Ga naar inhoud


VU+ duo 2 met ziggo slecht beeld


coli

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik ben een dame en nieuw hier. Ik heb tot nu toe jaren satelliet tv gekeken. Sinds 1 week overgestapt naar Ziggo...

Tot nu toe alleen problemen. Ik heb de interactieve ontvanger van Ziggo reeds afgekoppeld. Ik had hiermee zeer slecht beeld veel te rood geen nuance in het zwart en vooaral last van ghosting. Dat wil zegen rondom bewegende personen een soort aura. Net als je en steen in het water gooit dan komen er op het water kringen. Zoiets dus, ik meen dat dit ghosting heet?

Sinds gisteren een vu+ duo 2 gekocht met 2 kabeltuners er in.

Helaas... Beeeld kwaliteit is zeker beter maar wat ik ook instel op beeld menu van philips tv het beeld is bij beweging niet scherp en ik blijf ghosting houden in bewegend beeld.

Wat doe ik fout? Wat moet ik veranderen?

HDMI kabel is hoogwaardige kwaliteit en is dezelfde kabel als ik voorheen heb gebruikt bij sat ontvangst

(met solo2).

Coax kabel via wandcontact doos is redelijk standaard wel met kabelkeur.

 

Verder heb ik nog het probleem dat ik geen digitaal geluid krijg... Ik kan in het menu van de duo2 ook niet vinden waar ik bijvoorbeeld moet kiezen voor dolby digitaal.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben echt ongelukkig met deze situatie. Sat tv is geen optie meer ivm verhuizing waar geen schotel geplaatst mag worden :-(

 

Ik hoor graag jullie advies.

Groet, Coli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


allereerst adviseer ik je

de nieuwe images te nemen voor de duo2 { zoals daar zijn OpenATV, OpenPli of VTI of Blackhole}

en niet de receiver uit de doos met originele firmware te gebruiken voor ziggo

en dat desbetreffend image ook te laten updaten met de nieuwste onderdelen en drivers via het "image eigen - update proces"

 

zo dan pas kijk ik naar je aansluiting,

de COAX

die komt uit de muur (hopelijk een goed aangesloten inbouw doos met de massa / afscherming netjes aangesneden en geschroeft etc)

gaat naar ingang tuner A en met een speciale doorlus kabel gaat de output van A naar ingang tuner B

en zeker niet via of naar de TV

 

de HDMI in de Philips ingang hdmi1

doet het onmiddelijk

enkel de AV instellingen zou je kunnen aanpassen

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op dit board.

Buiten het correct afstellen van je nieuwe ontvanger is het ook zaak om je TV goed in te stellen. Zet om te beginnen *alle* beelverbeteraars op de TV uit. Vaak zijn die de oorzaak van rare artifacten. De tuner en demuxer van de VU+ doet dit zelf namelijk ook al..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de reacties.

Wat betreft de images, ik heb nu open pli. Zat reeds op de vu+

De coax gaat in tuner A en wordt met speciale kabel doorgelust dus dat is goed.

Helaas niet nabij Haarlem maar zuid limburg.

Wat betreft beeld verbeteraars, welke bedoel je precies? Ik zal even oplijsten wat mijn philips 52pfl7404h/12 in het beeld menu heeft staan. Kun je mij dan zeggen wat ik wel en niet moet aanzetten?

Contrast

Helderheid

Kleur

Scherpte

Ruisreductie

Tint

Pixelprecise HD dit is weer verdeeld in:

- HD natural motion

- 100hz clear lcd

- geavanceerde scherpte

-dynamisch contrast

- dynamische achtergrond

-MPEG artefest- reductie

- kleurverbetering

- pc modus

- lichtsensor

- modus automatisch format

 

Dan nog een vraag. Kan ik mijn satkabel die van de schotel komt voorzien van nieuwe connectoren en deze dan als coax kabel van wandcontactdoos naar ontvanger tuner A gebruiken? Zou dit een verbetering kunnen geven?

 

Hoe weet/zie ik of de inbouwdoos goed is aangesloten? Dit is overigens aangesloten door de ziggo monteur. Mag er dan toch van uit gaan dat het goed is gebeurd hoop ik.

 

Hoor het graag.

Gr Coli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldinstellingen van jouw Philips zijn wellicht net als die van mijn Philips, een 32pfl9604. Wat je zou kunnen doen: kies bij smartinstellingen 'cinema', dit zorgt ervoor dat een groot aantal beeldverbeteraars uitgezet worden. Zet daarna tint op normaal, scherpte op 5 en Hd natural motion op minimum. Deze instellingen worden nu bewaard in de smartinstelling 'persoonlijk'.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de hulp!

Ik heb de beeldverbeteraars nu uit. Het is al een stuk beter maar nog niet te vergelijken met satelliet schotel en mijn vu solo 2 :-(

Kan ziggo überhaupt wel net zo een goed beeld geven dan satelliet??

 

Heb ik nog 1 probleempje... De vu duo 2 is via spdif aangesloten op home cinema. Echter de vu geeft geen dolby digital geluid verder aan de home cinema. Op de vu vind ik ook geen instelling om dolby digital aan of uit te zetten.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat alleen de Ziggo interactieve ontvanger in staat is met Ziggo te communiceren.

De Vu weet niet hoe die iets moet afroepen bij Ziggo.

Ziggo zal de broncodes niet vrijgeven aan derden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...