Ga naar inhoud


Hoe verbinden met een NAS?


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik krijg mijn ET6500 (Draai OpenPli)

niet verbonden met mijn Synology NAS?

 

Heb via netwerkbrowser de NAS gevonden kan daar alleen kiezen voor Press OK to collapse this host of Press OK to expand this host?

 

Ik had hier al een draadje gevonden van een ET9500 waar iemand schreef dat je in het Samba.cfg even de werkgroep moest gaan aanpassen(ik gebruik dit niet) maar heb dit even veranderd in WORKGROUP wat schijnbaar standaard is bij windows.

 

Maar nog steeds krijg ik niet te zien wat er in een HowTo beschreven stond in een updownlink van 2013.

 

Als ik mijn MiniX laat zoeken naar mijn NAS dan hoef ik eigenlijk alleen de naam en ww in te geven van mijn gedeelde mappen(ik wil dit niet want de MiniX gaat continu de bibliotheek scannen)daar is het binnen 5 min geklaard.

 

Wat oh wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?

 

Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor mij?

 

Gr. De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te beginnen moet je, als er sprake is van werkgroepen, alle machines in dezelfde werkgroep zetten. Dit geldt uiteraard alleen voor Windows / Samba.

 

Vervolgens is de vraag op welke manier je die ET6500 wil koppelen. UPnP of Samba of NFS?

 

En op je NAS moeten die services wel aan staan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de moderne dsm neemt natuurlijk ook strikte veiligheidsmaatregels betreffende geauthentificeerde gebruikers...

staat het IP van je ET6500 opgenomen in die veiligheidsvoorziening

als die ET6500 op de synology niet is aangemeld als veilig intern LAN adres gaat er meestal geen netwerkbrowser (op de ET) een share tonen.

algemeen; dit is voor ET en VU+ en Dreambox eigenlijk allemaal gelijk (dus ook het zoeken naar relevante oplossingen)

ciao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Tonskidutch maar dit was niet de oplossing.

 

Heb het IP opgenomen in mijn NAS maar resultaat op de ET blijft hetzelfde.

 

Ik krijg geen mappen / inlog te zien van mijn NAS.

 

Ik kan ieder ander apparaat pakken hier in huis zelfs mijn android telefoon en een verbinding maken met mijn NAS.

 

 

Gr.de Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom browsen naar je NAS? Ik zou hem handmatig toevoegen als ik jou was via de netwerkopties van Openpli. Nog makkelijker is soms om de automounts.xml aan te passen en daarna de mount te verversen of de box te herstarten. Ik zit nu niet thuis, dus weet niet precies hoe de menu-opties lopen. Wat wel belangrijk is... op de Synology moet Windows sharing aan staan en je moet een gedeeld volume hebben met rechten voor de gebruiker die vanaf de xtrend de schijf wil koppelen. Ik heb hiervoor een gebruiker 'media' gemaakt met een complex wachtwoord en die gebruik ik vervolgens om toegang te krijgen.

 

De handmatige manier (verbinding maken met je box met Winscp of telnet en automounts.xml wijzigen)

 

In mijn /etc/enigma2/automounts.xml staat


<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>*******</ip>
  <sharename>ds214</sharename>
  <sharedir>volume1</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>media</username>
  <password>*******</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>
 
Op de plek van de ***** zet je het IP adres van je Synology en in het tweede geval het password van de gebruiker die je op de Synology hebt aangemaakt om je volume te benaderen (in mjn geval volume1). Sharename is de naam die de share op je Xtrend krijgt in de lijst.
aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

debuurvrouw,

ik gaf geen oplossing, dat is mij bewust.

ik gaf enkel een hint, omdat het al meermaals gevraagd en beantwoord is geworden

 

overigens phsychosammie vroeg informatie die relevant is

en Hotzenwalder schreef een tweede tip die relevant is

 

mappen kunnen zien en of gebruiken van een externe PC ( dus ook NAS ) is samba

> op de NAS heet dat Microsoft networking (inschakelen en de workgroup correct invullen >>> HERSTART je NAS

> op je ET6500 is dat onder /etc/samba/smb.conf op regel 8 workgroup = blablabla (identiek aan dat wat op de NAS is ingevoerd) >>> HERSTART je ET6500

 

de synology heeft standaard shares op volume1 voor everyone >>> dus voor samba clients

 

de ET6500 moet middels networkbrowser nu mappen en bestanden kunnen zien ( indien die public geshared zijn op volume1 )

 

als je echter toch met NFS bezig bent heb je phsychosammie zijn vraag en ook ons onjuist geinformeerd

NFS zal echter ook enkel werken als je de basis behoeften van de verbinding / communicatie correct instelt

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...