Ga naar inhoud


NPO stopt door bezuiniging met AM


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik verlang weer terug naar de tijd dan er een hevige concurrentie was van de zeezenders radio Noordzee international, radio London (Big L), radio Caroline en radio Veronica, allemaal al meer dan 40-50 jaar geleden. Die waren zo goed, dat je de mindere geluidskwaliteit van de AM op de koop toe nam. En wat een geweldige jingles hadden ze toen.
De Nederlands AM-zenders waren toen de truttigste die er te vinden waren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die achterhoekzenders stoorden Radio Veronica.

Vooral in het weekend.

Met een presentator achter de microfoon met een echo die klonk alsof die uit een doucheruimte kwam.

Plus de slechte zendapparatuur.

Een ramp.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mobiele data,en vooral in het buitenland goedkoper zou worden,dan zou je kunnen kiezen,om via die weg de npo te beluisteren.

Helaas is dit nu nog geen haalbare kaart.

Enerzijds door hoge roaming tarieven,beperkte download limieten,en beslist nog niet overal 3G.

En streamen terwijl je rijdt met een voertuig lukt bij mij nog niet zo goed.

Maar is misschien iets voor de (verre??) toekomst.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang je in het buitenland steeds te zien krijgt dat wegens rechten de uitzending via internet geblokkeerd is kan je nog zo een goede internet verbinding hebben, maar beeld, nee dat zal je niet te zien krijgen.

 

Iets wat de internet kijkers in Nederland zich niet realiseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O zeker wel, maar als ik in Spanje of Italië zit, wordt dit probleem niet opgelost door de 747 AM.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens in de propagatie van radio signalen op de midden en korte golf.

Met het invallen van de duisternis valt de d-laag weg en kan je via de e-laag toch echt onze middengolf zenders in deze landen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik toch weer blij dat ik satellietontvangst heb in Spanje. Dan komt de kwaliteit optimaal door van de radiozenders. Alleen heb je daar niets aan in de auto. Tja, dan hadden de de korte golf niet weg moeten halen wegens bezuinigingen een aantal jaren geleden want die waren ruimschoots tot in Spanje en Portugal te ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je in het buitenland steeds te zien krijgt dat wegens rechten de uitzending via internet geblokkeerd is kan je nog zo een goede internet verbinding hebben, maar beeld, nee dat zal je niet te zien krijgen.

 

Iets wat de internet kijkers in Nederland zich niet realiseren.

Als ik lees,gaat het over radio zenders en am uitzendingen die gestaakt zullen worden,en geen tv.Als het mogelijk is en mag volgens auteursrechten via am,dan zou het mij niet verwonderen dat dit kan geregeld worden voor internet,en kan de regio restrictie dan weg.

enkel is het nu nog niet betaalbaar om via mobiele data lange tijden naar radio te luisteren,vanwege de hoge ( vooral roaming) kosten,niet overal 3G,en de beperkte limieten (hier in belgie toch).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik aangaf: de voorraden moeten op.

 

Dat begrijp ik heel goed,. zoals ik hierboven ook beschreef: DAB+ is in ontwikkeling.

 

Maar AM is aan zijn einde.

De volgende link lijkt me veelzeggend, alleen al symbolisch:

http://goodbyeam.wordpress.com/2014/02/20/marnach/

in ontwikkeling, is nog niet dat het af is...

 

zolang het niet af is, kan het ook niet komen ter vervanging van .... en is het onwenselijk om het in te voeren en het andere af te schaffen.

 

de ov chip had er ook niet moeten komen, doffe ellende die kaart, ook al kan je begrijpen de nut en noodzaak ervan.

biep biep, foute kaart

nog een keer over heen halen en ja hoor het werkt opeens

bij NS problemen

bij bus niet

 

Moet je dit verhaal nu ook gaan meemaken met DAB+ in Nederland? AUB nee dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De voorraden moeten op?

 

Wanneer je in een autoradio zowel DAB+ als midden en korte golf kan ontvangen lijkt mij dat geen oude voorraad.

Je kan tegenwoordig bij een moderne auto trouwens niet over de "radio" spreken, het is een functionaliteit die geïntegreerd is in de boordcomputer.

 

Feit is dat de industrie voor de doelgroep nog steeds ontvangers voor midden en korte golf innoveert en levert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de AM langzamerhand aan het verdwijnen is.

De laatste 10 jaar zijn vrijwel alle leuke zenders al verdwenen.

 

Tot een paar maanden terug luisterde ik soms nog wel is naar Radio 5 via de middengolf, vooral uit nostalgie. 

 

Radio Noordzee Internationaal (220 meter) vond ik als kind helemaal geweldig.

Later heel veel geluisterd naar o.a. Delmare, Caroline, Mi Amigo, The Big L (Radio Luxemburg 1440 khz)), Radio Monique, Arrow Classic Rock, Radio 10 Gold en natuurlijk Hilversum/Radio 1.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...