Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik gebruik een chromecast om o.a. netflix te zien.

Nu had ik eens graag geweten,hoeveel data die verbruikt, om een hd film weer te geven.

Bestaat er software,die kan meten hoeveel dat van mijn router of internet gaat naar mijn chromecast?

Die optie zit helaas niet in mijn fritz!box.

Iemand suggesties, ik vind niet direct iets weer via google of gebruik de verkeerde zoektermen.

Alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik heb gezocht op wireshark en het programma gedownload.

Maar als de fitzbox dat ook kan, zou ik het daar willen doen. Echter vind ik het niet. Het is een 7360.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Bij de userinterface (http://fritz.box)

Linker kolom 'Internet' dan vouwt deze uit en kun 'Online Monitor' aanklikken, hier kun je het momentane verbruik zien en via het volgende tabblad ('Online meter') het verbruik van vandaag, gisteren, deze week, deze maand en vorige maand.

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Die heb ik gevonden, zie bijlage. Maar ik had graag geweten, het verbruik specifiek van de cromecast, omdat ik wel eens wil meten hoeveel data een hd netflix film nodig heeft.

post-40019-0-36653200-1411499188_thumb.jpg

Geplaatst:

Dat kun je alleen zien aan het momentane verbruik, het is niet mogelijk op het per applicatie bij te houden (in de Fritzbox).

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Ik heb wireshark willen installeren, en kreeg diverse foutmeldingen van wincap en de installatie was afgebroken.

Geplaatst:

je zal wincap mee moeten installeren, anders het gaat het niet lukken

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

• Moderator
Geplaatst:

wireshark is een tool om packet inspection te doen. Daar kun je dus pakketjes mee capturen om te onderzoeken, en dat is niet gemaakt om data hoeveelheden inzichtelijk te maken. Je kan toch in je fritz de tellers op 0 zetten en een filmpje starten, en na afloop kijken hoeveel data je verstookt hebt?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...