Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gedateerde offset schotel die ik aan het controleren ben op een goed werking en hier zit een originele philips lnb op gemonteerd die ik met een satlook gemeten heb. De lnb trekt 135mA. Ik heb ook een invacom van een soort gelijke schotel die 90 mA trekt. Ik vraag mij nu af wat beter is en /of de philips lnb nog ok is ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

• Moderator
Geplaatst:

90 of 135 mA, het ligt allemaal nog ruim onder de 500 mA die ontvangers doorgaans kunnen leveren.

Je kan zo geen kwaliteitsoordeel geven, meer of minder verbruik is niet in relatie tot beter of slechter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De Philips SX1019 single-lnb behoort maximaal 100mA te trekken volgens de specificaties en 70mA typical. Je schrijft dat je 135mA meet.
Hoeveel mA hij trekt is afhankelijk of hij gevoed wordt met 13 of 18V. Bij horizontale polarisatie wordt hij gevoed met 18V, bij verticale polarisatie met 13V.

Philips-SX.pdf

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je de serieweerstand van de ampèremeter er tussenuit haalt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik meet met mijn satlook, deze geeft het aantal mA  aan die de lnb vraagt. De lnb ziet er overigens anders uit dan op het pdf doc,  hij is ingebouwd in een feedhoorn van de greogarian schotel van 120cm en is plat zoals de de twin lnb en heeft een flens voor bevestiging  De lnb staat niet gericht op een satelliet maar ligt gewoon op mijn werkbank maar dat maakt volgens mij niet uit. Ik heb nog nooit een single lnb gehad die boven de 100mA zat dus vandaar mijn vraag. 

De invacom die ik heb liggen past echter niet in deze gregorian dus ik moet wellicht opzoek naar een ander type lnb die hier wel inpast. Ik moet nog een keer nameten maar de philips is rond 25mm en de invacom volgens mij rond 20mm qua diameter.

Correctie voor de invacom, deze trekt volgens mijn satlook 93 mA.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen