Ga naar inhoud

Archsat 80cm schotel gebruiken voor Astra 1 en 3

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt Sprietje die duo lnb bedoel je die voor Astra 1 en Astra 3 want die heb ik alleen past hij niet in de klem, als ik hem op de Astra 1 kop plaats dus de rechter.

Hoe moet ik hem dus plaatsen en afstellen?

aangepast door doetiet

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Tja, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Zet dus de kop maar in de klem zoals je hem wel kunt monteren. Voor Nederland moet die ongeveer 11 graden schuin staan.

Geplaatst:

Je moet de houder eerst 11 graden schuin zetten zoals ook op de CanalDigitaal duo-lnb met de mal is aangegeven.
Verder zul je de schotel wel iets moeten verdraaien want geen van beide koppen staan nu nog boven de arm.
Ik adviseer je om de schotel op de Astra 23,5 uit te richten. Als hij op de Astra 19,2 stond uitgericht, zul je de elevatie van de schotel ongeveer 0,5 graad lager moeten instellen en de schotel dus een heel klein beetje naar het oosten moeten draaien.

Geplaatst: (aangepast)

Goed, zal het morgen proberen, elevatie van de schotel staat nu op ongeveer 32° en stond op Astra 19.2 uit gericht. 

Sprietje je hebt op de miniatuur van de klem aangegeven dat A3 (Astra 3)rechts zit dan moet deze ook in de receiver omgezet worden is dit juist?

aangepast door doetiet
Geplaatst:

In de ontvanger staat bij menu het nu zo ingesteld dat Astra 19,2 diseqc 1 of A heeft en de Astra 23,5 diseqc 2 of B. Dat moet zo blijven.

Om de schotel goed op de Astra 23,5 uit te richten, moet je natuurlijk wel een zender van de Astra 23,5 hebben.
Als makkelijke zenders kun je de regionalen nemen, bijv. TV-Oost, daarna voor de fijnafstemming NGC Wild HD.

Geplaatst:

In de ontvanger staat bij menu het nu zo ingesteld dat Astra 19,2 diseqc 1 of A heeft en de Astra 23,5 diseqc 2 of B. Dat moet zo blijven.

Om de schotel goed op de Astra 23,5 uit te richten, moet je natuurlijk wel een zender van de Astra 23,5 hebben.

Als makkelijke zenders kun je de regionalen nemen, bijv. TV-Oost, daarna voor de fijnafstemming NGC Wild HD.

Ik heb alleen een recreatiepakket dus geen HD is er een alternatief voor de fijnafstelling?

Geplaatst:

Ik heb een Archsat schotel welke gelijkenis vertoond met de visiosat al zijn de zijkanten niet recht.

Ik heb er een duo LNB in van CD, afgesteld op Astra 3 met 19.2 er bij, signalen ongeveer 80%.

Er naast gebruik ik een losse LNB voor Astra 2 en een losse voor de Hotbird.

Provisorisch ook nog  een losse er vlak naast welke 4.8 maximaal voor 66% ontvangt.

Werkt naar tevredenheid op een camping.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen