ousselg Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Beste forum leden, Ik bezoek deze forum al een tijdje maar dit keer had ik zelf een probleem dus dacht ik dat het misschien handiger was om een vraag te stellen. Ik heb sinds kort een Multytyne (of hoe je dat ook schrijft) gemonteerd op mijn balkon (zie foto's). Ik ben zelf een ICT man dus aardig technisch maar dit is natuurlijk andere koek. Uiteindelijk redelijk ontvangst gekregen op astra 1,2 en hotbird maar die verdomde astra 3 wil maar niet. Op de vrije kanalen zoals tv oost best wel goed bereik maar de gecodeerde hd kanalen willen maar niet (sport 1 select bijv iets langer beeld dan npo 1-2-3). Meestal doen ze het een seconde of 3 voor mijn ontvanger geen signaal aangeeft. Ik heb zelf een samsat 60 HD ontvanger, zal niet heel bekend zijn hier kreeg hem van mijn oom uit spanje. Mijn vader heeft een dreambox 800 hd of zoiets dus kan het ook met die proberen eventueel, maar heb het idee dat het niet daar aanligt. Ik heb toen een monteur gebeld en die is de hele middag bezig geweest. Verder dan een paar procenten hoger ontvangst kwam hij ook niet dus voor niks 60 eu betaald aan hem. (Ik moet wel zeggen dat de waardes die de monteur op zijn sat finder kreeg volgens hem hogere waardes hadden moeten aangeven bij mij maar weet niet of dat verkoop praat was of de waarheid.) Hij zei dat het misschien kwam omdat de schotel binnen de balkon hangt en daardoor een beetje het plafond raakt. Vervolgens heb ik een nieuwe beugel gekocht (zie foto) en hem iets naar beneden en laten uitsteken zodat hij beter zicht had maar daaronder kreeg ik helemaal geen signaal (misschien is de elevatie hoger daar beneden i dont know). Ik hoop erg dat iemand mij kan helpen, ik zag dat sprietje er aardig verstand heeft. Ik baal enorm omdat ik mijn ziggo tv abbo wilde opzeggen maar zonder astra 3 heb ik er niet heel veel aan. Ik woon zelf in Noordwijk (zuid holland niet in groningen daar heb je ook een noordwijk).
ousselg Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Oohja ik heb hem ook lager geprobeerd dus bevestigd aan de lange veiligheids paal die je bij de laatste foto ziet maar dat leverde ook niet veel betere resultaten. Geen idee of het dan aan de lnbs ligt of mijn ontvanger of dat het toch die verdomde multytynne is.
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Ik heb sinds kort een Multytyne (of hoe je dat ook schrijft) gemonteerd op mijn balkon (zie foto's). Ik ben zelf een ICT man dus aardig technisch maar dit is natuurlijk andere koek. Welkom en toch veel succes gewenst met ontvangst. Maar aan de hand van de foto's lijkt het erop alsof je veel te ver onder het overstek steekt EN dat 23,5 Oost nagenoeg paralel aan de gevel niet ontvangen wordt... Als je jouw locatie intikt op dishpointer en naar 23,5 oost kijkt mag die groene (dishpointer indikatie) lijn niet verdwijnen achter het gebouw Edit: Aha, je had de schotel ook al op andere plek geprobeerd...! maar dishpointer kan uitsluitsel geven als ook laat je tuner configuratie eens zien (menu instellingen tuner) 21 september 2014 aangepast door Tonskidutch Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
ousselg Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Ooh wow, snel antwoord, bedankt in ieder geval voor jullie bereidheid om te helpen! de lnbs zien er als volgt uit: Ik moet er wel bij zeggen ik heb hem zelf beneden opgehangen en weer terug gehangen dus het ontvangst is nu minder dan eerst heb niet echt meer moeite gedaan ervoor zegmaar nadat hij het beneden ook niet deed. Bestaat ook zoiets als te laag hangen? Want als ik hem ophang boven en hem zeker een meter naar beneden doe dan lijkt mij dat de hoek niet meer klopt toch? Wat me ook opvalt bij bepaalde gecodeerde kanalen gaat het signaal heletijd omhoog en omlaag, als ik bijv canal + sport hd (spaans) doe krijg ik mooie waardes. Doe ik canal plus france ook op astra 1 dan krijg ik minder waardes zoals je ziet op de foto. Vervolgens heb ik het zelfde op astra 3, vrije kanalen hoge waardes, hd kanalen zo goed als niks. Dat heb ik vrijwel op elke satelliet, astra 2 als ik bbc doe goede ontvangst doe ik bbc one hd dan weer hele lage ontvangst. 21 september 2014 aangepast door ousselg
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 ik dacht te hebben gelezen dat die Multytenne quad een specifieke volgorde heeft voor Astra 1 op diseqc 1.0 : AHotbird op diseqc 1.0 : BAstra3 op diseqc 1.0 : CAstra2 op diseqc 1.0 : D <,< vreemd dat je daar dus wel signaal hebt je samsat 60HD heeft natuurlijk wel een kaartje erin toch? Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Snoopy Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Vraagje: heb je de schotel specifiek op Astra3 (23.5) uitgericht ?? Ik heb er toevallig zo eentje een paar dagen geleden opgehangen en kreeg op de Astra3 100% signaal en 75% kwaliteit op b.v. Nederland1 HD. En is het een optie om de schotel lager te hangen zodat je niet het risico loopt dat de dakrand eventueel wat signaal afdekt ?? Ik heb met een Multytenne ooit gehad dat de bolling van de schotel niet meer 100% was door transport. Tijden aan het zoeken geweest naar de oplossing en pas na het stuk voor stuk uitwisselen van de onderdelen kwam ik daar achter. Die schotel wilde ook nauwelijks de Astra3 ontvangen. 21 september 2014 aangepast door Snoopy
ousselg Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) @tonskidutch Ik heb het via een een andere weg gedaan (geen idee of ik dat hier mag zeggen ). En als je goed kijkt zie je dat astra 1 op lnb 1 zit, hotbird op 2, astra 3 op 3 en astra 2 op 4. De foto's zijn tijdens het uploaden willekeurig door elkaar gegaan dus creëert het misschien verwarring. @snoopy de monteur heeft de neiging ook gehad dat de schotel naar buiten moest omdat er naast mijn eigen dakrand ik nog een dakrand boven heb van de derde verdieping die eventueel ook roet in het eten gooit. Echter krijg ik hem beneden niet afgesteld dus twijfel of ik weer monteur moet bellen voor 60 eu om vervolgens niks verder te zijn. En diegene waar ik hem van hem gekocht die kreeg hem ook niet goed afgericht op astra 3 btw, ik was zo naïef om te denken dat hij niet zo zijn best deed maar daar kan het eventueel ook aan liggen..... P.S ik zie op marktplaats dat er een visiosat hd te koop is voor een redelijke prijs. Deze heeft 4 losse kopjes zonder switch. Is dit het overwegen waard? 21 september 2014 aangepast door ousselg
Sprietje Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Dat jij de Astra 28,2 ontvangt, is me al compleet een raadsel als de schotel tegen de zijmuur hangt. Het signaal valt bijna evenwijdig aan de gevel en de schotel hangt achter de gevel bijna tegen het plafond. Dit zou dus niet moeten kunnen. Ontvang je de BBC als de schotel tegen de zijmuur hangt?De schotel plaatsen op de hoeksteun zoals gemonteerd op de laatste foto moet zeker wel kunnen.Ik vraag me af of je wel een ontvangstprobleem hebt. Je schrijft immers dat ze het meestal 3 sec. doen en daarna niet meer.Het lijkt me eerder een decoderingsprobleem van je Samsat 60 HD met CCcam.Wat me wel op valt is dat er de laatste dagen veel meer decoderingsproblemen zijn met ontvangers met interne kaartlezers ook bij mezelf op de Clarketech 5000HD. Zou CanalDigitaal weer wat veranderd hebben? 21 september 2014 aangepast door Sprietje
columbo Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Neem een grote disch en monteer deze op de schuur ,het mooiste is een tegelvoet ,dan hoef je niets te beschadigen, ,en een evt. lange coax ,evt 100m "'maakt niets uit ,mits de kwalitijt maar goed is. Hier een voorbeeld ,1 is oude disch , 2 de nieuwe 1m disch,wel heb ik er een extra grint tegel bij op gelegt om dat hij nogal hoog staat. 21 september 2014 aangepast door columbo
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 @tonskidutch Ik heb het via een een andere weg gedaan (geen idee of ik dat hier mag zeggen ). het is niet aan mij, maar bekend is dat de samsat 60HD als CCcam client werkt en geen mediaguard kaartlezer heeft Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
columbo Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 @tonskidutch Ik heb het via een een andere weg gedaan (geen idee of ik dat hier mag zeggen ). En als je goed kijkt zie je dat astra 1 op lnb 1 zit, hotbird op 2, astra 3 op 3 en astra 2 op 4. De foto's zijn tijdens het uploaden willekeurig door elkaar gegaan dus creëert het misschien verwarring. @snoopy de monteur heeft de neiging ook gehad dat de schotel naar buiten moest omdat er naast mijn eigen dakrand ik nog een dakrand boven heb van de derde verdieping die eventueel ook roet in het eten gooit. Echter krijg ik hem beneden niet afgesteld dus twijfel of ik weer monteur moet bellen voor 60 eu om vervolgens niks verder te zijn. En diegene waar ik hem van hem gekocht die kreeg hem ook niet goed afgericht op astra 3 btw, ik was zo naïef om te denken dat hij niet zo zijn best deed maar daar kan het eventueel ook aan liggen..... P.S ik zie op marktplaats dat er een visiosat hd te koop is voor een redelijke prijs. Deze heeft 4 losse kopjes zonder switch. Is dit het overwegen waard? Zeer zeker mits de prijs goed is ,PS,koop wel een betere Linux receiver die ook HD aan kan ,en 8psk.geen problemen geeft ,bijv.SAB of Dreambox etc.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2014 Moderator Geplaatst: 21 september 2014 het is niet aan mij, maar bekend is dat de samsat 60HD als CCcam client werkt en geen mediaguard kaartlezer heeft Beste forum leden, Op de vrije kanalen zoals tv oost best wel goed bereik maar de gecodeerde hd kanalen willen maar niet (sport 1 select bijv iets langer beeld dan npo 1-2-3). Meestal doen ze het een seconde of 3 voor mijn ontvanger geen signaal aangeeft. Wat voor abonnement heb je? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ousselg Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 (aangepast) Zeer zeker mits de prijs goed is ,PS,koop wel een betere Linux receiver die ook HD aan kan ,en 8psk.geen problemen geeft ,bijv.SAB of Dreambox etc. Ik heb een dreambox hd ontvanger van mij pa die ik ook eventjes hier ga proberen. En deze receiver werkt verder wel goed met andere hd kanalen, canal plus sport HD geeft super beeld zelfs beter dan dreambox, kan alleen mijn vinger niet opleggen waar het probleem zit. Ik ga hem op de hoeksteun proberen en dan eventueel met dreambox en kijk of er verschil is, zoniet dan ga ik toch denken aan een defect van mijn schotel antenne. @ceesv een abo voor een student die van voetbal houdt maar niet zoveel per maand kan betalen als je snapt wat ik bedoel 21 september 2014 aangepast door ousselg
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 @ceesv een abo voor een student die van voetbal houdt maar niet zoveel per maand kan betalen als je snapt wat ik bedoel Nudge, nudge, wink, wink. Know what I mean? bron Monthy Python's Flying Circus Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2014 Moderator Geplaatst: 21 september 2014 Zo'n abonnement dat 3 seconde beeld geeft en daarna op zwart gaat? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten