Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Sta op een camping in Kroatië en daar mijn schotel met single NLB afgesteld op astra1. Zoals gewoonlijk geen probleem. Paar dagen later van de een op de andere dag geen zenders meer. Wel signaalsterkte (70%), maar geen signaalkwaliteit. Proberen schotel opnieuw te richten maar geen resultaat. Ik heb vrij zicht over de zee dus dat zal het probleem niet zijn. Inmiddels LNB en de kabels vervangen. Geen resultaat. Daarna gaan proberen wat wel werkt. Het blijkt dat ik allerlei satellieten kan ontvangen met FTA-zenders. Zo ook Astra3 en Hotbird. Daarnaast satellieten met Russische, Spaanse, Arabische zenders etc, dus ik heb ook niet het idee dat de reciever defect is. Je zou zeggen dan moet je Astra1 daar tussen Astra3 en Hotbird ook kunnen ontvangen. Helaas, geen signaalkwaliteit. Ik weet niet wat ik over het hoofd zie. Jullie misschien wel? Enkele gegevens/instellingen. LNBtype Universeel (triax single TSI 006, partno. 304432, freq. 10.7-12.75GHz, NF:0.3dB). LOF1: 9750, LOF2: 10600. Bandselectie: auto. DiSeqC:A. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt, Paul
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 afgestort, tja rare buurt daar zo in het oosten Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sprietje Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Beste PfenkenWelkom op dit forum.Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Vertel even waar je ongeveer in Kroatië zit.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Beste Pfenken Welkom op dit forum. Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Vertel even waar je ongeveer in Kroatië zit. Hoi, dank je. Ik zit nu in Istrie, net ten zuiden van Rovinje Groet, Paul
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 Is de schotel misschien gevallen of omgestoten geweest?? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Is de schotel misschien gevallen of omgestoten geweest?? Nee, de schotel is puntgaaf. Voor de zekerheid heb ik een nieuwe LNB gekocht, maar helaas.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 WAt voor merk/type ontvanger betreft het? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Emekli Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Door de zonnestorm in zee gestort. SES Astra komt binnenkort met verklaring. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 WAt voor merk/type ontvanger betreft het? Lemon 030-CI
Sprietje Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Zet de elevatie van de schotel op 38 graden. Het statief moet natuurlijk wel zuiver verticaal staan.De Astra 19,2 staat waar de zon om 12.38 uur staat.Plak schilderstape van precies midden boven op de schotel naar de lnb.Om het midden boven op de schotel te bepalen kun je het beste even een latje precies horizontaal boven op de schotel leggen. Waar het raakpunt is, dat is het midden van de schotel bovenop.Span nu die schilderstape strak over het midden van de lnb die in de klem zit.Morgen op de aangegeven tijd moet de schaduw van het plakband precies midden over de lnb-arm lopen, zie de bijlage.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 Daarna gaan proberen wat wel werkt. Het blijkt dat ik allerlei satellieten kan ontvangen met FTA-zenders. Zo ook Astra3 en Hotbird. Je zou zeggen dan moet je Astra1 daar tussen Astra3 en Hotbird ook kunnen ontvangen. Wel signaalsterkte (70%), maar geen signaalkwaliteit Wanneer je door draaien aan je schotel wel Astra 3 en Hotbird ontvangt, maar op Astra 1 wel signaal maar geen ontvangst hebt, Wat voor zenderlijst zit er in je ontvanger? Wanneer je de schotel op 70% signaalsterkte uitricht en dan eens een zenderzoekloop doet? Bij de satelliet gegevens van Astra 1 heb je wel een universele LNB geselecteerd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Ik ga het allemaal weer eens proberen., maar denk dat ik met de satfinder de juiste elevatie en positie goed bepaald heb, anders zou ik geen signaal van die andere satellieten krijgen. Maar wie weet. Universele NLB is geselecteerd. Zenderlijst heb ik niets aan veranderd. Gewoon Nederland geselecteerd. Bij elke sat die ik vind krijg ik er wel weer nieuwe zenders bij. Staan er inmiddels al bijna 2000 op geloof ik. Heb overigens ook al eens de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen. Wat zijn eigenlijk de specifieke instellingen voor Astra1? Dat wil ik ook nog eens checken. Groet, paul
de mon Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Ik zou toch maar eerst kijken of de TP zendt of geen 8PSK geworden is.Bij je signaalmeters kun je de TP veranderen,bij search of installatie bvb. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Ik zou toch maar eerst kijken of de TP zendt of geen 8PSK geworden is.Bij je signaalmeters kun je de TP veranderen,bij search of installatie bvb. Oei, dit is abracadabra voor mij. Zal eens zoeken, jaar er gaat me nog geen lichtje branden.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 Wanneer je terug gegaan bent naar fabrieksinstellingen is er een grote kans dat de transponderlijst ook terug gezet is naar de situatie van een aantal jaren geleden. In dat geval heb je wel signaal, maar geen ontvangst op een aantal Nederlandse transponders waarvan ondertussen de parameters zijn veranderd. Ontvang je wel Duitse zenders op Astra 1? Het is een SD ontvanger welke tot 2006 verkocht werd, het aantal te ontvangen Nederlandse transponders zal in de komende tijd snel afnemen door de omschakeling naar DVB-S2 - MPEG4 norm. Transponder gegevens kan je vinden op bijvoorbeeld kingofsat.http://fr.kingofsat.fr/pack-canaldigitaal.php Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen