boudeman Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Ik heb een internetradio (NAD, C446). Deze zoekt via netwerk verbinding met vTuner, waarna mijn gedefinieerde favorieten zichtbaar worden en de betreffende zender begint af te spelen. Het IP nummer, typisch vastgelegd door de router is dan 192.168.2.33 De laatste tijd zijn er af en toe storingen bij aanzetten. Als zo'n storing optreedt geeft de internet radio altijd hetzelfde IP nummer aan: 169.254.180.132. Uiteraard komt hiermee de verbinding niet tot stand. Dit IP nummer kan ik op geen enkele manier thuisbrengen. Vraag is: wat is hier aan de hand? Ik heb het probleem voorgelegd aan NAD en vooralsnog geeft NAD aan dat er wat problemen zijn/waren bij vTuner. Ik betwijfel echter of vTuner in staat is het IP nummer van de internet radio te beinvloeden. Ik geloof ook niet dat het een intern netwerk of router probleem is want bij geen van mijn andere netwerk apparaten heb ik een probleem. Blijft over de internet radio zelf. Geheugen probleem? Vervelend is natuurlijk dat het probleem af en toe optreedt. Iemand nog een suggestie?
Gast Mimisiku Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 169.254.x.x wordt weergegeven als de DHCP en fixed IP adressering na time-out faalt. Het is een zogenaamd .dummy-IP. Zonder een IP nummer loopt op Windows de TCPIP stack vast en heb je een niet werkende PC. Protocol matig wordt dit op ieder toestel wat TCPIP ondersteund dus zo afgevangen. Het probleem geeft simpelweg aan 'ik vind geen geldig IP-adres'. Is een kwestie van deduceren. Je geeft al aan dat het probleem alleen bij je internet radio optreedt en nergens anders. Zal dus wellicht een instelling zijn in de NAD. Dus internet connectie van dat apparaat nakijken en eventueel corrigeren. Soms valt een internet server zelf uit. Als dat gebeurt kun je daar zelf weinig anders aan doen dan wachten...
theparasol Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 "dummy-ip".... noem het beestje toch bij zijn naam: APIPA adres http://nl.wikipedia.org/wiki/APIPA
Psychosammie Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Geef die NAD eens een vast IP adres. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
theparasol Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Haast wel zeker een brakke netwerk kabel...
boudeman Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 Allereerst enorm bedankt voor deze reacties. Het verschijnen van een dummy IP / APIPA adres was mij volledig onbekend, en geeft mij nu wel een hint hoe verder te zoeken. Aan de NAD is, behalve kabelverbinding of WiFi verbinding niets in te stellen, maar vroeger heb ik al eens gemerkt dat de NAD in sommige opzichten behoorlijk kritisch is en foutmeldingen geeft, waar andere apparatuur geen problemen heeft. Het instellen van een vast IP adres in de router (in de NAD kan dat niet) lost het probleem niet op. Ik zoek het momenteel in de homeplug set, waarmee de NAD vast verbonden is. De verbinding is voldoende snel, maar hoewel de fabrikant daar niet over spreekt, denk ik dat er een energiebesparing / slaapfunctie ingebouwd zit in de homeplug set, en dat de NAD soms problemen heeft met het "wakker worden" (net zoals ik soms ) van die set. Enfin, ik zoek verder.
topie Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Homeplug kunnen onstabiel zijn. Probeer het eens met een vaste kabel naar de router. Verwacht dat t probleem opgelost is. Succes topie Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen