Ga naar inhoud


firmware update's,niet altijd een zegen.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

omdat het over diverse firmware update's gaat,schrijf ik het hier.

Men geeft op alles en nog wat firmware update's.

Helaas zijn deze meer een ergernis dan een welgekomen geschenk.

Mijn NAS server heeft geupdate naar een nieuwe firmware versie.Alles werkte volgens mij naar behoren.

Na deze update,werkt ddns niet meer,en wordt het nieuwe ip adres wan adres, niet meer geupdated. :(

Ik heb mijn beklag gedaan bij qnap,maar een oplossing blijft verlopig uit.

Ik heb onlangs een firmware upgrade gedaan op mijn fritz!box,en helaas heb ik nu meer problemen met het internet,valt die uit,en is die met 2Mb/sec vertraagd. :(

Onlangs een firmware update gehad op mijn acer android gsm,en meer dan de helft van de apps werkten niet meer,en heb ik kunnen herbeginnen. :(

Ook mijn kameraad klaagt steen en been,dat zijn android samsung s3 niet meer naar behoren werkt na een update. :(

Ook verschillende windows programma's worden upgedate,waardoor ze soms waardeloos worden. :(

Als een setop box een update krijgt,is het soms ook huilen met de pet op. :(

Normaal zou je verbetering verwachtende zijn met een update,maar helaas,dit is niet altijd waar. :(

Ik hou nu alvast mijn hart vast,als we gedwongen worden om over te schakelen van ios 7.0 naar 8.0.Mijn iphone werkt voor mij naar behoren,en ben bang,dat als ik naar ios 8.0 zal gaan,deze ook (grotendeels) waardeloos zal worden. :(

Ik vind het spijtig dat update's meestal gedwongen zijn,en dat ze dan in de meeste gevallen het toestel de software of de app,waardeloos wordt,of enorm veel miserie.

Waarom doen ze dan eigenlijk firmware update's? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is een gezegde,

 

Werkt het?  blijf er dan van af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een gezegde,

 

Werkt het?  blijf er dan van af.

Dat is ook zo mijn gezegde.Helaas kan je in de meeste gevallen een update niet afdwingen.Kan je het,dan komt er elke 5 minuten een scherm op dat er een update is.

Je hebt bijna geen optie meer om dat te weigeren.Daarom ben ik zo blij,met mijn vu."IK" ben er nog steeds baas over,en "ik" bepaal wanneer ik een upgrade doe,en niet een of andere piet lullige tv aanbieder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hoe vaak doe je daar een update?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Na deze update,werkt ddns niet meer :(

2 Ik heb onlangs een firmware upgrade gedaan op mijn fritz!box :(

3 Onlangs een firmware update gehad op mijn acer android gsm :(

4 Ook verschillende windows programma's worden upgedate :(

5 Als een setop box een update krijgt,is het soms ook huilen met de pet op :(

6 Normaal zou je verbetering verwachtende, dit is niet altijd waar :(

 

 

Ik heb je klaagzang van een stervende zwaan eens even ingekort (of je het er mee eens bent of niet)

zonder die updates zou het je in zeker 4 situaties nog harder gaan huilen omdat een veiligheidslek niet gedicht wordt

 

zelf ervaar ik dat ook als Bigtwin.

de meeste mensen initialiseren zo een update en gaan vrolijk verder.

aangepast door Tonskidutch

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kameraad en ik ben dan een algemene uitzondering.

En op de vraag van ceesv zo weinig mogelijk.Gelijk mijn vu,doe ik nooit update's via de ontvanger van pli 4.0,zolang mijn ontvanger doet,wat die moet doen.Helaas bij verloop van tijd,heb je geen recente frequentie lijsten meer,maar dan doe ik dat via dreambox edit.

Gelukkig wijzigen mijn zenders zo goed als nooit van frequentie.

Mijn dm600 PVR heeft nog altijd gemini staan,en bepaalde zenders doen het nog steeds.die staat er al enkele jaren op.

Nu heb ik wel van mijn isp gehoord,dat er iets mis is met de lijn van belgacom,dus zou dit de problemen kunnen veroorzaken met mijn fritz!box.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een probleem ervaren met een firmware update.

Maar ik denk dat je updates van hardware leveranciers verwart met updates van providers.

 

Die laatste groep wil nog wel eens beperkingen nieuwe functionaliteit opleggen in updates.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de overschakeling van Telenet (kabel TV) van MPEG 2 (SD) naar MPEG 4 (HD) worden de oude boxen via zo een "update" gewoon buiten dienst gesteld. Je kan deze update niet vermijden, zodra je het toestel in de stekker steekt en aan de kabel hangt is het over en uit voor dit goedwerkend toestel. Meegaan met je tijd is de boodschap zeker :-)

aangepast door RogerDR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de overschakeling van Telenet (kabel TV) van MPEG 2 (SD) naar MPEG 4 (HD) worden de oude boxen via zo een "update" gewoon buiten dienst gesteld. Je kan deze update niet vermijden, zodra je het toestel in de stekker steekt en aan de kabel hangt is het over en uit voor dit goedwerkend toestel. Meegaan met je tijd is de boodschap zeker :-)

Telenet stopt gewoon de SD uitzendingen, dus of je box nu wel of niet via een update uitgezet wordt, je kan er dan sowieso niks meer mee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij denkt dat vanaf volgende week alle zenders in HD weergegeven worden? Ik geloof daar niks van. Kijk naar wat TVV heeft gedaan, ook die gingen alles in HD uitzenden en voorlopig is dat nog niet zo.

Terug on topic nu want TVV heeft de boxen niet software matig buiten dienst gesteld en dat doet Telenet wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

If it aint broken, dont fix it...

Maar, zonder updates:

- draaide je iphone nog op ios 1.0

- draaide je sat ontvanger niet op Pli 4.0 of VTI 7.x, maar had je nu een of ander slap aftreksel van de org firmware gehad.

- had je geen cccam of oscam die met huidige codering overweg kon

- had je überhaupt geen ddns op je qnap gehad

- hadden we nu nog windows 3.1 gehad

 

- En had je nu nog in 1990 geleeft!!!

 

Dus kom maar door met die updates. Lees hooguit eerst even de ervaringen van andere gebruikers.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mooiste updates zijn altijd:

 

Warning: Do not powerdown the device during the update!

After this update you cannot revert to previous firmware

 

En vervolgens wordt bootloader en flash bijgewerkt....

Op sommige devices duurt het wel eens 30 minuten voordat apparaat weer up and running is.

 

Spannend zijn altijd mainboard bios updates waarvan je niet weet of die aansluiten bij de revision van het mainboard, heb wel eens hotswap moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...