Ga naar inhoud


rode led probleem.


topwaredesign

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb sinds zondag ook een rode led probleem.

 

Nadat de 220 volt even van de vu af is geweest wilde de vu hij niet meer opstarten. 

Ik heb de stekker er uit gehaald en 1 uurtje later weer de stekker aan de achterkan er in gedaan en de schakelaar weer op aan gezet.

Er kwam in inees "starting"te staan, ik was blij, maar hij bleef daar op staan en zag ineens wat rookwolkjes uit de VU komen.

Heb direct de stekker weer uit de vu gehaald.

 

Als ik nu de stekker weer in de vu doe en hem weer aanzet blijft alleen de rode led branden en hij doiet verder niets meer.

 

ZOu nu alleen de elco defct zijn, of is er nog meer schade toe gebracht.

 

Waar kan ik die elco bestellen, zelf kan ik het niet solderen doordat ik geen vaste hand heb en er totaal geen kaas van heb gegeten, dus ik moet nog iemand zoeken die dat voor mij zou kunnen (kom uit Lichtenvoorde)

 

Ik heb wel de pdf bestand van vuduo_c807 gedownload van deze site, om een indruk te krijgen van de vervangen.

 

Ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik zo'n elco kan bestellen, en ook of er iemand hier uit de buurt is die dat kan doen.

 

Want zonder de VU is wel kaal.

 

Koen,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn kennis die de condensator er opnieuw gaat in solderen kan niet eerder dan pas dinsdag,

maar nu wil ik uit voorzorg ook de regulator U801 AOZ1021ai vervangen.

 

Weet iemand waar ik die kan bestellen, of de code

want ik weet dat C807  =  220uF 16v  dat heb ik zo op interner gezocht en besteld  ( want ik weet dat je hier geen externe links mag plaatsen)

 

Hoe moet ik dan zoeken naar de regulator U801 AOZ1021ai vervangen  want als ik dat ingeef vind hij niets.

 

mvg Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van uitzicht, zie ik dat daar op de foto dezelfde multimeter ligt, zoals ik gebruik. Dit zijn wel van het duurdere type, maar na 24 jaar oud te zijn, doet hij nog prima zijn job. Enkel de kabeltjes zijn eens vervangen.

Die goedkope supermarkt metertjes, geven er wel diverse keren de brui eraan.

Maar enfin, top offic een beetje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zou nog een terug koppeling geven over het vervangen van de elco en spanningsregelaar van mij vu Duo.


Heb gisteren de spanningsregelaar geprobeerd te vervangen.

Maar doordat er een rook wolkje uit de VU was gekomen, is de spanningregelaar helemaal ingebrand op het moederbord (printplaat)

Hij was zo ver ingebrand dat de spanningregelaar hetmaal vast gebrand was op het moederbord, en er niet af te halen was.

Na iets geprobeerd te hebben is de spanningsregelaar los gekomen, maar heeft iets van het moedebord mee genomen, nu wilde de persoon die voor mij dat heeft geprobeerd te solderen er een voetje op te zetten waar de spaningregelaar in kan gezet worden.

Maar nu kunnen we niet goed meer zien waar de spannigregelaar aan verbonden moet worden.

Heeft er iemand een tekening waar ik precies kan zien waar welk pootje aan verbonden is, zodat er een nieuwe draadverbinding gemaakt kan worden.
 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het moederbord beschadigd is zou je kunnen overwegen een externe spanningsregelaar in te zetten. Je kunt modules kopen die het werk voor je doen.

 

[url="http:/geen links naar winkels!

 

Als je C807 verwijdert kun je op de pootjes ervan de ingangspanning afnemen. Die soldeer je op de ingang van zo'n module. Vervolgens kun je de uitgang van de module verbinden met de pootjes van C819. De module voordat je gaat solderen afregelen op 1,29 volt. De boel zou dan weer goed gevoed moeten worden en tot een werkende Duo moeten leiden.

aangepast door Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites

die spannings pieken op die elco`s zou je kunnen opvangen door er b.v. een 1 uf keramisch condensatortje er parrallel over te zetten.:

 

 

attachicon.gifIMG_0950.JPG

attachicon.gif29092014089.jpg

 

He.....Steve.....netjes opgeruimde werkbank heb je daar!  :D :D :D :D  Zo hoort het het!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

die spannings pieken op die elco`s zou je kunnen opvangen door er b.v. een 1 uf keramisch condensatortje er parrallel over te zetten.:

 

 

attachicon.gifIMG_0950.JPG

Als ik het goed zie, zie ik twee bolle elco's op de print liggen, die zou ik alvast preventief gaan vervangen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...