Ga naar inhoud


Fox sport 2 international (fs2i) open op linux ontvangers?


ahendriks

Aanbevolen berichten

Al die nieuwe technieken, zullen de modale gebruikers het slachtoffer van zijn. Helaas willen ze bij de tv aanbieders en content providers niet begrijpen, dat ze steeds de "verkeerde" groep treffen.

Die overencryptie, die + faciliteiten van de ci, de koppeling tussen kaart en module/ontvanger, zal een gewone gebruiker treffen.

Maar degene die ali baba en de 10 chinezen in verweghanistan kennen, zullen nog alles doen, waar ze zin in hebben.

De tijd, dat ze alles op het net gooiden is voorbij. Dit ook waarschijnlijker omdat de wetten zijn aangepast, en het risico voller is dan pakweg 15 jaar geleden.

Het zou me niet verwonderen, dat er veel meer geweten is over diverse cryptologie/coderingen van diverse soort, maar dat wij maar het bovenste puntje van de ijsberg weten.

En zijn die lui, die dit in elkaar steken allemaal zo heilig, of heiliger dan de paus? Met een hoop $ doe je soms de meest moeilijkste deuren open.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooie bewering. Waar is die op gebaseerd dan?

Ik kijk al maanden gewoon via mijn Vu+ en helemaal legaal. Zelfs sharen gaat prima, want ik kijk er ook mee in de slaapkamer en in de keuken, dus wellicht toch een speculatie aan jouw zijde?

 

Je moet ook begrijpen dat er nu vrijwel niets meer gedeeld gaat worden met andere "hobbyisten, want er zitten zat sharders op sat4all tussen die onder het mom van "ik ben ook hobbyist, mag ik het ook weten" vervolgens dat gaat delen met 1000 andere collega hobbyisten al dan niet tegen vergoeding.

 

De tijd staat niet stil, wat eerst niet mogelijk leek kan zo maar achterhaalt zijn.

Je antwoord op een al weer twee maanden oud bericht.

Maar goed, er zijn inderdaad twee en waarschijnlijk nog wel een derde legale mogelijkheden waarvan er één niet aan iedereen "gegeven" wordt.

Blijkbaar ben jij één van de gelukkigen die mee mogen delen in het publiek geheim en ben je daar om een voor mij onverklaarbare reden trots op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even verder inpikken op de ci+ discussie hier. Klopt het dat er een plugin werd gereleased voor de 7080HD en blijkbaar ook voor de 7020HD.

waarmee je dan toch een ci+ actieve ci module kan gebruiken in deze typen dreambox ?

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van iemand de sessionkey krijgt, kan het. Als je naar deze zender ziet met oscam staat er in de live log " needed session key".

Maar die is nog een goed bewaard geheim. Maar misschien goed, want wat heeft M7 nog in hun lade liggen om ons te verassen en te dwarsbomen. Want misschien kan die sessionkey evengoed veranderd worden zoals tnt doet met hun aes 3 des HD key.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je van iemand de sessionkey krijgt, kan het. Als je naar deze zender ziet met oscam staat er in de live log " needed session key".

Maar die is nog een goed bewaard geheim. Maar misschien goed, want wat heeft M7 nog in hun lade liggen om ons te verassen en te dwarsbomen. Want misschien kan die sessionkey evengoed veranderd worden zoals tnt doet met hun aes 3 des HD key.

ik denk inderdaad als die sessionkey openbaar word dat het binnen een week is veranderd met 1 druk op de knop :P

SCHOTEL: Triax 88 CM Rotor

RECEIVERS: gigablue Quart plus dvbs2/dvb-c / gigablue IPbox / tvheadend dvb-c

Caiway Fiber 150/150
Kabel: Caiway NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de sessionkey evenlang is als bepaalde aes keys die ik nog gezien heb, en daar de mogelijkheden van berekend, dan kan M7 als ze die dagelijk wissellen mischien een paar tiental jaren of eeuwen verder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn net zo veel sessionkey's als dat er decoders en witte ci's zijn heb ik me laten vertellen.

is de smartcard dan aan je box \ CI+ gebonden ? 

SCHOTEL: Triax 88 CM Rotor

RECEIVERS: gigablue Quart plus dvbs2/dvb-c / gigablue IPbox / tvheadend dvb-c

Caiway Fiber 150/150
Kabel: Caiway NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De functionaliteit van het witte CI module wordt slechts voor een klein deel gebruikt.

Daarom werkt die in een relatief groot aantal toepassingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de witte CI is een CI en géén CI+. Anders had hij nooit gewerkt in de Linux E2 doosjes. Een smartcard van CDS kan nog steeds in iedere box...

Achterhaald wat je weeral neerpent, CI+ werkt al poosje met o.a VTI 8.2 (3).

 

Bijblijven en correcte info geven kan ook.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/344703-hd2400-nu-ook-met-ci-voor-enigma2-met-openatv-image/

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg kort door de bocht!! CI+ is allemaal gepatchte code die niet volgens de Linux Open Source wordt uitgegeven!! Officieel is er geen enkele gelicenceerde Linux CI+ ondersteuning. Dat het nu 'toevallig'; werkt op een aantal boxen is simpelweg omdat een aantal certificaten 'gevonden' zijn. Eenmaal gewijzigd is het weer uit met de pret..

Waarom zou de witte CI over moeten gaan naar de '+' variant? Totaal onzinnig nu de M7 CI+ officieel is aangekondigd. Witte is Seca/Nagra wat immers nu wordt uitgefaseerd...

Dus eerst goed lezen en dan pas reageren TripleBoy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal heeft zelf aangegeven dat het witte CI module CI+ functionaliteit aan boord heeft welke op dit moment niet is geactiveerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof ik helemaal niets van! Afgezien dat de berichtgeving van Canal Digitaal vaak kant nog wal slaat toch de volgende kanttekening in deze:

Om deze CI om te zetten zou een OTA update verstuurt moeten worden naar de CI. Deze commando's worden door Open Source boxen niet gehonoreerd, ze kennen ze immers niet. Misschien dat ze het zouden proberen op het CDS download kanaal (bestaat dit nog?). Veel mensen hebben dat kanaal niet op hun box geladen (het doet immers toch niets). Wat zou de meerwaarde nog zijn om deze modules om te zetten naar CI+? Wellicht nog voor CI+ compatibele TV's? Een gecertificeerde box heeft geen CI(+) nodig, maar die zou wel in staat zijn om de OTA payload te herkennen indien deze box over een CI slot beschikt...

 

Geloof er niets van dat Canal Digitaal dit kan/wil doen zonder heel wat klanten tegen zich in het harnas te jagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...