Ga naar inhoud


Gebruiker in win 7 meer bevoegdheden geven


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door De_Perre,

Aanbevolen berichten

Voor een nieuwe PC met win 7 professional wil ik naast de admin ook een account aanmaken die meer bevoegdheden heeft en zelf software kan installeren ed.

 

Geef ik deze gebruiker admin rechten dan kan deze ook het wachtwoord van de admin zelf wijzigen en dat is nu juist niet de bedoeling.

Ik zoek dus een methode om iemand de meeste rechten te geven maar waar ik zelf als algemeen admin nog weer boven sta zodat ik altijd toegang tot de computer heb.

 

Ik zie echter alleen maar de keuze uit admin en gebruiker en als ik bij gebruiker account beheer kijk dan kan ik daar wel wat instellingen aanpassen voor de waarschuwingen maar kan iemand geen extra rechten geven.

 

Wie weet waar ik dit ergens aan kan passen of weet een handige manier om dit te kunnen regelen?

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

https://www.google.be/#q=windows+7+pro+geavanceerd+user+management

 

een methode zou zijn:

 

 

Open "Local Users and Groups Manager" Directly
1. Press the Windows + R keys to open the Run dialog, type lusrmgr.msc, and press Enter.
NOTE: This file is located at C:\Windows\System32\lusrmgr.msc.

2. If prompted by UAC, click/tap on Yes.

3. You can now set and manage the Local Users and Groups settings on your computer to how you want them. (See example screenshots at the top of the tutorial)

 

en dan kan je de gebruiker in de power users groep zetten

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bestaat Power User niet meer sinds Vista...  Dat type account is er nog wel wegens compabiliteit

 

Ik zou het met gpedit doen:

 

gpedit.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Admin rechten geven en op blauwe ogen geloven ... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

poweruser is er nog steeds in Win7, zit alleen een beetje beter verstopt.

Maar met die mogelijkheid die ik reeds gegeven had, zou gerrit deze moeten kunnen terugvinden.

 

gpedit kan natuurlijk ook, en kan je een nieuwe groep makkelijker van bepaalde rechten voorzien

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als je de windows toets indruk + r kom je direct in uitvoeren

daar voer je dus lusrmgr.msc in

dubbelklik op groepen en je krijgt een lijst met mogelijkheden

selecteer er 1 uit die ongeveer kan wat je wilt (even de kolombreedte aanpassen)

dubbelklik deze en voeg de gebruiker toe die je die bevoegdheden wilt geven.

 

Ik heb dus hoofdgebruiker gekozen die beperkte beheer mogelijkheden heeft en nu even kijken of ze daar voldoende aan hebben.

Maar willen ze bijv. hun eigen account aanpassen dan is eerst het admin wachtwoord nodig.

Wel krijg je dat zo'n gebruiker nu vermeld staat als "onbekend gebruikerstype"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...