janbroester Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Goedemorgen, mijn schotel is goed op 23.5E uitgericht (ook op de andere Astra's en hotbird). FTA kanalen zijn goed te ontvangen op mijn DM800HD. Ik heb een Canal Digitaal familie HD abonnement. Ik heb net een nieuwe smartcard aangevraagd, ontvangen en geaktiveerd. Het probleem van bevriezen van beeld blijft helaas bestaan. Als ik bv naar SBS6 HD wissel, verschijnt /dev/sci0 (0.326s) - de seconden wisselen wat en ik ontvang het kanaal even, maar het bevriest dan, en doet het na enkele tijd weer. Dit gebeurt niet alleen bij de HD kanalen. Wie heeft zoiets ook meegemaakt? Welke stappen zou je aanbevelen om diagnose te stellen? Hartelijke groet, Jan
Sprietje Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Dit is duidelijk een geval dat het decoderen niet helemaal goed gaat.Misschien toch nog even opletten met CanalDigitaal.Je moet de oude kaart terug sturen naar CanalDigitaal. Die kaart wordt dan gecontroleerd op een juiste werking. Tegenwoordig hebben ze de gewoonte dat als de opgestuurde kaart goed werkt, je een rekening te presenteren.Tja wat is wijsheid met die kaart die je terug moet sturen en blijkbaar niet het probleem blijkt te zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 test hem eens bij de buurman...! een goede buur is beter dan een verre vriend Enjoy The Silence Depeche Mode
Mojo Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Goedemorgen, mijn schotel is goed op 23.5E uitgericht (ook op de andere Astra's en hotbird). FTA kanalen zijn goed te ontvangen op mijn DM800HD. Ik heb een Canal Digitaal familie HD abonnement. Ik heb net een nieuwe smartcard aangevraagd, ontvangen en geaktiveerd. Het probleem van bevriezen van beeld blijft helaas bestaan. Als ik bv naar SBS6 HD wissel, verschijnt /dev/sci0 (0.326s) - de seconden wisselen wat en ik ontvang het kanaal even, maar het bevriest dan, en doet het na enkele tijd weer. Dit gebeurt niet alleen bij de HD kanalen. Wie heeft zoiets ook meegemaakt? Welke stappen zou je aanbevelen om diagnose te stellen? Hartelijke groet, Jan Hoe warm is de ontvanger bij het tunergedeelte op dat moment? Check even wat voor Rev type het is. Hiervoor moet je em wel uit de dreambox halen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Inderdaad. Het te warm worden van de ontvanger wat Mojo aan geeft kan zeker ook een oorzaak zijn. Wel is het dan zo, dat als de ontvanger net aan is gezet, het probleem zich niet voor zou moeten doen maar pas nadat die enige tijd aan staat. Hij moet dan wel echt uit hebben gestaan en niet op stand-by. Als warmte de oorzaak zou zijn, moet je eerst eens even kijken of de ontvanger niet te veel ingebouwd staat. Zet hem eens even helemaal vrij.Ook kun je even proberen er een ventilator overheen te laten blazen. Dat heeft bij mij al wel eens geholpen met als gevolg dat ik hem daarna met een computer ventilator heb gekoeld die ik ingebouwd heb. 21 september 2014 aangepast door Sprietje
janbroester Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Geplaatst: 23 september 2014 Bedankt voor de reacties. Ik heb een thermometer bovenop m'n DM800HD gelegd. In standby 25.6 oC. CNN 28.8 oC, RTL4 29 oC - met kastdeurtje open. Ik denk niet dat dit een zorgelijk temperatuurbereik is echter ik heb niet binnenin gemeten. < Hoe warm is de ontvanger bij het tunergedeelte op dat moment? Check even wat voor Rev type het is. Hiervoor moet je em wel uit de dreambox halen. Doe ik. Het kan natuurlijk zijn dat de CI module defect is. Ik check m'n Canal Digitaal kaartje bij een vriend van me die ook op 23.5E is uitgericht. Groet, Jan
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Een CI module heeft de DM800HD niet! Dus die opmerking kan ik niet goed plaatsen. De tuner verdenk ik niet direct. Deze zou bij niet functioneren eerder de melding 'Afstemmen mislukt' geven. Blijft over: slechte voeding. Kaartsleuf contact slecht. Je zou de kaart in het andere slot kunnen steken. De tip om de temperatuur te meten is uiteraard prima. Hiervoor moet het tunerblik verwijderd worden. Zit hij meteen weer goed vast als je hem terugplaatst. Welke image en SoftCam wordt gebruikt?
janbroester Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Geplaatst: 23 september 2014 (aangepast) Sorry, de in het moederboard ingebouwde cardreader dan. Als kaartsleuf contact slecht - contactspray? misschien USB cardreader? Er zit helaas slechts een cardreader in m'n DM800HD. Ik gebruik: Pli image CCcam De versies kan ik niet hier nakijken. Later. Groet, Jan 23 september 2014 aangepast door janbroester
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Woon je in buurt van Haarlem? Kunnen we het hier testen. Heb ook nog een Smargo V1 hier liggen. Kunnen we zowel je kaart als je box testen
janbroester Geplaatst: 23 september 2014 Auteur Geplaatst: 23 september 2014 nee, da's ver voor mij. maar toch bedankt. Groet, Jan
columbo Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Probeer eerst eens een andere voeding ,want deze kunnen de vreemste problemen veroorzaken.
Loui (K) Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Hier ook, hier loopt de box soms even vast, en komt dan terug met allemaal blokken. Het beeld hersteld zich dan snel en daarna is het gewoon weer oke. Dit gebeurd soms 1 tot 3x in de week.
janbroester Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Openpli 2.1 Cccam 2.3.0 ik heb de contacten met een doekje met contactspray wat schoongemaakt het lijkt te werken... groet, Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen