Ga naar inhoud


Fox sport 2 international (fs2i) open op linux ontvangers?


ahendriks

Aanbevolen berichten

Het is al decenia kat en muis spel dat iets "toevallig" werkt. Maar op bepaalde gebieden begint de kat meer te winnen op technisch gebied. Maar de kat gaat dan op andere vlakken toch de muis proberen te "pakken".

Maar mocht cd toch de module + kunnen maken en doen, vraag ik me het nut af.

Want dan mag de kaart niet meer werken op alternatieven, anders heeft die + volgens mij weinig zin.

Kan mis zijn, maar ik zou eerder denken aan meer zenders over naar de sessionkey, dan een + maken.

Of het zou moeten zijn, dat ze de kaart en module alsnog met elkaar kunnen laten trouwen.

Maar cd kan klantje pesten spelen, maar omgekeerd ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nieuwsgierig wat de Neonation CI+ module met de nieuwe Viaccess Orca card van TVV in een CI+ enabled image (zoals VTI8.2 en OpenATV en natuurlijk op een box die het ondersteund) presteert op een Linux box.

 

1. Werkt het

2. Hoeveel kanalen kun je decoderen (weliswaar van dezelfde transponder)

3. Is decoderen achteraf mogelijk?  wss niet, maar je weet nooit.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geloof ik helemaal niets van! Afgezien dat de berichtgeving van Canal Digitaal vaak kant nog wal slaat toch de volgende kanttekening in deze:

Om deze CI om te zetten zou een OTA update verstuurt moeten worden naar de CI. Deze commando's worden door Open Source boxen niet gehonoreerd, ze kennen ze immers niet.

 

De oudere CI modulen werden ook OTA voorzien van nieuwe software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze die witte niet via ota naar orca kunnen brengen?

Met deze als alle hardware voorzien is, als ze toch persė die vervelende + willen implimenteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal heeft zelf aangegeven dat het witte CI module CI+ functionaliteit aan boord heeft welke op dit moment niet is geactiveerd.

Ik heb hier een klein aantal modulen waar ci+ op staat.

Was/is men niet verplicht dit dan ook op de sticker te vermelden?

Hier is het toch strafbaar het bewust achterhouden van (cruciale) informatie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje87 schreef op 28 Okt 2015 - 20:35:

Ik ben nieuwsgierig wat de Neonation CI+ module met de nieuwe Viaccess Orca card van TVV in een CI+ enabled image (zoals VTI8.2 en OpenATV en natuurlijk op een box die het ondersteund) presteert op een Linux box.

 

1. Werkt het

2. Hoeveel kanalen kun je decoderen (weliswaar van dezelfde transponder)

3. Is decoderen achteraf mogelijk?  wss niet, maar je weet nooit.

 

Willy

 

Daar ben ik ook benieuwd naar.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeguh wel eens een OTA update gepoogd te doen op de zwart/rode CI van Canal Digitaal. Deed het absoluut niet (toen) in mijn Linux doos. Geprobeerd op de DM7000 die ik toen had. Gek was dat het met een Humax 5400IRCI wel gewoon werkte. Ook de AlphaCrypt updates werkten prima in die Humax. Door Pin 0508 in te geven werkte het manueel installeren van de AlphaCrypt later ook op de DM8000.

 

Het kan zijn dat er in de fabrieksimages wel een functionerende OTA update mogelijkheid zit (maar ja... Wie gebruikt dat)

 

En dan nog|: Wat zou het CDS nu nog brengen om de witte CI naar CI+ over te zetten terwijl de nieuwkomer al aan de voordeur rammelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...