Ga naar inhoud

twijfel tussen VU+ SOLO2 twin PVR ready tuner en VU+DUO2 HD twin PVR ready

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste

Ik twijfel tussen  twijfel tussen VU+ SOLO2 twin PVR ready tuner en VU+DUO2 HD twin PVR ready

Volgens mij is het verschil dat de ene juist opnames kan maken en niet naar andere kanaal kan kijken en de andere wel.

Is dat het enige verschil of zit er andere verschillen in ?

En kan je met de solo2 ook via usb opnemen zoals op een usb stick ?

Groeten

aangepast door Ritchie30

Een heel groot verschil is dat er in de vu+ solo2 twee vaste s2 tuners zitten en dat dit in de vu+duo 2 men er tot 4 s2 tuners kan inzetten of een combinatie van s2, c en/of t tuners.

Om het beste resultaat te hebben moet je dan wel elke sat tuner voeden met een eigen Coaxkabel.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

• Moderator
Geplaatst:

Een solo2 heeft 2 vaste dvb-s2 tuners. Daarmee kan je als ze beiden voorzien zijn van hun eigen coax kabel een kanaal opnemen en naar een ander kanaal kijken. Dat kan je met een duo2 ook als je er een twin dvb-s2 tuner in zet of 2 dvb-s2 tuners. Voordeel van de duo2 is dat er pluggable tuners in gaan zodat je wat flexibeler bent qua ontvangstmogelijkheden.

Opnemen op usbsticks is mogelijk met beide modellen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

heel veel ken ik er nog niet van wel dat ik al jaren satelliet heb.

coax kabel bedoel je mee de 2 kabeltjes die bij me binnenkomen?

Ik hoef de box enkel te gebruiken om opnames mee te maken dit eigenlijk bijna altijd van dezelfde zender.

Meer hoeft het niet voor mij, gaat om ze dan nadien bij te houden en deze met VideoReDo reclame uit te knippen en met handbreak te gaan coderen.

Heb dus vernomen dat deze ontvangers dus netjes mee kan opnemen en deze zonder problemen in pc kan bewerken.

Meer hoeft het niet voor me, dus ik denk dat ik zal gaan voor de Solo, wat namelijk ook wel een goede ontvanger is volgens mij.

aangepast door Ritchie30
Geplaatst:

Op dit moment, is het zo, dat je gedecodeerd opneemt op hdd.

Dus het opgenomen beeld moet niet nogmaals bewerkt worden. Dat is het grote voordeel van de linux receivers t.o.v. die topfields etc.

je hoeft opnames niet via de pc te bewerken om te snijden / editen van reclame blokken... dat kan ook op de receiver zelf gedaan worden met behoudt van het originele .ts bestandformaat. (via de plugin : Cutlist Editor )

bovendien als je de film met 730 fastforward is de reclame al voorbij (reclame blok is meestal 7minuten 30 seconden lang)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Op dit moment, is het zo, dat je gedecodeerd opneemt op hdd.

Dus het opgenomen beeld moet niet nogmaals bewerkt worden. Dat is het grote voordeel van de linux receivers t.o.v. die topfields etc.

je hoeft opnames niet via de pc te bewerken om te snijden / editen van reclame blokken... dat kan ook op de receiver zelf gedaan worden met behoudt van het originele .ts bestandformaat. (via de plugin : Cutlist Editor )

bovendien als je de film met 730 fastforward is de reclame al voorbij (reclame blok is meestal 7minuten 30 seconden lang)

ciao

Dank je voor de info, Leuk dat je de reclame kan uitknippen in de reciever zelf.

Uiteraard is het te zien hoe ik het bestand wil bewaren zoals de oude serie wittekerke bewaar ik op 720x400 zijn 1067 afleveringen die ga ik dus in HD 1080 niet bewaren.

Zijn oude afleveringen ook, die zijn gemaakt nog voor HD er was, worden wel uitgezonden in 1080p maar kwaliteit is origineel geen HD dus codeer die naar 720x400 perfect voor die reeks, en uiteaard 1067 afleveringen in HD zal je wel 4 Tera of meer voor nodig hebben.

In andere afleveringen zoals amateur die codeer ik in 1920x1080 ook wil ik voor de 400p mp4 van maken en de 1080p mkv dat zijn dus de beste container ervoor. Dus bewerken zal altijd wel nog nodig zijn. Ik behou de TS bestanden nooit in zijn origineel. Maar zeker interessant dat je reclame kan uitknippen in de resiever zelf. Dus dat kan met de Solo ?

Groeten Ritchie

Geplaatst:

uh, serie wittekerke en 1067 afleveringen...

NOG NOOIT van gehoord,

zoeken op tante google begin ik dus ook niet aan.

dat is ieders eigen probleem wat te archiveren en hoe te converteren

in de meeste gevallen zijn digitale media bestanden behoorlijk flexibel

oude analoge SD opnames 720x400 moet je niet Opwaarderen naar 1080p, dat is pure tijdverspilling

laat ze zoals ze zijn en gebruik je autoresolution plugin

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...