Ga naar inhoud


tomtom update


blitzteam

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kun je toch gewoon op de site van TomTom zien, zie:
http://www.tomtom.com/nl_nl/maps/map-update-service/

Bovendien, als je bij de aanschaf van een TomTom je aankoop kenbaar hebt gemaakt, krijg je via een klein popup-schermpje op je computer toch steeds aangegeven wanneer er updates beschikbaar zijn.
 

post-60869-0-12431000-1411569466.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

via nieuwsgroepen ( als je weet hoe dit werkt ) naar mijn mening mag hier over verder niks gezegd worden.. gebruik anders even google

en misschien via de tomtom site

gewoon zoals Henkie zegt.....

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens op een ander merk navigatie met gewoon levenslang gratis updates als bijv. Becker, Medion, garmin enz.

Een nieuw toestel is dan even duur als 2 keer legaal een update ophalen en dan krijg je daarna 3 a 4 x per jaar gewoon een gratis update en dat niet van alleen Nederland of de Benelux maar gewoon van heel Europa.

Bijkomend voordeel is dan tevens dat je dan niet, als die andere 90% die gebruik maakt van tom-tom, in dezelfde omleidingsroute file staat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorstander van garmin, die tegen een kleine meerprijs (vroeger toch) een levenslange update heeft.

Als je het beroepshalve gebruikt, kan ik je het aanraden, daar een losse update algauw 90€ per kaartupdate kost.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorstander van garmin, die tegen een kleine meerprijs (vroeger toch) een levenslange update heeft.

Als je het beroepshalve gebruikt, kan ik je het aanraden, daar een losse update algauw 90€ per kaartupdate kost.

 

welk type van garmin is het beste voor mijn persoonswagen

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een TomTom koopt, heb je ook levenslange kaartupdates zonder verdere kosten. Ik heb er al heel veel gedownload nadat ik een nieuwe TomTom had gekocht. Alleen is het woord levenslang maar betrekkelijk bij al die merken die daar mee schermen. Je moet echt niet denken dat je over twintig jaar nog updates voor dat navigatiesysteem kunt krijgen, niet gratis en niet te koop.
Ze bedoelen met levenslang tijdens de gebruiksduur van het apparaat wat je gekocht hebt. Als de fabrikant over 5 jaar zegt dat de gebruiksduur van je navigatie apparaat voorbij is, zul je toch een nieuwe moeten kopen om weer aan updates te kunnen komen.
Het is net als bij satellietontvangers. Worden ze te oud, dan wordt er ook geen nieuwe firmware meer voor geschreven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk type van garmin is het beste voor mijn persoonswagen

 

Hoi, ik heb al sinds 2007 een Garmin, op dit moment een 3590 LM met idd de gratis updates die er ook regelmatig zijn, voordeel van dit toestel is dat je via bluetooth er ook nog eens handsfree mee kunt bellen...het hele menu is voice gestuurd dus ook voor je telefoon je hoeft de Garmin niet aan te raken alles kun je met je stem sturen wel zo veilig dus....

 

Groetjes.............................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje, dit is waar. En als ik dit begrip mag gebruiken, is een leverancier maar verplicht een bepaalde tijd hun hardware te ondersteunen, daarna doen wat ze willen.

Een windows o.s. kopen, heb je ook je gratis update's, echter niet levenslang, maar zolang microsoft dat wilt. Al valt dit goed mee.

Mijn eerste gps, die intussen is overgenomen door een ander bedrijf en bijna 10 jaar oud is, vind je nog nergens kaartmateriaal.

Helaas ontgaat mij de naam ervan .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier de Becker professional 50 en heb deze nu ruim 1 jaar en ondertussen al 4 kaart updates gehad.

Mooi groot scherm, duidelijk te verstaan en ondanks dat het een Duits toestel is gewoon op Nederlands te zetten zonder buitenlands accent oid.

Daarnaast voorzien van zeer goede bleutooth voor je telefoon en toen ik vorige week met een kleine vrachtwagen moest rijden kon je hem eenvoudig omstellen naar mini vrachtwagen zodat hij je niet wegen in laat rijden die te smal zijn, geen keer mogelijkheden zijn enz. 

 

Maar je kunt hem ook omstellen naar fiets of wandelen, dan is hij wel vrij groot maar past nog net in je borstzak alleen kijken de mensen je wel vreemd aan als plots een stem zegt "over 10m links af de ...... straat in" of voor de winkel waar je aan het werk moet te horen is "u heeft uw bestemming bereikt"   :grin:

Ook bijzonder handig is de uitgebreide informatie in het toestel zelf. Ben je ergens en wil je tanken dan geeft hij alle tankstations in de buurt aan, wil je naar een winkel dan geeft hij alle supermarkten aan (je kunt zelfs kiezen naar welke winkelketen je wilt), geeft hij parkeermogelijkheden in de buurt aan enz. enz.

Maar ik kan ook simpel mijn micro SD kaart uit de telefoon halen en met een SD kaarthouder in het navigatiesysteem stoppen om foto's op een groot scherm te bekijken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kreeg van het werk uit ook zo'n Garmin opgedrongen. Wat een pokkeapparaat is dat. Daarvoor heb ik met tomtom one xl en tomtom 750 hd traffic gereden en dan merk je toch duidelijk dat Garmin het nog niet helemaal begrijpt.

Hij stuurt je dwars door woonkernen heen, ook al meermaals meegemaakt afrit af, weg oversteken, oprit weer op en dan heb ik neigingen om dat apparaat ergens tegen de vangrail aan te mikken.

Garmin Bluetooth carkit: flut, regelmatig dat de telefoon niet aanhaakte of ineens afscheid nam.

In mijn nieuwe kar zit ingebouwde navigatie van Peugot, nou die werkt vrij aardig maar ook lang niet perfect, geeft die aan rechtsaf maar als je op kaartje kijkt gaat de weg die je moet volgen toch echt linksaf. De eerste keer trapte ik erin, nu check ik eerst of het werkelijk wel die kant op is.

Als ik kon kiezen en al kostte het 100 euro zette ik zo weer tomtom met hd traffic op de ingebouwde navigatie van mijn auto.

Goede recente kaarten, goed doordachte route engine en stipte fileinformatie is me wel wat waard, er zijn dagen bij dat ik 5 uur in de kar moet zitten en dan wil ik beslist geen twijfels hebben over de navigatie en erop kunnen vertrouwen. 

 

Met die hd traffic heb ik eens wat leuks meegemaakt, hij gaf een heel klein stukkie file aan toen ik een keer naar Alkmaar moest.

Wel rare plek, beetje buitenaf en ik maar kijken waar staat die dan toch.... staat er zo'n wegwerker met ingeschakelde tomtom navigatie in de berm :)

 

Enfin, als je eens in de zeven pinksteren in den vreemde rijdt dan kun je prima zo'n garmin of ander device met gratis kaartupdates aanschaffen: het brengt je wel waar je moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een TomTom koopt, heb je ook levenslange kaartupdates zonder verdere kosten. Ik heb er al heel veel gedownload nadat ik een nieuwe TomTom had gekocht.

 

Dit snap ik even niet, voor kaart updates moet bij TomTom toch noch steeds betaald worden (4 updates per jaar)?

Of geldt dat alleen voor nieuwe modellen, en niet voor mijn (wat oudere) XL live IQ routes?

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat vanaf de tomtom 1000 series alles "lifetime" kaartupdate heeft.

Waarbij onder "lifetime" verstaan wordt zolang tomtom het device support.

 

De oudere series alles tm de 900 series moet je kaartjes aanschaffen danwel alternatief inregelen.

Dat alternatief regelen gaat niet met de moderne 1000 en nieuwer series. Dus de "lifetime" kaartupdates komt daar wel goed uit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...