Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Volgens een van zijn laatste berichten ontvangt hij sommige Astra 1 zenders.

Of de lof van de ontvanger staat ernaast, ik heb de waarden in een van mijn vorige berichten aangegeven.

Of de LNB ontvangt geen hoge frequenties meer.

Of de LNB ontvangt geen horizontale of verticale signalen meer.

Of de ontvanger is end of life, dit type is al 8 jaar niet meer te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Volgens een van zijn laatste berichten ontvangt hij sommige Astra 1 zenders.

Of de lof van de ontvanger staat ernaast, ik heb de waarden in een van mijn vorige berichten aangegeven.

Of de LNB ontvangt geen hoge frequenties meer.

Of de LNB ontvangt geen horizontale of verticale signalen meer.

Of de ontvanger is end of life, dit type is al 8 jaar niet meer te koop.

Bedankt voor je reactie alweer. Hardnekkig probleem he?

Maar:

LNB is nieuw dus daar denk ik niet dat het aan ligt.

Ontvanger ineens gedeeltelijk stuk? Zou kunnen natuurlijk. Is een oud beestje maar heeft altijd probleemloos gewerkt.

Dus die ga ik maar vervangen als ik weer thuis ben. Ik weet namelijk niet of ik hier in Kroatië zomaar een nieuwe ontvanger ergens moet gaan kopen......

Geplaatst: (aangepast)

Maar dan moet het verschijnsel bevestigd worden door de schotel naar een andere sat te draaien, zoals Astra2 of de Hotbird.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Daar worden zenders van andere satellieten  ontvangen, echter hoeveel en welke is niet bekend.

Ook van de Astra 1 worden sommige zenders ontvangen.

Eigenlijk blijft dan alleen de configuratie van de Astra  1 en de transponder/zenderlijst over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar worden zenders van andere satellieten  ontvangen, echter hoeveel en welke is niet bekend.

Ook van de Astra 1 worden sommige zenders ontvangen.

Eigenlijk blijft dan alleen de configuratie van de Astra  1 en de transponder/zenderlijst over.

Configuratie van de Astra 1 heb ik gecontroleerd. Zenderlijst? Wat kan ik daar zelf nog aan doen behalve zoeken en inlezen?

Geplaatst:

Je zou mbv kingofsat.net. kunnen checken of, en zo ja welke fta/mpeg2 transponders ontbreken bij een fta scan op astra 1.

Vervolgens zou je op de hotbird net zo'n scan kunnen doen.

En dan checken of het hele fta frequentiebereik terug te vinden is in de beide zenderlijsten.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Heb de zaak maar ingepakt. Heb alles wat ik gehoord heb geprobeerd. Na thuiskomst ga ik naar de plaatselijke satleversncier en last die er nog een keer naar kijken. Al denk ik dat ik zn antwoord wel weet. Maar die man moet ook leven.....

Allemaal bedankt voor jullie inzet.

Goeie tips voor aanschaf nieuwe zijn uiteraard welkom. Bijv wel of niet canaldigitaal gecertificeerd.

Geplaatst:

Een goede raad, neem géén gecertificeerde sat.ontvanger ,maar een Linux  zoals Sab , VU ,of Dreambox al gelang je buget en wensen ,de laatste is de duurste ,maar ook de beste ,zeker  met het topmodel wat nog uitmoet komen nl de DM7080.

Schotel diameter , is afhankelijk wat je ontvangen wild,echter om de prijs hoef je het niet telaten ,voor meer regen reserve mag hij altijd groter zijn 1m bijv. dan kun je ook je LNB's wat makelijker kwijt,dus meer ruimte er tussen .

Geplaatst:

Een goede raad, neem géén gecertificeerde sat.ontvanger ,maar een Linux  zoals Sab , VU ,of Dreambox al gelang je buget en wensen ,de laatste is de duurste ,maar ook de beste ,zeker  met het topmodel wat nog uitmoet komen nl de DM7080.

Schotel diameter , is afhankelijk wat je ontvangen wild,echter om de prijs hoef je het niet telaten ,voor meer regen reserve mag hij altijd groter zijn 1m bijv. dan kun je ook je LNB's wat makelijker kwijt,dus meer ruimte er tussen .

Bedankt voor je reactie, maar wat is de argumentatie hiervoor?

Daarnaast gebruik ik sat alleen maar een pasr keer per jaar op een camping ergens in Europa. Dus het gast mij vooral om compact, niet te duur, eenvoudig etc.

• Like 1
Geplaatst:

Sta op een camping in Kroatië en daar mijn schotel met single NLB afgesteld op astra1. Zoals gewoonlijk geen probleem. Paar dagen later van de een op de andere dag geen zenders meer. Wel signaalsterkte (70%), maar geen signaalkwaliteit.

Paul

Op zo een camping staan toch meer mensen met een receivertje... eentje lenen voor een uurtje en een pint schenken.

dan weet je toch snel genoeg of het die rare receiver van jou is die brui eraan gegeven heeft

ciao

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

Op zo een camping staan toch meer mensen met een receivertje... eentje lenen voor een uurtje en een pint schenken.

dan weet je toch snel genoeg of het die rare receiver van jou is die brui eraan gegeven heeft

ciao

Ik ben er inmiddels wel achter dat het die rare receiver is die niet wil wat ik wil. :)
Geplaatst: (aangepast)

ah...

kijk ik heb nog een dm7020 PVR staan (puur voor SD zenders) maar de afstandbediening is door een demente hond stukgebeten

kun je vanmiddag afhalen

ciao

OVERIGENS Sprietje, kei goed plaatjepost-60869-0-73157800-1411158159.jpg

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

ah...

maar de afstandbediening is door een demente hond stukgebeten

kun je vanmiddag afhalen

ciao

Die demente hond? :lol:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen