Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze vraag al eerder voorgelegd maar stel hem nu iets anders misschien dat iemand dan antwoord weet.

Omdat mijn lg tv en mijn lg home cinema set gebruik maken via simplink , tv aan met afstandsbediening , lg home cinema set wordt ingeschakeld gaat het geluid over de cinemaset.

Tot zo ver goed.

Maar sinds ik enige tijd een dm 800se heb gaat her fout.

Vaak is simplink van slag bij aanzetten van de tv wordt of de cinemaset niet aangeschakeld of wordt wel aangeschakeld maar het geluid van de tv staat ook plots aan gevolg geluid is of van slag of werkt helemaal niet of cinema set blijft uit en geluid loopt gewoon via de tv .

Ik heb ondekt dat dat komt omdat er op de dm800se ook een soort simplink zit dit wordt dan weer genoemd als hdmi cec .

Nu heb ik alles in deze plugin uitgeschakeld maar dat help niet de afstandsbediening van de lgtv reageert dan wel niet meer op de dm800se maar toch gaat alles nog steeds fout.

Op de dm800se staat openpli zo beetje de laatste versie waarin dus standaard al de plugin Hdmi CEC zit.

Nu durf ik die plugin niet zomaar te verwijderen misschien loop ik dan wel tegen nog meer problemen aan heb hier geen ervaring mee.

Kan ik deze pluging zo maar verwijderen om te kijken of het probleem dan hopenlijk is opgelost en zo niet is die plugin er dan weer op te zetten.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

De HDMI-CEC werkt volgens het principe dat er een chain of command bestaat onderling en in volgorde vastgelegd.

Dit werkt indien de apparaten in juiste volgorde gestart zijn en enkel nog met de afstandbediening van standby aan gezet worden en weer naar standby terug >via dezelfde afstandbediening< En dus via de dm800SE.

Schakel je manueel in plaats van de afstandbediening, kan het zijn dat die "hele chain of command" doorbroken / VERbroken is.

De simplink is eigenlijk een LG eigen systeem maar wel gelijksoortig aan de "bedoelde werking van HDMI-CEC"

Maar je bediend dan de apparaten dus met twee methodes, dan werkt HDMI-CEC niet...

HDMI-CEC kan ook volledig uitgeschakeld worden, dus deinstalleren hoeft niet om de werking daarna te testen.

ciao ciao

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst:

Dat wist ik al zo beetje maar toch bedankt voor de uitleg.

Alles stond al uitgeschakeld in de plugin.

Toch blijf ik die problemen houden.

Sterker nog.

Zelfs als ik de adapter van de dreambox er uit haal .

Pas als ik de hdmi kabel los koppel uit de tv van de dreambox is het probleem opgelost.

Heb ook al verschillende hdmi kabels van verschillende merken geprobeerd probleem blijft bestaan zolang ik de hdmikabel in de tv laat zitten.

Ik kan ook nergens op de lg tv een optie vinden om simplink uit te schakelen want dan zou ik de cinemaset die enkel wordt gebruikt om het geluid over de boxen te krijgen gewoon continu aan laten staan.

Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

dat wordt iets lastiger omdat ik niet weet wat voor cinemaset je hebt...

kun je niet de dm800SE in die cinemaset met hdmi aansluiten en dan deze cinemaset naar de tv met hdmi?

ciao

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst:

De tv is een LG 47LM620S

De cinemaset is een LG HX552

En wat jij zeg gaat denk ook niet lukken.

De cinemaset heb ik zo staan dat die aangaat met in het display optical voor het geluid.

Dan zie ik niet de dreambox meer als ik niet eerst overschakel naar bv hdmi1 op de cinemaset.

Dan is helemaal alles van slag en werkt het geluid misschien wel over de boxjes maar kan ik het geluid alleen regelen via de afstandsbediening van de cinemaset zelf.

Er moet toch een manier zijn om die simplink uit te schakelen dan wel of op de tv of op de dreambox of nog beter op beide.

Zodat het geluid gewoon altijd blijft lopen via de optical kabel enigste dat dan de cinemaset niet meer uit of aan gaat vanzelf maar daar gaat die juist vaak fout dus dan zet ik de cinemaset liever zelf op de power aan of uit dan lijkt me het probleem opgelost (hoop ik).

Waar ik ook me hoofd over breek is dat het probleem zo te zien niet optreedt wanneer ik de hdmi van de dreambox uit de tv trek.

Dan gaat het geluid van de tv netjes over de boxen bij het inschakelen.

Het probleem is dan ook begonnen nadat ik de dm800se ging gebruiken.

Het probleem kwam niet voor met de oude dm800hd die had dan ook geen echte hdmi maar een dvi naar hdmi

Geplaatst: (aangepast)

die zal er wel zijn die manier... dat vlekkeloos te laten werken.

maar we weten als lezer nog niet helemaal de samenstelling en opbouw van al die verbindingen en aparaten

als ik op mijn enigma2 receiver namelijk dd downmix inschakel kan mijn "niet dd TV" geluid weergeven ondanks het audio kanaal in het sat signaal

als ik echter verwacht dat mijn av receiver dd weergeeft, moet juist dd downmix uit geschakeld zijn

ik hoop dat je merkt dat er heel veel afhankelijkheden zijn om via via geluid en ook bedieningscomfort te verwezenlijken.

het beste is dat je voor ons lezers, die graag helpen maar niet kunnen raden, meer informatie geeft over de setup en instellingen.

ciao ciao

ennuh, laat ik dit toevoegen:

dat is lastig, echt waar

ik moest ook al die apparaten eerst kennen leren en testen

aangepast door Tonskidutch

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst:

Snap ik maar er is eigenlijk weinig over te vertellen het is een simpele opstelling.

Hdmi1 is upc box

hdmi2 is dreambox

hdmi4 is cinemaset omdat dit wordt aangeraden.

zet ik de cinemaset op hdm1 2 3 maak overigens geen bal uit zo te merken het werkt op allemaal zelfde.

Opticalkabel loopt vanuit de tv naar de cinemaset.

Cinemaset start op in optical (tenminste als alles goed

gaat) meer is er niet over te vertellen lijkt mij.

Geplaatst:

jawel, want als ik een afbeelding moest schetsen aan de hand van jou gegevens... kan ik helemaal de mist in gaan.

je verteld namelijk niet welke ingangen je in bericht #7 beschrijft

die op de LG TV ? of die op de LG cinemaset?

zijn op de LG cinemaset (zonder dat ik dat als lezer moet zoeken op internet) meerdere HDMI ingangen?

Optisch spdif geeft enkel geluid door maar geen besturing van apparaten...

die audio verbinding zou van bron naar cinemaset moeten lopen, dus

van UPC box naar cinemaset

en

van dreambox naar cinemaset

van TV naar cinemaset is a-typisch

mede wegens (eerder geschreven) dolby downmix of dolby throughput

ciao ciao

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst:

Ok maar goed zo is dus de opstelling niets meer niets minder.

Overigens werkt de optical gewoon goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...