Ga naar inhoud


Map in EMC gewist, alle films weg?


radio man

Aanbevolen berichten

Omdat er in EMC ineens 2 mappen waren "Films" heb ik er een gewist, nu zijn alle films weg!

Met DCC gekeken, geen van beide mappen meer.

Heb ik nog een kans?

 

Ik heb nog een image backup van een paar maanden geleden, kernel_cfe_auto.bin en root_cfe_auto.bin.

Zitten daar ook films uit /movies in?

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites


gebruik je geen map verwijderde bestanden?

indien niet, dit in het vervolg toch maar doen. ;)

als je de films via ftp niet meer vindt, vrees ik er voor. :(

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nergens in de hdd map nog films te zien zijn,dan zijn ze waarschijnlijk weg.Daarom wordt er hier al tientallen keren geschreven,wat een voordeel regelmatig je belangrijke gegevens te back-uppen te bieden geeft.

Natuurlijk worden die bestanden altijd groter en groter waardoor je backup medium ook altijd groter moet worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Waren echt ontiegelijk veel films en docs, eigenlijk kan dat volgens mij alleen van hdd naar hdd (of dezelfde hdd als je hoopt dat die niet kapot gaat).

Nou heb ik een 3Tb in de box zitten, dus ruimte is er wel.

Via DCC heb ik al eens wat gebackupt via USB3 naar een externe SATA, dat duurde een hele dag.

 

Ben benieuwd of iemand een backup programma weet dat dit op vaste tijden (b.v. eens per week) kan doen.

Ik zal zelf ook zoeken...

Ze zullen voor Linux wel bestaan, maar helaas weet ik niet zoveel van Linux behalve wat nodig is om mijn weg vanaf de root te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens gezocht naar media/hdd ? Staat in DCC verborgen bestanden aangevinkt ? Zijn zomaar suggesties die je mss kunnen helpen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

EXT staat los van Linux. Het is een nuance verschil. Het is een file systeem, dat het gemaakt is in het begin voor linux, en gebruikt wordt als de FS van Linux is wat anders. Reden was dat er beperkingen waren onder Minix eigen FS. Eerste Linux versies draaien o.a onder UFS. Linux kan als het moet ook op ander FS draaien. En ext3 kan ook onder andere OS' draaien.

 

Maar dat terzijde, je weet waar het om gaat. Heb jij een tool wat ext3 bestanden goed terug haalt? Het enige wat je kan doen is uitbouwen en dan aansluiten op een andere bak met de ext tools, maar die zijn volgens mij, al een tijd niet meer geUpdated. De Vu+ heeft b.w.v alleen embedded 'linux'.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd lullig als je zoiets overkomt. Overweeg aanschaf van een goede NAS. Gebruik zelf een tweetal NetGear ReadyNAS toestellen. Als je direct opneemt op de NAS kun je via RSync zelf je backuptijd aangeven. Gaat dan verder geheel automatisch. Eerste synchronisatie duurt inderdaad wel een paar dagen. Volgende incremental is dan natuurlijk rapper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

anyhuw,

gewoon weer opnieuw beginnen met opnames maken

wordt toch allemaal weer herhaald :grin:

dus kans genoeg dat je tot en met de kerstvakantie alles weer bij mekaar hebt

 

ik heb eens een week moeten wachten voor Rsync de films allemaal overgezet had

we zijn allemaal veel te veel verzamelaars (uit principe of passie)

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...