Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben dit draadje gestart met de vraag waarom er nu ineens een extra reader genaamd emulator.in mijn config komt.

Ik ben nu bijna een jaar gebruiker van mijn linux-box. In deze periode heb ik veel geleerd, o.a. om voorzichtig te zijn met oscam-versies van onduidelijke komaf. Bij de kreet Emulator wordt ik extra voorzichtig.

Om te controleren of het een incident is, heb ik een andere oscam versie (9850) uit de feed geinstalleerd. gehaald. Deze heeft ook de emulator.

Toen ben ik teruggegaan naar een oude oscamversie 8972. Hier zit geen emulator in.

Ik denk dat ik die versie maar even blijf gebruiken tot er meer helderheid is over de emulator.

De emulator is niks geheimzinnig of onbetrouwbaar, het is een extra optie welke voor een aantal providers natuurlijk niet wenselijk is.

Het is hier (helderheid ! voor diegene die denken dat het onbetrouwbaar is) te vinden https://github.com/oscam-emu/oscam-emu

Het is geen WAN-sharing maar wel een mogelijkheid om een deel van Franse, Oostenrijkse en Zwitserse kanalen te kunnen kijken zonder kaartje.

Je kunt het rechtstreeks gebruiken middels Oscam op je STB. O.a. leuk voor liefhebbers van F1 en stijldansen ;)  ;)

Wil je de emulatie niet gebruiken zet je deze extra reader gewoon uit in de webif van Oscam (enable = 0)

Geplaatst:

aha.

lijkt me helder.

ook dit onderstaande van jako87

de makers van Oscam zijn tegen het gebruik van emu's aangezien die als illegaal worden beschouwd. Deze versie dient dan ook geen Oscam te heten.

is dus opgehelderd...

het is een default instelling, dus standaard, in de nieuwe versies die je moet uitschakelen als je er geen gebruik van maakt...

dat het default ingeschakeld is zal binnen kort wel aangepast worden bij een volgende release.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Correctie, we hebben het over een emulator patch. Standaard zit de patch er dus niet in !

Heb je "ergens" een Oscam binary vandaan gedownload incl de emulator-patch staat deze standaard ingeschakeld (default)

Geplaatst:

Ik denk dat de eerste regel van de readme duidelijk is:

OSCam-emu is an Oscam addon module to include emulator support and other functionality that collides with the goal of the original oscam developers.

Het emu deel is ook los van Oscam als OSEmu te draaien waardoor die altijd compatibel is met om het even welke versie van Oscam of andere softcam. Voor de liefhebbers een stabielere oplossing die niet strijdig is met de beginselen van Oscam.

zie: https://github.com/oscam-emu/OSEmu

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...