Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er wordt gewerkt een systeem waarbij de kijker automatisch bij het aanzetten van de televisie en bij het zappen naar een nieuwe tv-zender reclameboodschappen te zien krijgt. Dat meldt Emerce.

De nieuwe techniek is afkomstig van het bedrijf Smartclip en moet in 2015 in Europa beschikbaar komen. De eerste proeven vinden op dit moment bij enkele Duitse tv-zenders plaats. Tijdens de komende IBC-beurs in de RAI in Amsterdam kunnen bezoekers de nieuwe techniek al zien. De door Smartclip gebruikte techniek werkt op basis van verschillende standaarden, waaronder DVB, Dash en HbbTV en is hierdoor zowel bij lineair en on demand kijken te gebruiken. Gelukkig voor de Nederlandse kijker lijkt Smartclip zich in eerste instantie te richten op grote Europese tv-landen als Duitsland. Er lopen nog geen gesprekken met Nederlandse kabel- en telecombedrijven om de techniek van verplichte reclame te implementeren. Wel wil Smartclip in de tweede helft van 2015 in Nederland met een proef bij kleinere lokale tv-zenders beginnen.

Bron: Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17313/verplichte-reclame-bij-zappen-tv-zenders.html

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Had Orwell in 1949 niet zoiets al voorzien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

wat voor idioot verzint dit!!!!

Een idioot mer dollartekens (Eurotekens) in zijn ogen.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ach ja, als ik al eens een keer naar de commerciëlen kijk verbaas ik me hoe goed ze de reclameblokken op elkaar hebben afgestemd.

En wacht maar tot ze de mogelijkheden van CI+ echt optimaal klantonvriendelijk gaan toepassen.

Eerst maar eens beginnen met geen reclame op de npo, daar lijkt het ook steeds meer te worden. :cry:

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Het is niet echt duidelijk,of dit komt op tv,of op settop boxen.Maar als deze komt op tv,en de mijne is versleten,en er zijn geen tv's meer zonder,dan eindigt voor mij alvast het televisie gebeuren en gaan alle abonnementen de deur uit.

Als dit op settop boxen komt,die nieuw zijn,komen die alleszins niet bij me binnen.

Hopelijk worden we nog een hele tijd daarvan gespaard,met onze vu duo en onze huidige tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

....Maar als deze komt op tv,en de mijne is versleten,en er zijn geen tv's meer zonder,dan eindigt voor mij alvast het televisie gebeuren en gaan alle abonnementen de deur uit.

....

Zo denk ik er ook over. De reclamejongens mogen dan veel bedenken maar mij verplichten om hun rommel te zien kunnen ze niet.

Over mijn kijkgedrag beslis ik, desnoods door niet te kijken. ;)

Geplaatst:

Voor hetzelfde geld gaat het publiek een gedrag vertonen waar de bedenkers totaal geen rekening mee houden.

Er gaat mogelijk minder gezapt worden, waardoor zenders minder bekeken gaan worden.

Lagere kijkcijfers betekent weer minder reclame-inkomsten. Zou niet de eerste keer zijn dat het resultaat van "een lumineus idee" contraproductief uitpakt. 

Bij 3D bleken achteraf de producenten ook eerder scheel te kijken dan de consumenten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Gewoon de artikelen boycotten welke aangeprezen worden tijdens die verplichte blokjes kijkvoer.

Zo verbaas ik mij erover dat onze commerciële Oosterbuur welke de F1 uitstraalt af en toe de wedstrijd verruilt voor Werbung.

Ik heb mij heilig voorgenomen al die artikelen te boycotten welke dan aangeprezen worden.

(Ik kan mij alleen niet meer herinneren welke reclame ze uitgezonden hebben.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Laten wij nu eens geld vragen om reclame te kijken, zie het dan als een vergoeding voor die ergenis.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik hoop dat de wetgever hier een stokje voor steekt.

Men bedenkt nu reclame bij het aanzetten van de televisie.

De volgende stap is dat de stofzuiger alleen nog werkt na het bekijken van reclame en weer een stap verder kom je niet eens je eigen slaapkamer meer in.........

Ik denk dat er een groot privacy-probleem op de loer ligt.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

mij is wel eens verteld dat de reclameblokken van onze commercielen nagenoeg synchroon lopen dus kans dat je irritante reclame weg en terugzapt

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...