Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Overigens moet het monoblock in nieuwkoop 7,5 graden schuin staan, dus die van 19oost iets hoger dan die van 13 oost; zie

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=19.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52%2C15&lo=4%2C777&country_code=nl

Had je dat ook?

Of de afstand tussen de twee koppen voor jouw schotel en jouw locatie klopt, kan ik zelf niet berekenen.

De handleiding van jouw TV geeft zelfs onder punt 7.6 jouw probleem weer ("installeert dezelfde satelliet tweemaal"), alleen daar lijken ze dat toe te schrijven aan een verkeerd aantal opgegeven satellieten. Dat is bij jou niet het geval.

Je TV meldt ook niet, dat hij geen tweede satelliet kan vinden, maar neemt opnieuw de 13oost. Dat lijkt inderdaad op een schakelprobleem, en dus snijdt de post van @ceesv hout.

Als dat een compatibiliteitsprobleem is, ontdekken ze dat wellicht niet bij een controle van alleen het monoblock; dan gaat het immers mis in de samenwerking tussen monoblock en TV.

Maar goed, eerst het resultaat daarvan dan maar eens afwachten.

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, dat het monobloc bij controle met bijvoorbeeld een M7 ontvanger bijvoorbeeld wel werkt betekent nog steeds niet dat het met jouw tv ook zal werken.

Probeer eens een monobloc van een gerenommeerd merk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste HappyLife

Ik heb het eens even uitgerekend maar in Nieuwkoop moeten de lnb's 80mm uit elkaar staan op een Triax 88 om de Hotbird 13 en de Astra 19,2 goed te ontvangen. Een 6 graden monoblock is dus een slechte optie want die staan 65mm uit elkaar, een afwijking van maar liefst 15mm.
Jij moet gewoon twee losse lnb's nemen met een diseqc-switch per aansluiting.

Geplaatst:

Hallo HappyLife,

Stop maar met zoeken, ik heb namelijk het zelfde probleem met deze tv maar dan met een DUO LNB.

Philips is druk bezig met het maken van nieuwe software, bellen met de helpdesk zal dit process waarschijnlijk versnellen.

Succes :-)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een ander monoblock geïnstalleerd en nog werkt het niet. Ten einde raad heb ik eenBlackbox geleend aangesloten en alles werkt. Ik vermoed dus dat het in de TV zit. Ik heb Philips al een E-mail gestuurd, dus even afwachten

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb hier hetzelfde probleem, heeft iemand al wat terug gehoord van Philips?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen