Wilhelmus777 Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Sinds de invoering van Astra 3 en HD , is er bij mij s'ochtends tot ca 10.00 uur geen radio 5 meer te ontavngen, ook NPO 1 via Astra 3 is er s'morgens niet alleen op 281 (19.2). Klopt dit ?
astro iris Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Raar, dat dit alleen 's morgens is, heeft niets te maken met overgang naar Astra3 HD. Ontvangt u de andere kanalen op deze transponders?
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2014 Moderator Geplaatst: 24 september 2014 LNB defect of vocht in de kabel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wilhelmus777 Geplaatst: 25 september 2014 Auteur Geplaatst: 25 september 2014 ceesv: alle andere zenders geven noramale sterkte.... dus geen vocht in de kabel
jako87 Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 'dus geen vocht in de kabel'- Waarom denk je dat? Slechte bekabeling, bijvoorbeeld door vocht, resulteert juist in het uitvallen van 1 of enkele transponders in plaats van alle transponders en past perfect bij de klacht.
Moderator ceesv Geplaatst: 25 september 2014 Moderator Geplaatst: 25 september 2014 ceesv: alle andere zenders geven noramale sterkte.... dus geen vocht in de kabel Dan blijft de LNB over. Ik heb dit vaker gezien, LNB's die in de ochtend op een frequentie niet goed wilden werken, een van mijn buren kon het ochtend nieuws niet meer ontvangen. Wanneer de spanning eraf geweest is kan de LO soms wat moeite hebben om op frequentie te komen of veroorzaakt parasitair oscilleren een probleem op specifieke frequenties. Wordt het wat warmer in de LNB werkt alles weer. Een LNB heb je al voor 10 euro, baadt het niet, het schaadt ook niet. (Er is een kleine mogelijkheid dat je ontvanger ochtendhumeur heeft, maar die is wat duurder om te vervangen.) Sinds de invoering van Astra 3 en HD , is er bij mij s'ochtends tot ca 10.00 uur geen radio 5 meer te ontavngen, Astra 3 en HD zijn al weer wat jaartjes in gebruik, kennelijk is deze klacht al geruime tijd aanwezig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wilhelmus777 Geplaatst: 26 september 2014 Auteur Geplaatst: 26 september 2014 CeesV: Ben vanochtend om 7 uur langs de schotel geweest en er was inderdaad veel vocht (dauw) heb dus een nieuwe kabel gelegd en ipv het afdekrubbertje nitro self fusing BUTYL RUBBER TAPE gebruikt om de verbinding af te schermen, dat zou het moeten doen , morgenochtend afwachten dus...ik hou je op de hoogte groetend Wilhelmus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen