Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Nee ook geen Duitse zenders want ik kan Astra1 gewoon niet meer ontvangen.
Sprietje Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Dus eerst maar eens zorgen dat je schotel precies op de Astra 19,2 staat uitgericht.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Ja dat uitrichten is het probleem niet echt. Ik vind wel ergens de optie "bewerk satelliet" met een hele waslijst met transponders. Moet ik daar misschien iets mee?
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 Ja, kijk eens wat er bij 12515 staat Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Ja, kijk eens wat er bij 12515 staat
Pfrenken Geplaatst: 17 september 2014 Auteur Geplaatst: 17 september 2014 Ja, kijk eens wat er bij 12515 staat Frequentie 12515, symbolrate 22000, polariteit Horizontaal, FEG 5/6
Sprietje Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 (aangepast) Ja, dat zijn de juiste instellingen als hij maar op DVB-S staat en niet op DVB-S2. 17 september 2014 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2014 Moderator Geplaatst: 17 september 2014 Het is een oude SD ontvanger, S2 gaat niet lukken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Tja, als Pfrenken denk dat hij zichzelf het beste antwoord heeft gegeven omdat het probleem daarmee is opgelost, dan stoppen we maar met helpen.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 september 2014 Moderator Geplaatst: 18 september 2014 Dat zal wel een foutje geweest zijn. Foutje hersteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 18 september 2014 Auteur Geplaatst: 18 september 2014 Dat zal wel een foutje geweest zijn. Foutje hersteld. Denk dat ik inderdaad ergens iets verkeerds aangeraakt heb. Gebeurt al snel op een ipad.In elk geval heb ik de schotel op de beschreven manier gericht op astra1. Dit biedt geen soulaas. Ik krijg nog steeds geen signaalkwaliteit te zien op de instelbalk. Als ik toch zenders laat zoeken vind ik wel iets. Ik krijg daadwerkelijk livebeeld op bijv Canal Algerie, Algerie 3, Sonlife Broadcast, Bloomberg Europe, M6 Boutique, Best of Shopping, Al Jazeera Inglis, Arirang TV, Rederecord,. Verrder een soort testbeeld met logo's van een groot aantal zenders met de Spaanse tekst "HD ahora hasta 29 canales en alta definicion". Ook heb ik uit de lijst met transpondergegevens er nog een aantal gecontroleerd met een eerder aangereikt overzicht op een Franse website fr.kingofsat.fr. Ik zie daar geen verkeerde dingen staan. Vanwege de restricties als nieuw lid kan ik niet telkens meteen reageren op een antwoord. Het plaatsen van berichten is voor mij nog gelimiteetd. Ik hoop dat iemand hier verder raad mee weet. Alvast heel erg bedankt alweer. Paul
Moderator ceesv Geplaatst: 18 september 2014 Moderator Geplaatst: 18 september 2014 Kan je bij M6 boutique de transponder gegevens terug vinden? dit is een zender die in ieder geval alleen op Astra 19 zit. Alle andere zenders zitten zowel op Hotbird als ook op Astra 1. Wanneer de LNB gegevenss bij de setup van Astra 1 verkeerd zijn ingegeven zal je met je zenderlijst niets ontvangen. Kan je met de volgende gegevens eens kijken of je met de hand kunt afstemmen en deze transponder kunt inlezen? 12515 H 22000 5/6 De lnb settings bij Astra 1 moeten zijn Universeel of 9750 10600 22khz aan Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 18 september 2014 Auteur Geplaatst: 18 september 2014 Kan je bij M6 boutique de transponder gegevens terug vinden? dit is een zender die in ieder geval alleen op Astra 19 zit. Alle andere zenders zitten zowel op Hotbird als ook op Astra 1. Wanneer de LNB gegevenss bij de setup van Astra 1 verkeerd zijn ingegeven zal je met je zenderlijst niets ontvangen. Kan je met de volgende gegevens eens kijken of je met de hand kunt afstemmen en deze transponder kunt inlezen? 12515 H 22000 5/6 De lnb settings bij Astra 1 moeten zijn Universeel of 9750 10600 22khz aan Heb het zo ingevoerd, maar geen beeld/resultaat
Moderator ceesv Geplaatst: 18 september 2014 Moderator Geplaatst: 18 september 2014 Ik kan dan alleen als advies geven dat je een andere ontvanger aansluit op je antenne of deze ontvanger op een andere antenne waarvan bekend is dat die wel werkt. Mijn vermoeden is dat er een parameter niet goed staat in de configuratie van je ontvanger. Mogelijkheid 2 is dat je LNB defect is en bijvoorbeeld de hoge band niet meer weergeeft. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pfrenken Geplaatst: 18 september 2014 Auteur Geplaatst: 18 september 2014 Ik kan dan alleen als advies geven dat je een andere ontvanger aansluit op je antenne of deze ontvanger op een andere antenne waarvan bekend is dat die wel werkt. Mijn vermoeden is dat er een parameter niet goed staat in de configuratie van je ontvanger. Mogelijkheid 2 is dat je LNB defect is en bijvoorbeeld de hoge band niet meer weergeeft. LNB zal het niet zijn, zoals eerder aangegeven heb ik die al ontvangen. Parameter fout? Ja dat heb ik in het begin al geopperd, maar niemand blijkt hier echt een idee over te hebben of relevante instellingen aan te geven die nog te checken zijn. Maar omdat er ten tijde van het optreden van dit probleem niet met de ontvanger "geklungeld" is, lijkt me het vreemd dat dat spontaan gebeurt. In toeval geloof ik niet zo erg. Wel in evt defect gaan van een receiver maar dan zou je op andere satellieten ook geen signaalkwaliteit cq zenders moeten krijgen. Maar voor honderd euro of zo heb ik een nieuwe ontvanger., die weer helemaal bij de tijd is. Iemand een tip voor een goede receiver zonder fratsen waar ik astra 1 en 3 mee ka.n ontvangen? Het ding wordt maar een paar keer per jaar op de camping gebruikt dus toeters en bellen zijn niet nodig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen