeft als die in de bankschroef staat.
Het eenvoudigste kun je de kijkrichting bepalen door een stuk 40mm pvc-pijp in de klem te zetten, liefst een pijp die twee keer zo lang is als de afstand van de houder tot de schotel. Dan is de pijp mooi in evenwicht.

Merkwaardig is dat er toch flink wat schotels zijn waar de lnb naar het midden van de schotel kijkt, iets wat zeker niet optimaal is.
In bijgevoegde afbeelding een rechthoekige schotel van het Spaanse merk Tecatel waar de lnb wel duidelijk lager kijkt dan het midden van de schotel.

Zou je eens een foto kunnen maken van je nieuwe houder? Ik ben benieuwd hoe die op je schotel past.
 

post-60869-0-10370000-1410544166.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-73091-0-12647000-1410601958_thumb.jpg

Heeft het metalen beugeltje wel dezelfde hoek als de originele houder ?

Ik heb er hier een liggen die maakt een hoek van 135º , kun je zien welke hoek de originele maakt ?

Ik heb hier geen gradenboog denk dat het dezelde hoek heeft als 135° zie bijgaande foto

originele aansluiting

post-73091-0-18105400-1410601980_thumb.jpg

aangepast door doetiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan moet de harthoogte van de lnb klem t.o.v. de arm natuurlijk ook nog hetzelfde zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...