Ga naar inhoud


DreamboxEdit wil niet meer uploaden


Jürgen

Aanbevolen berichten

Al jaren gebruik ik DreamboxEdit om mijn zenderlijsten aan te passen maar nu heb ik voor het eerst een probleem.

Een tijd niet meer gebruikt maar i.v.m. de wijziging van BVN gisterenavond weer opgestart.

 

DBE wil de gewijzigde zenderlijst niet meer verzenden en hangt dan, zie bijlage.

Hetzelfde gebeurt als ik een eigen zenderlijst naar de SOLO2 wil uploaden.

Ik kan wel de zenderlijst vanaf de SOLO2 ophalen al duurt dit wel heel erg lang, voor die tijd ging het razend snel.

 

Via DCC_E2 kan ik via FTP alles doen zoals files verplaatsen dus de rechten zullen wel goed staan.

Gebruik op de SOLO2 OpenPLI 4.0 incl. laatste updates.

 

De netwerkverbinding is via Gigabit LAN.

Het gaat hierbij om de SOLO2 met OpenPli.

 

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

post-37183-0-84014700-1411463903_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn natuurlijk meer punten van aandacht dan enkel opstarten en zenden

- IP adres

- Loginnaam en paswoord

- poortnummer http <<<<<<<<<< daar heeft U iets raars staan

- is dit een nieuwe versie dan Firewall aanpassen

- dreamboxedit werkt nog steeds bij mij maar ik draai VTI <> er is bij Openpli 4.0 een topic betreffende de ftp aanmelding

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poortnummer HTTP 8088 is niets raars aan want die gebruik ik al jaren.

Het IP-nummer, wachtwoord ed zitten wel goed want anders kon ik via DCC_E2 niet FTP'en.

Uiteraard gebruik ik hetzelfde poortnummer - wachtwoord ook in DBE.

 

Zal even naar de betreffende topic in OpenPli gaan zoeken.

 

N.B.

Zo net nog even getest maar in VTI doet ie het ook niet dus dar wordt even zoeken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan is er iets stuk :D  sorry

 

ik heb geen wijzigingen sinds 2013 behalve het IP-range (aangepast en voila)

werkt, werkt, blijft werken...

 

er is nog een aspect te noemen...=> windows met de updates inzake browsers en Openssl / ssl

als dat niet paralel op juist niveau werkt, is dat misschien de reden

 

jij had toch ook linux op de laptop, dreamboxedit werkt prima als WINE erbij geinstalleerd is

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 6.0.0.1, staat trouwens ook op mijn screenshot rechts onderin.

 

Ik heb inderdaad Linux op mijn oudere laptop maar die staat thuis en hier in Spanje heb ik dus nu geen beschikking over Linux.

 

Toch is het vreemd, ik kan met DCC_E2 via FTP heen en weer kopiëren en verplaatsen.

Kan met DBE de zenderlijst van de SOLO2 inlezen maar niet terugzetten.

 

Ik zal DBE eens opnieuw installeren maar denk niet dat het helpt.

 

Nog even een aanvulling.

Zo net probeerde ik opnieuw om vanuit de SOLO2 de zenderlijst op te halen en krijg nu deze foutmelding, zie bijlage.

Misschien een indicatie wat er fout zit.

 

post-37183-0-10815800-1411499182_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je staat met 2 verschillende IP adressen.In het eerste naar .2 en het laatste .127. Ik werk ook nog steeds met de oudere versie.De nieuwe geeft miserie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

je staat met 2 verschillende IP adressen.In het eerste naar .2 en het laatste .127.

bellejt waar jij die 2 ziet? bij Jürgen??? (off topic)

 

Maar wat betreft de versie hebben jullie gelijk!

(voor de 5.3.1.6 was er ook een hele reeks rot editors, naar mijn mening te hoog dreambox gehalte in plaats van enigma2)

 

zou interessant kunnen zijn als dreamboxedit wel de bestanden opent zoals in # 7 gesuggereerd < dan > is er toch een veiligheid mechanisme in windows

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nu dat mijn laptop alweer een tweetal weken gerepareerd retour is gekomen (moederbord vervangen) wilde ik vandaag weer eens Dreamboxedit gebruiken.

Omdat versie 6.0 zoals eerder al vermeld niet functioneert heb ik versie 5.3 gedownload en geïnstalleerd, helaas hetzelfde resultaat en dit zowel bij VTI als OpenPli.

 

Ik gebruik Windows 8.1.

 

De Username en Password is correct ingevuld want ik kan met DCC_E2 zowel in FTP als Telnet inloggen en deze probleemloos gebruiken.

Het IP-nummer en de poort is correct want de test geeft een goede connectie aan.

 

Als ik mijn bestaande eigen zenderlijst in Dreamboxedit heb ingeladen en ik wil deze naar de SOLO2 transfereren dan krijg ik deze foutmelding in het FTP-Log

 

Er zal vast wel iets fout staan maar wat?

 

Error sending file "lamedb" to the Dreambox.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

algemeen;

indien je nog geen root paswoord had ingesteld, doe dat dan maar

indien je de aanpassing van de workgroup nog niet had gedaan in /etc/samba/smb.conf, doe dat dan maar

indien je tussentijds nieuwe software op de windows banaan hebt gezet, dan kijk naar je firewall uitzonderingen elke PID is per uitzondering toegestaan (of  dus standaard verboden)

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, het wil mij maar niet lukken om vanuit Dreambox een zenderlijst te uploaden.

 

De naam van de werkgroep is gelijk, het wachtwoord is correct, zo net nog even gewijzigd en gecontroleerd en de Windows firewall is even uitgeschakeld.

Met DCC_E2 kan ik gewoon inloggen en wijzigingen in FTP en Telnet aanbrengen.

 

Het valt me overigens wel op dat ik op mij laptop met Windows 8.1 mijn SOLO2 niet in mijn Windows verkenner zie terwijl de naam van de werkgroep op beide apparaten gelijk is, zie bijlagen.

 

Origineel stond in smb.conf bij workgroup = Vupl us, dit heb ik dus gewijzigd naar WORKGROUP zoals dat in Win 8.1 staat..

Wat doet die regel 7, server string eigenlijk want daar staat nog steeds Vupl us?.

 

 

 

post-37183-0-25658900-1417603522_thumb.jpg

post-37183-0-05808800-1417603532_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...